En enää jaksa varoa ja eristäytyä
Jos mun kohtalo on kuolla koronaan, niin olkoon sitten niin. Enää en pese yhtäkään kaupasta ostamaani tuotetta tai hinkuta kotona ovenkahvoja ja hanoja. Käyn kaupassa silloin kun haluan ja matkustan metrolla ja bussilla.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Ok. Aika paljon jengiä niissä metrossa ja buissessa on muutenkin ollut. Kaupoissa vielä enemmän. Ei täällä kukaan mitään eristäydy selvästi.
Minusta tuntuu että kaupoissa on enemmän ihmisiä kuin ennen aina kun sinne menen.
Minä olen tosiaankin eristäytynyt. Välttänyt kaikkia tarpeettomia ihmiskontakteja, julkisia kulkuvälineitä, olen pessyt pintoja ja käyttänyt hanskoja jne. Nyt saa riittää.
En ole pessyt ovenkahvoja tms enkä desinfioi käsiä kun tulen kaupasta ulos. Käsienpesu kotiin tullessa saa riittää. Kaupassa käyn päivittäin ja kuntosalilla kerran viikossa.
Etäisyyksiä ihmisiin noudatan. Työn puolesta käyn ihmisten kodeissa mutta muuten en tapaa ihmisiä sisätiloissa.
Saa luvan riittää. Ei tätä sinänsä jaksaisi mutta onko vaihtoehtoa.
Julkisia en käytä oli korona tai ei.
Sanoisin, että luovuttakaa vaan nyt tässä vaiheessa niin saadaan ne Italian ruumiskasat teistä tänne niin ei tarvitse sitäkään odotella. Tässä on vielä tulossa ruokasodat ja opula-ajat niin emme teistä heikkoja lenkkejä tarvitse.
Saatte poistua muonavahvuudesta.
Noin minä olen aloittaja toiminut koko ajan.
Siis peseekö porukka kaupasta ostamiaan tuotteita?! Muita kuin tyyliin tomaatteja. Bussilla olen kulkenut,oven kahvoja en hinkkaa.
On pesty kaikki ruokapakkaukset saippualla ja vedellä.
Mä olen työssäni tavannut ihmisiä aivan normaalisti samalla lailla kuin ennen koronaa. Käsiäni pesen paljon useammin nykyisin, kuin ennen, pesen kädet myös kotiintullessani, en tajua, miksi ovenkahvoja pitäisi hinkata jos pesee ne kädet? Asun tosin yksin, niin ei sillä sikälikään väliä.
Vaikeinta on ollut olla kaivamatta nenää. En ole siinä edes täysin onnistunut. Kaupassakäyntejä olen harventanut, mutta käsittelen ostokset aivan samoin kuin ennenkin, PAITSI että ostan aina omenia niin paljon ennakkoon, että ne saavat seistä pussissa 2-4 päivää ennen tarvetta käyttää. Sitten pesen ne hyvin.
Töissä vahdin käsieni hygieniaa alkuun tiukemmin, nyt olen alkanut lepsua siitä hiukan. Siis että en jaksa koko ajan miettiä, sipaisinko kasvojani tai sainko vastaan käteistä ja pitääkö käsiä desinfioida.
On aika ymmärrettävääkin olla suht peloton, kun maakunnassani on tapauksiakin vasta kourallinen ja asuu satojatuhansia ihmisiä. Eli riski saada tartuntaa jos toinen ei pärski etkä koske häneen, on todella pieni.
Kyllä ne laittaa vielä ulkonaliikkumiskiellon,jos tämä ei näin toimi.
Perusterveet pelkääjät, kokeilkaa mennä lenkille johonkin suosittuun ulkoilukohteeseen, siellä voi hyvällä tuurilla kohdata höttöisen viruspilven ja koska liikunta laskee immuunipuoltustusta osaltaan, niin lopputulemana saattaapi olla toivottu lieväoireinen tauti. En kyllä takaa toimivuutta.
Miten joku pelkääjä voisi mennä ihmisjoukkoon?
Vierailija kirjoitti:
Miten joku pelkääjä voisi mennä ihmisjoukkoon?
Ihmisjoukkoon ei pidä mennä.
En minäkään pese ruokapakkauksia, hedelmät ja vihannekset toki normaalisti.
Mutta käyn kaupassa max kerran kahdessa viikossa, työskentelen kokonaan etänä, enkä käytä julkisia. Ulkona yritän kiertää kaikki ihmiset mahdollisimman kaukaa, valitettavasti ketään muuta etäisyyden pitäminen ei vaikuta kiinnostavan.
Ok. Aika paljon jengiä niissä metrossa ja buissessa on muutenkin ollut. Kaupoissa vielä enemmän. Ei täällä kukaan mitään eristäydy selvästi.