Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakentajat, mitä asioita suunnittelitte taloonne joiden luulitte olevan tosi käytännöllisiä

Vierailija
04.04.2020 |

Mutta joita ei loppujen lopuksi tule käytettyä tai ei olekaan niin toimivia mitä ajattelitte?

Meillä olisi hyvin riittänyt yläkertaan pieni suihkuton wc. Nyt siellä on iso suihku+amme jota olemme käyttäneet ehkä kymmenisen kertaa 12v aikana.
Toinen oli keittiön saarekkeen pieni kaatoallas, se onkin jo poistettu.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakerta on käytännössä kokonaan yhtenäistä tilaa. Pahimpana kaikki keittiön käryt leviää pitkin taloa ja ollaan varmaan kaksi kertaa näiden neljän vuoden aikana vietetty ystävien kanssa mitään kokkailuillanviettoa. Nyt kun kaikille lapsille olisi hyvä saada yläkerrasta oma huone ja haluttaisiin miehen kanssa omaa rauhaa ja makkari alakertaan, niin eipä onnistu kun ainoa tila minkä saisi jotenkin eristettyä on takkahuone, mistä on ainoa kulku saunaan.

Joo meillä kanssa ns open concept alakerta ja en enää tällaista huolisi. Nyt jos rakentaisi niin laitettaisi erillinen keittiö. Niin sitä mieli muuttuu🤷‍♀️

Vierailija
22/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurasyöppö. Turha liankerääjä tuossa oven edessä. Ehkä 2 kertaa käytetty 15 vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, etä kun minä ihan itte, minä tiedän, minä osaan, tulee tosi hyvä.

Uskoisin, että kyllä ammattisuunnittelijat tekevät aivan riittävän hyviä ja toimivia ratkaisuja.

No meillä oli arkkitehti piirtämässä taloa. Mutta ei kai se arkkitehtikään osaa arvata mitä tapoja ihmiset arkielämäänsä ottavat käyttöönsä? Ap

Ensin kirjataan ylös omat toiveet ja tarpeet tyyliin "makuuhuoneet yläkertaan", makuuhuoneisiin ikkunat kulmiin 2 seinälle (tuo toinen pikkuikkuna muuten lisää valoisuutta todella paljon), sauna alakertaan, pyttyä ei samaan tilaan, khh yhteyteen vaatehuone kausivaatteille jne.

Näiden perusteella arkkitehti suunnittelee talon, ei arvailemalla mistä ehkä pitäisitte. Sr on teidän tarpeet, ei arkkitehdin unelmat mitkä määrää.

Jos antaa vapaat kädet ei voi valittaa

Vierailija
24/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12 vastaa. Ei ole luetun ymmärtämisessä vikaa. Lähestyn luonteelleni ominaisesti kaikkia asioita postiivisuuden, en marmatuksen kautta. Niin myös tätä asiaa.

Olemme onnellinen perhe, lapset hyvätapaisia, mies menestyvä vaimoaan palvova. Minä saan onneksi jakaa rakkautta ja hoitaa kaunista kotia ihan kokoaikaisesti. Meillä menee hyvin. Ikävä huomata, että tekstiini epäolennaisesti juuttuvilla ei niinkään....

Vierailija
25/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 12 vastaa. Ei ole luetun ymmärtämisessä vikaa. Lähestyn luonteelleni ominaisesti kaikkia asioita postiivisuuden, en marmatuksen kautta. Niin myös tätä asiaa.

Olemme onnellinen perhe, lapset hyvätapaisia, mies menestyvä vaimoaan palvova. Minä saan onneksi jakaa rakkautta ja hoitaa kaunista kotia ihan kokoaikaisesti. Meillä menee hyvin. Ikävä huomata, että tekstiini epäolennaisesti juuttuvilla ei niinkään....

Minä olen tässä ketjussa ylimääräinen. En ole ketjuun kirjoittanut, koska en ole koskaan mitään rakennuttanut, enkä aio edes rakennuttaa.

Näin ohiksena tulevan vain sanomaan sinulle, että nyt on aika pitää suu kiinni... tilannetajusi ei ole vahvuutesi.

Vierailija
26/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei mitään. Suunniteltiin hyvin, suosittelen muillekin. Parasta talossamme on:

- iso kodari, jossa kaappitilat pyyhkeille ja petivaatteiden säilytykseen. Kuivarista ja mankelista kaappiin suoraan. Ei tarvitse roijata pitkin taloa.

- kodarista suora käynti kahteen walk-in vaatehuoneeseen. Toinen vanhemmille ja toinen lapsille. Pyykkihuolto edelleen helppoa.

- vaatehuoneiden toiselta puolelta ovet spa-henkiseen kylpyhuoneeseen. Siellä sauna, poreamme ja kaksi suihkua + erillinen wc. Aamulla puhtaana vaan vaatteita pukemaan.

- erillinen kuraeteinen huuhtelualtaalla. Ei siis todellakaan kodarin yhteydessä!

- kuraeteinen on myös arkieteinen, jossa hyvin säilytystilaa kengille, harrastusvälineille, takeille jne. Kuraeteisessä on oma vaatehuone, jonne saa esim. ne poikien lätkäkamat

- pääsisäänkäynnin kohdalla panostettiin niin että halusin korkean tilan. Juhlava. Jouluna esim. iso kuusi on siinä komea

- makuuhuoneissa ei siis lainkaan vaatekaappeja. Poikien huoneiden välissä on heille yhteinen Jack&Jill wc, jossa kaksi lavuaaria.

- vanhempien huoneesta kulku myös kylpyhuoneeseen. Siellä wc, kaksi lavuaaria, paljon kaappitilaa kosmetiikalle ja kylpyamme

- erillinen TV/kirjasto/vierashuone

En siis ymmärrä jotain ei toimivuutta. Kannattaa todella miettiä tarkkaan, suosittelen!

Miksi teillä on siellä iso koodari? Iso = lihava?

Vierailija
27/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, etä kun minä ihan itte, minä tiedän, minä osaan, tulee tosi hyvä.

Uskoisin, että kyllä ammattisuunnittelijat tekevät aivan riittävän hyviä ja toimivia ratkaisuja.

No meillä oli arkkitehti piirtämässä taloa. Mutta ei kai se arkkitehtikään osaa arvata mitä tapoja ihmiset arkielämäänsä ottavat käyttöönsä? Ap

Ensin kirjataan ylös omat toiveet ja tarpeet tyyliin "makuuhuoneet yläkertaan", makuuhuoneisiin ikkunat kulmiin 2 seinälle (tuo toinen pikkuikkuna muuten lisää valoisuutta todella paljon), sauna alakertaan, pyttyä ei samaan tilaan, khh yhteyteen vaatehuone kausivaatteille jne.

Näiden perusteella arkkitehti suunnittelee talon, ei arvailemalla mistä ehkä pitäisitte. Sr on teidän tarpeet, ei arkkitehdin unelmat mitkä määrää.

Ne kuvitellut toiveet ja tarpeet ei välttämättä olekaan todellisia tarpeita sitten, kun niitä kokeilee käytännössä.

Vierailija
28/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noin juuri toimittiin :) ehkä se vika olikin meissä, kun ei arvattu millaisia tapoja tulee omaksuttua! Meistä yläkerran wc suihkuineen ja ammeineen vaikutti silloin ihan käytännölliseltä ajatukselta, mutta käytännössä sitä aamulla kyllä raahautuu ensin kahvin keittoon ja siitä sitten suihkuun alakerran pesutiloihin. Ap

Vierailija
29/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Minä olen tässä ketjussa ylimääräinen. En ole ketjuun kirjoittanut, koska en ole koskaan mitään rakennuttanut, enkä aio edes rakennuttaa.

Näin ohiksena tulevan vain sanomaan sinulle, että nyt on aika pitää suu kiinni... tilannetajusi ei ole vahvuutesi.”

Ennen kuin tulee ohiksena (sivistymätön sana muuten) sanomaan, niin kannattaa opetella kirjoittamaan oikein, ilman kielioppivirheitä. Se antaa vakuuttavamman kuvan. Edelleen pysyn positiivisessa kannassani. Miettikää ja suunnitelkaa huolellisesti ennen kuin rakennatte. Rakentakaa mielummin enemmän kuin vähemmän, ette kadu. T. Iloinen ja onnellinen nro 12

Vierailija
30/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on jonkun köyhän haave, sit kun voitan lotossa🤣

Vierailija
31/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Minä olen tässä ketjussa ylimääräinen. En ole ketjuun kirjoittanut, koska en ole koskaan mitään rakennuttanut, enkä aio edes rakennuttaa.

Näin ohiksena tulevan vain sanomaan sinulle, että nyt on aika pitää suu kiinni... tilannetajusi ei ole vahvuutesi.”

Ennen kuin tulee ohiksena (sivistymätön sana muuten) sanomaan, niin kannattaa opetella kirjoittamaan oikein, ilman kielioppivirheitä. Se antaa vakuuttavamman kuvan. Edelleen pysyn positiivisessa kannassani. Miettikää ja suunnitelkaa huolellisesti ennen kuin rakennatte. Rakentakaa mielummin enemmän kuin vähemmän, ette kadu. T. Iloinen ja onnellinen nro 12

Menes nyt iloinen ja onnellinen siitä vaikka tekemään perheellesi ruokaa.

Vierailija
32/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
33/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa eteinen. Jo suunnitteluvaiheessa olin sitä mieltä että sellanen sisääntulo mistä ei avaudu koko kämppä. Se toive jäi toiveeksi ja ulko-ovelta näkymä koko kämppään. Toiminnoilta toimiva mutta en tykkää jos joku käy ovella ja näkee pitkälle asuntoon.

Vierailija
34/59 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) kapea, pitkä kodinhoitohuone, josta käynti ulos, saunatiloihin ja eteiseen - - > Nyt jos suunnittelisin, niin tekisin enemmän huonemaisen tilan jonka yhteydessä olisi tilava vaatehuone arkivaatteille ja lakanoille/pyyhkeille.

2) Keittiöön laitettiin kulmahella, koska ajattelin sen ratkaisevan epäkäytännöllisten kulmakaappien ongelman. Nyt jos kokkailee hellan edessä ja toinen haluaa päästä hellan molemmin puolin oleville laatikoille, joutuu hellan edestä koko ajan väistelemään.

Vierailija
35/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) kapea, pitkä kodinhoitohuone, josta käynti ulos, saunatiloihin ja eteiseen - - > Nyt jos suunnittelisin, niin tekisin enemmän huonemaisen tilan jonka yhteydessä olisi tilava vaatehuone arkivaatteille ja lakanoille/pyyhkeille.

2) Keittiöön laitettiin kulmahella, koska ajattelin sen ratkaisevan epäkäytännöllisten kulmakaappien ongelman. Nyt jos kokkailee hellan edessä ja toinen haluaa päästä hellan molemmin puolin oleville laatikoille, joutuu hellan edestä koko ajan väistelemään.

Meillä on tuollainen samanlainen pitkänomainen khh josta käynti pesutiloihin. Tuota ison vaatehuoneen puutetta sen yhteydessä ollaan harmiteltu myös. Kun oli ikänsä asunut kodinhoitohuoneettomissa asunnoissa, niin ei oikein tiennyt mikä olisi käytännöllistä ja mikä ei.

Vierailija
36/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
37/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpikulkuhuoneet ovat turhia. Niistä ei voi tehdä lastenhuonetta. Oma uloskäynti makkarista terassille turha (paitsi tulipalotilanteessa). Toinen suihku kylppärissä on turha. Ei sinne suihkuun kahta teiniä änkeä samaan aikaan. Amme on turha, kaikki lämmin vesi menee siihen, jos täyttää ammeen. Sitä voi käyttää ainoastaan yksin kotona ollessa.

Vierailija
38/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhoitohuone on huono, kun ei ole ns. omaa tilaa pyykinkuivaustelineelle. On vaan pitkänmallinen huone, jossa toisella sivulla on kaapit ja käynti pesuhuoneeseen, toisella kaapisto ja koneet. Pyykinkuivausteline kun on levitettynä (eli melkein aina, heh), niin aina pitää siirrellä päästäkseen joko pesukoneelle/kuivurille tai sitten kaapeille. Kylppärin ovi on myös naarmuuntunut kun sitä on kolhittu (lapset) siihen levällään olevaan kuivaustelineeseen. No, tämä nyt oli sinänsä ihan ennustettavissa oleva asia, mutta taloa suunniteltiin silloin, kun olin trikooverkkareita käyttävä kotiäiti eikä jotenkin tullut mieleen, että aikuisten työvaatteille nyt ei vaan ole muuta kuivaustapaa kuin teline, kuivausrumpu pilaa ne. 

Arkieteisen kurasyöppö ja suihku on myös suhteellisen turha. Meillä oli vaunuikäinen silloin kun taloa suunniteltiin ja ajateltiin että vaunujen pesuun hyvä, mutta nyt lapset ovat jo isompia. Ei olisi kohtuuton vaiva pestä kumppareita ja muita kuravaatteita silloin tällöin kodinhoitohuoneessa, kun sinne kuitenkin on ulko-ovi myös. Arkieteinen muutenkin on ehkä suoraan sanoen vähän turha, olisi ollut parempi käyttää ne neliöt kodinhoitohuoneeseen.

Ja jos on kolme tyttölasta, niin sitten pitää olla kaikissa lastenhuoneissa vaatehuone tai ei missään. Monet riidat saatu aikaan siitä, että miksi yhdellä on mutta muilla ei. 

Vierailija
39/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuraeteinen, jossa riisuttiin lapsi kurahousuista ehkä kerran ja suihkutettiin koiran tassut ehkä kolme kertaa sen kymmenen vuoden aikana, jolloin asuin siinä. Sen sijaan parveke, josta silloin aina haaveilin ja jonka nykyisessä kodissani sain, on kovalla käytöllä. Kesällä istuskelen siellä illat pitkät, talvella vilvoittelen saunoessani.

Vierailija
40/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme 60vee täyttäneitä koko tuttavapiiri. Ja jokainen sanoo, että jumankauta pitää saada talo yhteen tasoon! Ei jaksa kavuta niitä portaita, jos jotain on unohtunut toiseen kerrokseen niin sen hakemista kyllä jaksaa siirtää pitkään...

Monitasoisessa talossa sitäpaitsi tulee helposti hukkatilaa, halleja ja portaiden alussa jotka vaan kerää romua ja pölyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän