Säästövinkki koronan vuoksi talousvaikeuksiin joutuneille
Voit säästää satasia eroamalla kirkosta ja välttämällä kirkollisveron: https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake
Kommentit (30)
Vinkki auttaa vasta 2021 verotuksen kanssa. Kirkollisvero on ihan ihme tapaus, mutta ihmeisiin siellä muutenkin uskotaan niin sopii linjaan. Maksimaalisen hyödyn saa siis eroamalla vuoden lopussa.
Kelpaako kuitenkin kirkon tarjoamat palvelut? Jos et aio tulla edes haudatuksi hautausmaalle ja ei myöskään mitään siunausta sulle tule niin eroaminen on ok, muuten halveksin. Siipeilyä on tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako kuitenkin kirkon tarjoamat palvelut? Jos et aio tulla edes haudatuksi hautausmaalle ja ei myöskään mitään siunausta sulle tule niin eroaminen on ok, muuten halveksin. Siipeilyä on tuokin.
Kirkkohan se valtion rahoilla siipeilee. Valtio avustaa hautausmaiden ylläpidossa ja paljon muussakin kirkkoa. Senkus halveksit. Yhä harvempi nykyään haluaa tulla haudatuksi.
Erosin 14-vuotiaana kavereiden suorittaessa riparin ennakkotehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kirkosta eronnut on esittänyt toiveen, että kirkollista siunausta ei saa tehdä. Siltikin omaiset vaativat siunauksen. Mitä se vainaja siinä vaiheessa enää voi? Väestörekisteriin kuuluva haudataan hautausmaalle arkussa tai uurnassa, ellei tuhkia sirotella muualle, vaikka sinä sitä niin halveksitkin. Sinä et voi sille mitään, että valtio velvoittaa kirkkoja ylläpitämään hautausmaita.
Vierailija kirjoitti:
Mun hartain toiveeni olisi, kun kuolen, ruumiini syötettäisiin villieläimille. Valitettavasti tyhmä suomen laki vaatii hautaamaan ruumiit ja siten pakottaa kaikki kirkollisten "palvelujen" piiriin.
Sitten kun pääsisi yleverosta eroon. Eihän Yle näytä mitään katsomisen arvoista.
Silppu kirjoitti:
Sitten kun pääsisi yleverosta eroon. Eihän Yle näytä mitään katsomisen arvoista.
Www.eroaylestä.fi
Mun mies kuuluu kirkkoon, minä en. Mies maksaa vähemmän veroja kuin minä. Omaisuutta suurin piirtein saman verran ja tulot samat.