Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rinnat kipeät, kohdussa tuntemuksia. Pelottaa.

Vierailija
03.04.2020 |

40+ ikää ja minipillerit käytössä runsaiden kuukautisten vuoksi. Viime viikonloppuna oli tuhrua, sitten alkoi alavatsassa tuntua epämääräistä tunnetta, ihan kuin kohtu vähän supistelisi, samaan aikaan rinnat alkoi kipeytyä. Luulin eilen että meni jo ohi mutta tänään taas vähän noita tuntemuksia.

Just nyt ei ole rahaa mennä gynelle, mutta uskaltaako terveysasemalle mennä? Mistä tässä voisi olla kyse? Olen pitkään yksin ollut leski, lapsen kanssa yksin, lapsi vasta 10 v joten pelottaa :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa sieltä on kuukautisvuoto tulossa.

Vierailija
2/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit heittelee, esivaihdevuodet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minipillerit pitää kuukautiset poissa.

-AP-

Vierailija
4/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonit heittelee, esivaihdevuodet

En löydä mistään infoa tällaisesta :( Siis että onko tällainen tavallista. Hormoneita tekisi mieli ajatella mutta mietin myös ikävämpiä vaihtoehtoja, syöpiä lähinnä.

-AP-

Vierailija
5/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kyseessä on vain hormonit, esivaihdevuodet ja eihän ole 100 % varma, että minipillereillä pysyy kuukautiset poissa. Nyt huolestut ihan turhasta! Oletko laihtunut huomattavasti, vaikka et ole laihduttanut? Oletko erityisen väsynyt? Jos vastaat molempiin ei, kyseessä vain hormonit.

Vierailija
6/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit pettäny ja sä oot raskaana. Onnea.

Vierailija
7/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko harrastanut seksiä?

Vierailija
8/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP-

Mulla on minipillerit ja noin kerran vuodessa on jotakin kuukautisten tyyppistä. Rinnatkin joskus aristaa. Alavatsakipuja on joskus. Ja sitten tilanne taas normalisoituu. Ikää 37.

Tee toki raskaustesti, jos on se mahdollisuus, että olisitkin raskaana.

Vierailija
9/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillerit pettäny ja sä oot raskaana. Onnea.

Seksiä olen harrastanut varmaan 5 vuotta sitten, joten pitkään on vauva ollut sitten tulossa...

-AP-

Vierailija
10/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin kyseessä on vain hormonit, esivaihdevuodet ja eihän ole 100 % varma, että minipillereillä pysyy kuukautiset poissa. Nyt huolestut ihan turhasta! Oletko laihtunut huomattavasti, vaikka et ole laihduttanut? Oletko erityisen väsynyt? Jos vastaat molempiin ei, kyseessä vain hormonit.

Nukun ehkä vähän tavallista enemmän, mutta ei se ole epänormaalia minulle keväisin muutenkaan. En ole laihtunut.

-AP-

Vierailija
11/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on mun normaaleja menkkatuntemuksia.

Mutta miksi syöt minipillereitä, jos et tarvitse ehkäisyä??

Vierailija
12/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP-

Mulla on minipillerit ja noin kerran vuodessa on jotakin kuukautisten tyyppistä. Rinnatkin joskus aristaa. Alavatsakipuja on joskus. Ja sitten tilanne taas normalisoituu. Ikää 37.

Lohdullista kuulla! Alkoiko tällainen sinulla kun olit syönyt pillereitä kauemmin?

En siis voi olla raskaana, kuten aikaisemmin kerroin - partnereita ei ole ollut vuosiin.

-AP-

Vierailija
13/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi on mun normaaleja menkkatuntemuksia.

Mutta miksi syöt minipillereitä, jos et tarvitse ehkäisyä??

Kuukautisiin, jotka ovat erittäin runsaat ja kestävät pitkään. Yhdistelmäpillerit eivät sovi migreenin takia ja kierukkaa en halua. Ja ne pillerit minulle määrännyt gynekologi sanoi, että vaihdevuosi-ikää lähestyessä hyötyisin niistä muutenkin.

-AP-

Vierailija
14/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sentään rintatuntemukset ja kohdun supistelu yhdessä voi liittyä syöpään? 

Vierailija
15/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin itselleni lääkäriajan heti sinne julkiselle. Jos kyseessä on jotain vakavaa, ei kannata odotella. Voi myös olla, että kuukautiset ovat tulossa. Itselläni oli minipillereihin verrattavissa oleva kapseli käytössä 6 vuotta. Ensimmäiset kaksi vuotta meni ilman kuukautisia mutta sen jälkeen kuukautiset alkoivat tulemaan.

Vierailija
16/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on hormonikierukka juuri runsaiden kuukautisten takia. Välillä kuukautiset tulee, välillä ei. Oli vuotoa tai ei, alavatsatuntemuksia ja kipuja on välillä. Myös rinnat kipuilee.

Sekä kierukka että ikään liittyvät hormoniasist vaikuttavat.

Vierailija
17/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sentään rintatuntemukset ja kohdun supistelu yhdessä voi liittyä syöpään? 

No sitä minäkin toivon, todella... Mutta en muistaakseni ole juuri koskaan tuntenut rinnoissa mitään, siis normaalien kuukautisten aikana nuorempana. Nämä oireet ovat siksi hämmentäviä ja ahdistavia, kun tulivat "puun takaa".

-AP-

Vierailija
18/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonit. Hormoonikierto kun on muulloinkin kuin vuoto päivinä.

Eli ei mitään hätää.

Vierailija
19/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormoonit. Hormoonikierto kun on muulloinkin kuin vuoto päivinä.

Eli ei mitään hätää.

Voi kun olisi noin. Kiitos lohdutuksesta. Ahdistus ehkä aavistuksen helpottaa.

-AP-

Vierailija
20/23 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP-

Lohdullista kuulla! Alkoiko tällainen sinulla kun olit syönyt pillereitä kauemmin?

En siis voi olla raskaana, kuten aikaisemmin kerroin - partnereita ei ole ollut vuosiin.

-AP-

Rinta- ja alavatsatuntemuksia on tullut nyt vasta myöhemmin, mutta tuota "kuukautisvuotoa" on ollut joka vuosi sen kerran pari.

Itse olen pitänyt puhtaasti hormonaalisina juttuina. Ajattelisin myös, että pillereiden vaikutus elimistöön saattaa muuttua vuosien saatossa.