Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minimissään puolitoista kuukautta eristystä jäljellä, eli 13.5. asti. Miten pää kestää?

Vierailija
03.04.2020 |

Itsellä toistaiseksi hyvin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä makaan sängyssä ja mietin kuinka kauan jaksan vielä yrittää. Masennus olikin sitten yllättävän lähellä, vaikka luulin selättäneeni sen.

Vierailija
2/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä niin siinä mielessä hyvin, tuttu rytmi elämässä. Ikävä tietysti sukulaisia, ystäviä jne. Lasten kannalta tilanne on ikävämpi, kun koulussa/päiväkodissa ei ole kavereita ja osa päivistä etäpäiviä, niin heillä koko rytmi ja rutiinit sekaisin. Huomaa että he reagoi tilanteeseen, on enemmän itkuja ja kiukutteluja ja tappeluita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kestää, kun asennoituu, että näin on yhteisen edun nimissä syytä tehdä.

Itse olen odottanut, että koska se ylimääräinen luppoaika oikein alkaa? Aika kuluu lasten kouluhommia ohjatessa yms.

Vierailija
4/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä makaan sängyssä ja mietin kuinka kauan jaksan vielä yrittää. Masennus olikin sitten yllättävän lähellä, vaikka luulin selättäneeni sen.

Vierailija
5/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu. Valmistaudu, että homma jatkuu. Mikään ei ole varmaa tässä asiassa

Vierailija
6/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää ehkä kestää, kroppa ei! Nyt jo huomaa kuinka löystynyt kun ei pääse salille. Kotijumppa ei ole tarpeeks tehokasta ja päivittäiset juoksulenkit pistäneet nilkat koville.

Vierailija
7/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika ankeaa kun elämän kohokohta on nykyään se että menee kerran viikossa lähikauppaan ruokaa ostamaan. Otan päivän kerrallaan enkä ajattele sitä että tätä jatkuu vielä viikkotolkulla.

Vierailija
8/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippanappa tuonne asti mutta jos tulee ilmoitus että koko kesäkin on peruttu, niin painun todennäköisesti autotalliin huutoraivoamaan ja vetämään pari pulloa viiniä. Sitten kokoan itseni ja alan suunnitella kaukomatkaa aurinkoon, kunhan rajat aukeaa.

Vierailija
9/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kestää, siis se sekopääksi leimattu pää. Mikään ei ole muuttunut ainakaan puoleen vuoteen,

Vierailija
10/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kestää. Alan viimeinkin keskittyä johonkin muuhun kuin koronauutisten kyttäämiseen netissä. Ja sitä paitsi ajattelen että me kaikki ollaan samassa liemessä. Jos muut jaksaa niin miksen minäkin.

11/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa minullakaan. Ero normaalielämääni ei ole ollut suuri tämän poikkeustilan aikana. Tuntuvimmat erot ovat kauppareissujen harventuminen ja se, että ympäristö (taloyhtiössä ja kaupungissa) on hiljaisempi.

Niille, joille tämä on vaikeampi kestää, minäkin suosittelen sen ajattelemista, että eristäytyminen pelastaa ihmishenkiä ja säästää monia surulta, huolelta ja kärsimykseltä.

Vierailija
12/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku perustuslakivaliokunnasta taisi sanoa, että saattaa olla, että joudutaan vielä yksi kierros ottamaan lisää valmiuslakia. Kierros tarkoittanee tuossa tapauksessa kuukautta.

Mutta eihän kesämenoja olisi kokonaan siinäkään tapauksessa peruttu. Silloinkinhan rajoitusten päättyminen tapahtuisi jo ennen juhannusta.

Vierailija
13/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan, välillä tuntikin kerrallaan.

Lapseni syntymään liittyi monenlaista vaikeutta, ja jouduimme olemaan ensimmäiset kuukaudet hänen kanssaan ilman kontakteja perheemme ulkopuolisiin ihmisiin.

Sitä kesti neljä kuukautta.

Välillä se oli todella ahdistavaa, mutta siitäkin selvittiin. Ajattelen, että tämä on nyt vähän sama homma, mutta lapsen terveys on tällä kertaa onneksi mainio eikä ole pelkoa hänen vuokseen.

Vierailija
14/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertille kotihissukalle tyhjentynyt kalenteri on tuonut mielenrauhaa. Sosiaaliset kontaktit rajoittuvat perheeseen ja verkkopalavereihin max pari kertaa päivässä työkaverien kanssa.

Aika menee nopeasti enkä ole ehtinyt yhtäkään kaappia vielä järjestää tai ikkunaa pestä...

Vierailija
15/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertille kotihissukalle tyhjentynyt kalenteri on tuonut mielenrauhaa.

Miksi introvertilla kotihissukalla on kalenteri ollut täynnä? Etkö osaa sanoa ei?

Minä olen keski-ikäinen enkä ole lukiovuosien jälkeen omistanut yhtään kalenteria, koska ei ole mitään menoa sinne kirjattavaksi. 

Vierailija
16/16 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun ei tarvitse nähdä puolison vaivaannuttavan tylsiä ystäviä. Nyt saa luvan kanssa olla kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan