Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään talo yhtiössä ollut hissi käytännöistä puhetta nyt koronan aikaan?

Vierailija
03.04.2020 |

Kehtaatko itse sanoa naapurille että otat seuraavan jos satutte samaan aikaan hissille? Vai menetkö ihan normaalisti? Etenkin jos on pieni hissi niin tuohan on ihan selvä tartunta riski,,,

Onko kenenkään talo yhtiössä ollut mitään ohjeistusta että pitäisi välttää?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on taloyhtiön puolesta ilmoitustaululla ohje, jossa kehotetaan välttämään hissillä kulkemista ja käytävässä kaiteisiin ym. koskemista. Ihan järkeviä ohjeita.

Aivan hölmö ohje! Rappusissa puuskuttavat ihmisetkö muka parempi vaihtoehto kuin hissillä meno? Ja kaiteusta ne kuitenkin pitää kiinni jos rappusia kiipeävät.

Osaatko sinä lukea ollenkaan? Nimenomaan ohjeessa kehotettiin VÄLTTÄMÄÄN kaiteisiin koskemista enkä niihin itse koskekaan. Rapussa harvoin törmää kehenkään, meillä on aika pieni yhtiö ja moni näyttää pysyttelevän nyt ihan kotonaan. Hissin painonapit ne vasta tautipesiä ovat, en koske niihin yleensäkään.

OSAATKO ITSE LUKEA, VATIPÄÄ??? Kirjoitin siihen että ihmiset KUITENKIN pitävät kaiteista kiinni. Aivan sama mitä ohjeistetaan, se on monelle jopa tarpeellista. Ei ne kaiteet koristeita ole.

Vierailija
22/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rapussa on vuoronumerot hissiin.

Taloyhtiö on valinnut rapun laiskimman talkoolaisen jakamaan vuoronumeroita, eli olemaan suurimmassa riskissä sairastua.

Hissin nappuloihin ei saa myöskään koskea, vaan yhtiön toiseksi ja kolmanneksi laiskoin talkoolainen vetää naruilla hissin ylös ja alas.

Seiskakerroksen 86v mummo ei saa yli 70-vuotiaana mennä hissiin, vaan hänen tulee kävellä portaita pitkin kotiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on taloyhtiön puolesta ilmoitustaululla ohje, jossa kehotetaan välttämään hissillä kulkemista ja käytävässä kaiteisiin ym. koskemista. Ihan järkeviä ohjeita.

Aivan hölmö ohje! Rappusissa puuskuttavat ihmisetkö muka parempi vaihtoehto kuin hissillä meno? Ja kaiteusta ne kuitenkin pitää kiinni jos rappusia kiipeävät.

Osaatko sinä lukea ollenkaan? Nimenomaan ohjeessa kehotettiin VÄLTTÄMÄÄN kaiteisiin koskemista enkä niihin itse koskekaan. Rapussa harvoin törmää kehenkään, meillä on aika pieni yhtiö ja moni näyttää pysyttelevän nyt ihan kotonaan. Hissin painonapit ne vasta tautipesiä ovat, en koske niihin yleensäkään.

OSAATKO ITSE LUKEA, VATIPÄÄ??? Kirjoitin siihen että ihmiset KUITENKIN pitävät kaiteista kiinni. Aivan sama mitä ohjeistetaan, se on monelle jopa tarpeellista. Ei ne kaiteet koristeita ole.

Onko siellä jotkin korona psykoosit päällä vai mistä kyse?

Vierailija
24/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päästin piarun hississä ja koko talo sai sen corolla-viruksdn.

Tuaabo

Vierailija
25/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin oikein kilpi hissin seinälle, ettei alle 12-vuotiaat saa käyttää yksin.

Vierailija
26/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin kulkemaan portaita pitkin 3 vkoa sitten.

Toimii.

Vierailija
27/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kolme viikkoa välttänyt hissiä. Varsinkin nyt, kun tiedetään, eträ virus säilyy hengitetyssä ilmassa pitkään, luulen tehneeni oikean ratkaisun. Varsinkin kun yläkerran baareissa luuhaava ja lähiseudun puliveivarien kanssa pyörivä alkoholisti käyttää jatkuvasti hissiä. Jo ennen epidemiaa joutui pidätttämään hengitystään sen likaisuuden ja vanhan viinan pilven keskellä.

Vierailija
28/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen on pidettävä kaiteesta kiinni. Siihen vaikuttaa ikä ja tasapaino. Sinä nyt et ymmärtänyt.

T.Ulkopuolinen.

Vierailija
29/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellanen olis, niin olis varmaan suljettu. Sauna on suljettu, samoin pesutupa.

Vierailija
30/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sellanen olis, niin olis varmaan suljettu. Sauna on suljettu, samoin pesutupa.

Oho, oikeasti? Meillä kaikki vielä täysin normaalit. Pesutupa, äsken käytiin saunassa vuorollamme, hissi normaali.

Helsingissä.

Vierailija
31/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Aloittaja on tyhmä

tai vielä todennäköisemmin

2. Aloittaja on trolli

Vierailija
32/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään kövellen. Eilen oli pakko tehdä poikkeus kun tehtiin 2 viikon ruokaostokset ja ei oltais jaksettu kantaa niitä millään kolmanteen kerrokseen.

Tavarat hissillä.

Vierailija
33/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on saunat suljettu toistaiseksi koronan takia. Turku.

Vierailija
34/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muuten painatte niitä kerrosnappeja tai sitä tilausnappeja? Kai toivottavasti ootte opetelleet kyynärpäätaktiikan tai käytätte puhdasta nenäliinaa? 

Vierailija
35/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se koronavirus voi leijalla siellä hississä ja tarttua silloinkin, jos edellinen on just mennessään vaikka aivastanut siellä ja meet sit seuraavana?

Vierailija
36/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut mitään ongelmaa, koska meillä rappukäytävässä saa olla vain yksi henkilö kerrallaan.

Ohjeena on, että huudetaan postiluukusta ”onko siellä ketään!” jos ei kuulu vastausta voi mennä rappukäytävään.

Tää oli paras pitkään aikaan 😂 nyt vinkki sille vauva.fi bändille vai mikä se nyt oli

Vierailija
37/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Aloittaja on tyhmä

tai vielä todennäköisemmin

2. Aloittaja on trolli

Ja millähän perusteella? Hohhoijaa.

ap

Vierailija
38/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuolen aina napit, jos olen yksin hississä.

Vierailija
39/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites muuten painatte niitä kerrosnappeja tai sitä tilausnappeja? Kai toivottavasti ootte opetelleet kyynärpäätaktiikan tai käytätte puhdasta nenäliinaa? 

Mä painan avaimella. Avain ei koske koskaan muuhun kuin lukkoon oikeastaan.

Vierailija
40/41 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasta ei ole yhtään todistettavaa ilmatartuntaa. Se on vain teoreettinen mahdollisuus. Kakki todetut tartunnat ovat kosketuksen kautta tai ainakin pidempiaikainen yli 10 minuutin oleskelu samassa tilassa.