Toimeentulotuki ja käteisen nostaminen säästöön
Tiedättekö ihmisisiä, jotka nostavat rahaa käteisenä, jotta saisivat toimeentulotukea?
Itse tiedän pari tällaista tyyppiä ja kieltämättä vähän ärsyttää. En itse jaksa
Kommentit (24)
Minä nostan käteisenä hätävaralle ja se on ihan sallittua. Toimeentulotuesta SAA SÄÄSTÄÄ, mutta se pitää tarvittaessa voida todistaa ja siinä mielessä käteisen nostaminen voi olla huono idea. Tilillä istuva raha on helpompi todistaa säästetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ärsyttää, kun olen tuista pistänyt sivuun käteistä rahaa gynekologia ja silmälääkäriä varten ja nyt yksityiset lääkäriasemat ei ota käteistä vastaan. Puhutaan kuitenkin noin 400 eurosta ja meneekö läpi Kelalla selitys vai vähennetäänkö toimeentulotukea, jos talletan rahat takaisin tilille...voihan nuo tietty ottaa laskulle mutta niihin lisätään varmaan 20 euroa laskutuslisää. >:(
Tämä käteiskammo on ehkä kaikkein naurettavinta mitä tähän koronaan liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ärsyttää, kun olen tuista pistänyt sivuun käteistä rahaa gynekologia ja silmälääkäriä varten ja nyt yksityiset lääkäriasemat ei ota käteistä vastaan. Puhutaan kuitenkin noin 400 eurosta ja meneekö läpi Kelalla selitys vai vähennetäänkö toimeentulotukea, jos talletan rahat takaisin tilille...voihan nuo tietty ottaa laskulle mutta niihin lisätään varmaan 20 euroa laskutuslisää. >:(
Ei kannata tallettaa tilille takasin, sillä kattovat varmasti tuloksi ne rahat. Kysy kunnan/kaupungin sosiaalitoimesta, heillä on mahdollista maksaa täydentävänä toimeentulotukena se laskusi.