Imetysliiveistä.
Ajattelin täältä apua kysellä. Kohta ois ajan kohtaista imetysliivejä alkaa etsimään.
Onko millään merkillä myynnissä liivejä joissa on kaarituki ja toppaukset? En oo ainakaan mistään löytänyt vaikka oon etsinyt.
Öttis
Kommentit (20)
Anitallakin on kaarituetut liivit (ainakin oheisesta linkistä löytyy):
http://www.pienokainen.com/verkkokauppa/tuotelista.tmpl?tuote_id=223;ry…
Ja siellä myös ohjeita liivien hankintaan. Kaarituettuja tosiaan ei suositella hankittavaksi etukäteen vaan vasta vähän myöhemmin jotta tulee oikea koko.
Itselläni oli imettäessä kahdet imetysliivit mitä vaihtelin. Ne olivat alle n. 10 e maksavat naturana-merkkiset perusliivit mistä kyllä tykkäsin ja kokojakin löytyi hyvin. Pehmeys ja mukavuus oli ihan ehdottomat, mulla rinnat ainakin olivat aika arat, en olisi kaarituettuja tai topattuja tahtonutkaan. Ei mitään ylimääräistä hankaamaan tai painamaan! ;) Ja kokokin kasvaa imettäessä niin paljon ettei siinä paljon toppauksia kaivannut.
Tällä kierroksella en ole vielä imetysliivejä hankkinut, ennen synnytystä aion ostaa yhdet edulliset joilla voi aloitella ja sitten kotiutumisen ja maidon nousun jälkeen lisää, kun näkee vähän sitä kokoa jne paremmin.
Minni rv 22+2
Mulla oli kolmet liivit ja pestäviä liivinsuojuksia jotain viidet-kuudet parit.
...ovat TOSI pientä kokoa! Kokeilin joskus rv 20+ niitä eikä 75C mahtunut. Normaalisti se ois miun koko tai mallista riippuen 75B. Silloin ei isompia ollut, joten en voinut kokeilla 75D-kokoa. Ja nyt (rv 32+) kun tissit on vielä kasvaneet lisää niin ei varmasti mahtuis niihinkään!
Tilasin netistä Carriwellin drop-cup brat mustana ja esikoisen aikaan hankin saman valmistajan comfortit. Noista comforteista oon tykännyt kauheesti yökäytössä (ja päivisinkin jos ei tukevampia oo puhtaana). Eivät kyllä alkuperäisen vaatimuksiin vastaa, mutta jos joku muu harkitsee....
kun ovat vähän tollasen toppimallisen näköisen, ainakin kuvassa. vetävätkö tissit lyttyyn, alaspäin?vai tukevatko?
vaanka:
kun ovat vähän tollasen toppimallisen näköisen, ainakin kuvassa. vetävätkö tissit lyttyyn, alaspäin?vai tukevatko?
Hankin nuo drop-cupit seuraavaa varten, laskettuaika elokuun lopussa, joten ei oikein vielä käyttökokemusta. Ainakin päälle kokeillessa tukivat hyvin! Ovat muuten tosi tiukkaa mallia et varmaan vetävät lyttyyn jos ostat vähänkin liian pienet. Aluksi vähän ahdisti kun niin tukivat, mutta hetken päällä pidettyä siihen tottui. En tiiä onks miun tissit kovin riippuvat kun on vasta yksi lapsi roikkunut niissä :)
Comfortit ei tue oikeestaan ollenkaan, mut ne onkin just yökäytössä hyvät. Eivätkä purista mistään, ovat siis selvästi väljempää mallia kuin drop-cupit. Ne on kyl kätevät kun nostaa vaan alareunasta yöllä ja saa tissin suuhun.
ne saattaa helposti painaa ja aiheuttaa tiehyttukoksia. itselläni on Anitan imetysliivit ja olen ollut todella tyytyväinen.
tytteli-83 ja neiti 15 pv
on ainakin aiemmin ollut kaarituellisia imetysliivejä. Toppauksia en ole nähnyt yksissäkään.
itse ostin kahdet viime imetysaikana, minusta on ihanaa käyttää naisellisia liivejä myös imetysaikana :)
Kaarituista ei ollut mitään haittaa, kaarihan tulee rinnan alle eikä siis ainakaan minulla painanut tiehyitä, ei tukoksia eikä muutakaan ongelmaa. Aion käyttää samanlaisia nytkin, jos vain imetys onnistuu.
Toppauksia en ole nähnyt imetysliiveissä.
Mayella rv 27
olivat käytössä viime kerralla imettäessä ja samoin aion ostaa nytkin. En voisi kuvitella käyttäväni kaarituettomia. Mullakaan ei ollut mitään ongelmaa noiden tukosten tms. suhteen joten oma kokemus kaarituellisista hyvä. Toppauksia en ole minäkään nähnyt yhdelläkään merkillä.
Mistä tietää minkäkokoiset liivit olisi syytä hankkia? Osaatteko yhtään sanoa mitä triumpin imetysliivit maksavat?
tavalliset Tarjoustalon sporttiliivit. Tosi hyvät! Ja edulliset.
Päiväsajaksi voi sitten hankkia muita (ja kalliimpia...)
Hyvä tietää. Pitää tulevaisuudessa käydä kokeilemassa sellaisia.
Suositeltavaa olisi ostaa imetysliivit, kun vauva syntynyt tai ihan viimeisillään ollessa. Itse ostin hyvissä ajoin. Toiset jäi pieneksi heti alkuunsa :/
Enkä topattujakaan sen puoleen (jos sellaisia on edes olemassa) että imetysaikana rintojen koko vaihtelee jatkuvasti ja topattu liivi tuskin joustaa mihinkään suuntaan. Sen puoleen luultavasti tarvitset liiviin toppauksen ihan liivinsuojan muodossa, joten voisi olla toppausten kanssa aika pönäkkä olo varsinkin alkuaikoina kun tissitkin ovat mallia super size. Eri asia on jos imetät pitkään jolloin rintojen koko on jo enemmän stabiili, vaikkakin siinä vaiheessa selviää jo luultavasti ilman imetysliivejäkin.
Sen sijaan liivien hankkimista etukäteen reilulla mitoituksella suosittelen, koska on aikamoisen ikävää jos joutuu niitä varten lähtemään ostoksille vastasyntyneen kanssa, tai odottelemaan nettitilauksia.
näin joskus lindexillä. siellä ja h&m:llä ehkä muutenkin laajimmat valikoimat. kappahlissa joitain malleja. prismassa niitä triumpheja. liiviliikkeistäkin voi kysyä, mut siellä maksaa 50e ja semmottis. EveAlexander liivejä näin hgissä äitiysvaateliikkeessä (se uusi kauppakeskus-enmuistanimeä), ne oli tosi nättejä, mutta kalliita. en muista oliko kaarituet, tais olla.
30-50e prismoissa (liiviliikkeissä saat maksaa enemmän). kannattaa hankkia n. 2kokoa isommat, jos odotusaikana hankkii. ainakin mulla meni nappiin niin.
Minulla riippui liivin mallista täytyykö olla 1 vai 2 kokoa suurempi kuppikoko. Lisäksi masuasukki asusti loppuun asti niin ylhäällä, että rinnanympärys kasvoi 10 cm viimeisellä kolmanneksella. Itse tein sen virheen, että en arvannut ympärysmitan palautuvan niin nopeasti takaisin samoihin mittoihin, joten ympärys jäi liian suureksi ennakkoon ostetuissa liiveissä. Toisaalta olen kuullut joillakin käyvän toisin päin, että ympärysmitta kasvaa imetyksen alkaessa. Arpapeliä taitaa siis olla koon valitseminen...
Itse pidän eniten pehmeistä, joustavista materiaaleista ilman kaaritukia ja toppauksia. Liivinsuojuksista tosiaan tulee toppausta jo ihan kiitettävästi varustukseen. Jos haluaa ostaa kaarituelliset, ne kannattenee ostaa vasta imetyksen tasaannuttua, sillä silloin saa parhaiten istuvan kokoisen liivit, jotka eivät aiheuta tukkeumia. Eli ei siis kannata heti imetyksen ensimetreillä rynnätä liiviostoksille!
Ostin aikoinani Helsingistä Funky Ladystä Abecita-merkkiset kaarituetut imetysliivit. Ostin toppaamattomat, mutta topattunakin olisi löytynyt. Helpompiakin klipsejä olen nähnyt, jos jotain negatiivista täytyy sanoa, mutta muuten olivat loisto-ostos.
...h&m:n imetyslilivejä. Ovat todella pehmeitä ja kauniita sekä edullisia. Vetävät mennen tullen vertoja triumphin liiveille. Samalla hintaa saat nimittäin henkkamaukalta n. kolmet liivit kuin mitä maksat triumpheista. LIsäksi triumphin mallisto on todella suppea. H&M:ltä löydät imetysliiveihin sopivia alkkareitakin;)
KappHallistakin löytyy kaarellisina, myös isompia kokoja kun henkkamaukassa.
...eli hankinta kandee jättää ihan viime metreille tai sitten ottaa reilun kokoset...Tota vielä kysymys;
Kuinka monet niitä tarvitsee?? Pesukone tulee varmaan pyörimään päivittäin, mutta..... Monillako olette pärjännet??