Syöttekö nyt te, jotka olette kotona, todellakin sekä lounaan että päivällisen?
Miten siinä ehtii töitä tehdä, jos kokoajan täytyy olla ruokaa laittamassa?
Kommentit (28)
Kyllä. Ja olen tehnyt ruuat ns. alusta asti ja huomannut olevani hyvä kokki. On paremmin aikaa ja kärsivällisyyttä ruuanlaittoon. Perheemme ei ole sortunut karanteeniaikana Woltin pizzoihin tai hampurilaisiin ollenkaan.
Ei minun aktiiviliikkujan kulutuksella pysty syömään kahta ateriaa päivässä. Aamiainen, päivällinen ja iltapala pitää kilot stabiilina.
Syön ihan normaalisti 5-6 ateriaa päivässä, näistä kaksi lämmintä ateriaa. Ei tosiaan tarvitse koko aikaa olla kokkaamassa. Iltaisin töiden jälkeen laitan isomman määrän, ja lounaalla sitten vain lämmitän annoksen nopeasti mikrossa tai liedellä.
Me syömme aamiaisen, välipalan, päivällisen sekä iltapalan.
Mä teen usein pari isoa kattilallista soppaa ja pakastan 2 hengrn annoksina. Lämmitykseen lounasta varten menee muutama minuutti. Hyvin ehtii.
Munakkaan tekee 5 minuutissa, salaatin samoin.
Syömättä ei selviä emmekä halua pupeltaa pelkkää leipää.
Päivällinen sitten normiaikaan viiden maissa. 2 päivän ruokia joten siihenkään ei mene aikaa joka päivä
Tarkoituksella olen pitänyt tietynlaisen päivärytmin. Aamulla herätys 7.30, aamupalan jälkeen siivoan ja järjestelen paikkoja, sitten noin 9.30 lenkille. Lenkin jälkeen suikuun ja lounaan teolle ellei ole edellispäivän jämiä jääkaapissa. Teen usein kasviskeiton ja usein käytän valmiita juuressoseita tai sitten pilkon kattilaan perunaa, purjoa, sipulia, valkosipulia yms. ja soseutan ne. Ruuan jälkeen etätöihin koneen ääreen ja kahvit 13.30 maissa. Takaisin työhuoneeseen ja töitä klo 16 asti. Päivällisen tekee mies. Jos jotain hommia jäi kesken, jatkan klo 18 asti, jolloin viimeistään kone kiinni töiden osalta. Olen osa-aikainen ja keskimäärin teen töitä 4 tuntia/pvä. Illalla iltatee ynnä jumppaa, koska selkä ja hartianseutu. Syön siis 5 kertaa päivässä. Muuten tulee huono olo tai sitten rouskin nälkääni jotain hapankorppuja tai vastaavaa. Jollen pidä päivärytmistä kiinni, muutun nopeasti yöeläjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Plus välipalat ja naposteltavat. Vastapainoksi arki- ja harrasteliikunta on aivan nollassa. Ja alkoholia kuluu ihan vaan tylsyyden tappamiseen. Tässä voi vielä käysä niinpäin, että säästämällä muutama sata koronakuolemaa saamme ”vastalahjaksi” tuplasti epätervellisten elämäntapojen aiheuttamia kuolemia sekö ison joukon mielenterveyshäiriöitä ja alkoholisteja.
No mutta ei kai kukaan sitä alkoholia sun suuhun väkisin kaada? Ota vastuu asiasta.
Itse olen lomautettuna ja aamulla teen kävelylenkin ja illalla sitten joko intervalli- tai juoksutreenin. Mielenterveyteeni tämä varmasti vaikuttaa negatiivisesti vaikka kuinka koitan pysyä positiivisena. Fyysistä terveyttä en tämän ajan anna tuhota.
Nakiton nakkikeitto? Wtf? Eikö se ole sitten tofukeitto?
Sori, ohis.