Nyt kun tilataan aina parin viikon ruoat kerralla, olen vasta saanut käsitystä, miten paljon ruokaan menee rahaa. Miten paljon teillä?
Meitä on kaksi ja kuukauden ruokamenot on 400-500 €. Eli reilu satanen viikossa.
Se ruoan määrä tuntuu ihan hirveältä, monta laatikollista kerralla!
Miten muilla? Ollaanko me keskivertokuluttajia?
Kommentit (23)
Kaksi meitäkin ja neljäsataa kuussa menee.
Yksin ollessani mulla meni 150, eli miehen ylläpito maksaa sen satasen kuussa ylimääräistä.
Meitä on minä ja kaksi teiniä. Ruokaan menee n 400€. En pihistelee laadusta, mutta olen hintatietoinen.
Meitä on kaksi ja ruokaan menee noin 60e/viikko. Eli 240e/kk.
Tosin mies syö tämän lisäksi töissä lounaan tai jonkin valmisruuan, en tiedä paljonko hänellä kuluu niihin.
Meitä on neljä. Nyt, kun ollaan käyty kaupassa tasan kerran viikossa (ei siis normaalistikaan käydä usein; kerran viikossa isot ostokset, mutta sitten tulee välillä tehtyä täydennyksiä ja lapset syövät päiväkodissa ja koulussa myös), niin näköjään menee vähän alle 200 e kerta. 170–190 e suunnilleen.
Meillä on mennyt verkkokaupasta tilattaessa nyt yli 600 euroa kuussa, tosin mukana on muutakin kuin ruokaa. Pääasiassa kuitenkin ruokaa. Perheessä minä eli äiti ja kaksi teiniä. Kauppalasku sisältää kaikki ruuat
vastako nyt tajuut sossu kortin arvon???? me muut ollaan tähän asti sinunkin hanhen maksa pallerosi maksaneet ! hienoa jos vihdoin teini äitikin tajuu että joku aina maksaa
Meillä menee noin tonni. Kaksi alle kouluikäistä lasta. Mukana on kyllä pesuaineet yms.
Noin 700 €/kk. 2 aikuista, 2 kissaa ja 1 koira. Sisältää myös pesuaineet, talouspaperit, kissanhiekat yms eli ei pelkästään ruokaa.
Tilaaminen tulee kalliimmaksi. Ei voi valita mistä ostaa ja on toimituskulut. Yleensä menee rahaa n.300€/kk. Asun yksin.
jääkö matka väliin kirjoitti:
vastako nyt tajuut sossu kortin arvon???? me muut ollaan tähän asti sinunkin hanhen maksa pallerosi maksaneet ! hienoa jos vihdoin teini äitikin tajuu että joku aina maksaa
Mitähän sä yrität kysyä? :DD Mä maksan ihan itse tienaamillani rahoilla perheeni ruaot, sinä ilmeisesti et. Tiesin suunnilleen mitä menee, mutten ole tarkemmin ikinä laskenut.
Mikä on sossukortti? Se on tosiaan yhdyssana. ;)
ap
Vierailija kirjoitti:
Noin 700 €/kk. 2 aikuista, 2 kissaa ja 1 koira. Sisältää myös pesuaineet, talouspaperit, kissanhiekat yms eli ei pelkästään ruokaa.
Meillä sama kokoonpano, 12 kk keskiarvokulutus 250 €. Syödään paljon riistaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilaaminen tulee kalliimmaksi. Ei voi valita mistä ostaa ja on toimituskulut. Yleensä menee rahaa n.300€/kk. Asun yksin.
Ei meillä tule. Voi valita S-ryhmän eli Prisman tai K-ryhmän eli Cittarin. Pienemmätkin kuljettaa, mutta niiden valikoima on pienempi, niin käytetään noita. Kuljetusmaksu tulee kaksi kertaa kuussa yhteensä parikymppiä. Muuten menisi rahaa bussilippuihin ja aikaa tuhraantuisi hirveästi, joten en koe, että tulee yhtään kalliimmaksi. Ja lisäksi, kun tilaa kerralla, jää kaikki heräteostokset kokonaan tekemättä, kun aiemmin käytiin monta kertaa viikossa kaupassa. Luultavasti tää on meille halvempaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee noin tonni. Kaksi alle kouluikäistä lasta. Mukana on kyllä pesuaineet yms.
Mullakin on tässä mukana kaikki pesuaineet ja muut, mitä nyt ruokakaupasta ostetaan.
ap
Olen nyt vasta huomannut, että miehet syö ihan järkyttäviä määriä. Jos yritän ostaa esim. kahden viikon leivät, niin ostaisin itselle yhden leivän pakkaseen ja toisen syötäväksi tälle viikolle. Mutta miehelle pitäisi olla kaksi leipää/viikko.
Aamiaisella syön yhden voileivän ja hedelmän. Mies vetää neljä leipää, 2 hedelmää, keksejä, jne.
Yksi suklaalevy riittäisi mulle herkuksi viikoksi-kahdeksi. Mies katsoo yhden leffan ja mässyttää sen yhden suklaalevyn siltä istumalta.
Aiemmin en ole kiinnittänyt huomiota tähän, kun kaupassa on käyty monta kertaa viikossa. Nyt tuntuu ihan mahdottomalta suunnitella, kuinka paljon hakee kaupasta ruokaa, kun toinen vaan syö ja syö ja syö. Koluaa koko ajan kaappeja, että mitä sitä söisi. En ymmärrä.
Viime viikolla meni isoihin ostoksiin, joista osa kotivaraan, 170 €, tällä viikolla vähän pienempiin ostoksiin lähikaupasta 70 €.
2 aikuista ja 2 pikkulasta, mies syö lounaan työpaikallaan.
Ei olla laskettu. Varmaan 1000-2000 kuukaudessa. Taloudessa kaksi aikuista.
25e-30e viikossa, opiskelija