Etätyöstä takaisin toimistoon
Esimieheltä tuli viesti, että joudutaan siirtymään etätöistä takaisin toimistoon työskentelemään. Onko muilla käynyt näin? Mitään järkeviä perusteluita ei esimieheltä tullut.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ylim10 ihmisen "kokoontumiset" kielletty, onko teitä vähemmän?
Ei koske työpaikkoja.
Jestas että ihmiset voikin ymmärtää kaiken väärin aina.
Mä tulkkaisin tuon niin, että tulosta ei tule. En keksi mitään muuta syytä.
Veikkaan että porukassanne on paljon heitä, joilla "etäyhteydet ei ole toimineet" ja aika mennyt ihan muuhun kuin työntekoon.
Mitä oon tarkkaillut taloyhtiöni parkkipaikkaa, niin autoja on tällä viikolla ollut paljon vähemmän toimistoaikaan kuin viikko pari sitten. Junissakin on ruuhka-aikaan enemmän väkeä. Eli ilmeisesti et ole ainoa, jolla etätyöt loppui.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että porukassanne on paljon heitä, joilla "etäyhteydet ei ole toimineet" ja aika mennyt ihan muuhun kuin työntekoon.
Todennäköisesti tämä. Työnantaja suorittanut pientä aktiivisuuden seurantaa ja on paljastunut että suurin osa käy koneella kerran päivässä viiden minuutin ajan. Voitte kiittää vapaamatkustajia siitä että kaikki kärsii. Tai liian moni on bongattu kaupoilta tms. kesken työpäivän.
Koetko että olet itse saanut tehtyä kotona kaiken sen työn mitä olisit tehnyt työpaikalla ollessasi?
Vaikea uskoa, että kaikki jaksavat ja ehtivät panostaa saman ajan työntekoon kotonaan kuin normaalisti työpaikalla, etenkin jos siellä kotona on lapsetkin samalla hoidettavana.
Olette lorvineet. Jos on näyttää parantunut tulos niin sitten ookoo
Hirveän monella ei ole toimistolla niin paljon tekemistä. Saivat himassa kaiken tehtyä tunnissa. Pomo haluaa että kun kerran maksetaan palkkaa, sen takia pitää sitten edes kitua toimistolla vaikkei duunihommia oikeesti olekaan.
Etänä saa tehtyä todellakin paljon nopeammin päivän työt kuin toimistolla ! Eli aivan turhaa menee toimistolla aikaa kaiken maailman palavereihin, kahvitteluun, lässytyksiin jne yms. Minä ainakin rakastan tehdä etätöitä, ei tarvii nähdä idioottimaisia työkavereita ! Ja työt teen toki kaikki mitä pitää myös etänä, ilman muuta. Ei tulis mieleenkään lorvia !
Vierailija kirjoitti:
Koetko että olet itse saanut tehtyä kotona kaiken sen työn mitä olisit tehnyt työpaikalla ollessasi?
Vaikea uskoa, että kaikki jaksavat ja ehtivät panostaa saman ajan työntekoon kotonaan kuin normaalisti työpaikalla, etenkin jos siellä kotona on lapsetkin samalla hoidettavana.
Olen saanut tehtyä vähintään saman verran töitä, kun teen töissä normaalisti. Kotona työteho on välillä parempi kuin töissä. Esimiehen asenteena tuntuu olevan se, että koronan takia kotona pysyttely on ylireagointia.
ap
Kauanko ehditte olla etätöissä?
Aluksihan puhuttiin paljon kahdesta viikosta, joten osa työnantajista lienee ajatellut, että sen aikaa firman talous kestää vaikka työteho vähän laskisi ja suunnitelma oli alun perinkin palata normaalikäytäntöön mahdollisimman pian.
Kysy lisätöitä sillä ehdolla että voit jatkaa etänä
Vierailija kirjoitti:
Kysy lisätöitä sillä ehdolla että voit jatkaa etänä
En ole lisätöitä vailla. Korona on jo tuottanut minulle lisätöitä. Toivottavasti huomenna saan loput koronan aiheuttamat tehtävät hoidettua ja pääsen taas täyspäiväisesti tekemään perustyötäni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Aluksihan puhuttiin paljon kahdesta viikosta, joten osa työnantajista lienee ajatellut, että sen aikaa firman talous kestää vaikka työteho vähän laskisi ja suunnitelma oli alun perinkin palata normaalikäytäntöön mahdollisimman pian.
Olen ollut etätöissä kaksi viikkoa. Työtehoni on ollut sama kuin ennenkin, joten tappiota ei ole syntynyt.
ap
Meillä on ainakin ihan jo mulle tulevan sähköpostin ym. määrän ja asioiden etenemisnopeuden suhteen ihan selvänä havaintona että tekeminen on vähentynyt todella paljon siitä kun siirryttiin etätöihin. Joskus voi mennä jopa pari-kolme päivää ennenkuin joku edes vastaa sähköpostiin kun normaalisti saman päivän aikana.
Projektit saattaa seisoa viikon odottamassa sitä että joku päättää jonkun asian, tieto ei meinaa kulkea henkilöiden välillä ja toiset puuhaa omiaan omaan tahtiin ja toiset ei taas tee juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut etätöissä kaksi viikkoa. Työtehoni on ollut sama kuin ennenkin, joten tappiota ei ole syntynyt.
ap
Tuskin olet ainoa joka on jäänyt etätöihin ja nyt kutsuttu takaisin toimistolle? Ainakin isommasta porukasta löytyy aina niitäkin, joille se etätyö tarkoittaa enemmän lisääntynyttä vapaa-aikaa kuin normaalia työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tuskin olet ainoa joka on jäänyt etätöihin ja nyt kutsuttu takaisin toimistolle? Ainakin isommasta porukasta löytyy aina niitäkin, joille se etätyö tarkoittaa enemmän lisääntynyttä vapaa-aikaa kuin normaalia työntekoa.
Jos iltapäivällä yrittää Teamsissa tavoittaa työkaveria ja tilana näkyy away 3hrs niin siitä voi päätellä mikä se työn tehokkuus oikein on. Kalenteri tyhjä ei mitään käyntiä missään merkattu tms.
Hallituksen ohjeistuksen vastaista tuo toimistolla työskentely. Ei tietenkään voida nyt kukaan työskennellä täydellä teholla, kun moni firma on poikkeustilassa. Etätyössä on nyt ihan eri tavoitteet: tartuntojen välttäminen.
Ylim10 ihmisen "kokoontumiset" kielletty, onko teitä vähemmän?