Voi ei, talouden jälleenrakennusryhmässä rikkaita suosiva ääritalousliberaali, hyvinvointivaltion vihaaja nobelisti Bengt Holmström
Tämä ei lupaa hyvää Suomelle eikä tavallisille suomalaisille
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Tämä korona on osoittanut sen, miten meillä pieni- ja keskituloisilla ei ole mitään ihmisarvoa. Olemme vain palasia rikkaiden koneistossa. Teen itsemurhan, kunhan saan paperit kuntoon ja kuolinsiivouksen valmiiksi. Olen perussairas ja masentunut ja tuntuu, että olen riippakivi yhteiskunnalle, vaikka töissä käynkin. Suomea viedään kohti natsisaksaa ja se pelottaa ja ahdistaa.
Se natsius lähtee niistä arvoista, mitä ihmisille on hakattu pienenä päähän; mitään itseä koskevaa ei kyseenalaisteta tahi punnita sen ns. "oikeudellisuutta". Koska talous koskettaa ihan jokaista riippumatta uskonnosta, iästä t. statuksesta, se määrää ihmisten elämän ja valintojen suunnan.
Kenellä onkaan se valt akäsissä päättää muiden ihmisten elämästä? Miksi globaalit talousinstituutiot, kuten WTO t. IMF, tai vaikkapa se Maailmanpankki (lähinnä IBRD) eivät puutu pandemian pysäyttämiseen, vaan keskittyvät olemaan kirstun vartijoina? SS:n komendanttien jälkipolveako siellä luuhaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kyseinen henkilö palkittiin Nobelilla suhteiden ansiosta.
Tämä on totta. Ei ole kummoinenkaan taloustieteilijä. Lausui mm. kuinka taloudelliset lisäkannusteet laiskistavat ja ovat jopa haitaksi. Tämä siis suorittavalla tasolla, kuten esim. hoitajilla, muttei ole koskaan puhunut sanallakaan, että tämä sama koskisi asiantuntijoita, johtajia ym. Öh, okei... 🤔 🙄 täysi EK:n ja rahaeliitin mies eikä mikään oikeasti varteenotettava kansaa ja kansantaloutta ajatteleva taloustieteilijä.
Suorittavat työntekijät ovat "mä nyt oon vaan töissä täällä" -tyyppejä. Asiantuntijat ja johtajat ovat intohimoisia ja itseohjautuvia, hyvät tulot on heillä persoonallisuuden sivutuote. He olisivat kyllä tehokkaita palkasta riippumatta.
No sittenhän heidänkin palkkojaan voidaan tiputtaa sinne alle kahden tonnin.
Et nyt ymmärrä...köyhät laiskistuu ilmaisesta rahasta, rikkaat sen sijaan aktivoituu!
-kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä korona on osoittanut sen, miten meillä pieni- ja keskituloisilla ei ole mitään ihmisarvoa. Olemme vain palasia rikkaiden koneistossa. Teen itsemurhan, kunhan saan paperit kuntoon ja kuolinsiivouksen valmiiksi. Olen perussairas ja masentunut ja tuntuu, että olen riippakivi yhteiskunnalle, vaikka töissä käynkin. Suomea viedään kohti natsisaksaa ja se pelottaa ja ahdistaa.
Se natsius lähtee niistä arvoista, mitä ihmisille on hakattu pienenä päähän; mitään itseä koskevaa ei kyseenalaisteta tahi punnita sen ns. "oikeudellisuutta". Koska talous koskettaa ihan jokaista riippumatta uskonnosta, iästä t. statuksesta, se määrää ihmisten elämän ja valintojen suunnan.
Kenellä onkaan se valt akäsissä päättää muiden ihmisten elämästä? Miksi globaalit talousinstituutiot, kuten WTO t. IMF, tai vaikkapa se Maailmanpankki (lähinnä IBRD) eivät puutu pandemian pysäyttämiseen, vaan keskittyvät olemaan kirstun vartijoina? SS:n komendanttien jälkipolveako siellä luuhaa?
Itse asiassa osuit ytimeen. Tutustu eliittiin ja NWO:hon. Sama koneisto pykää maailmansodat ja talouslamat jne. Katsopa vaikka YK:n ja WHO:n logoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YK:sta . WHO:han on se aliorganisaatio lisättynä käärmeellä ja sauvalla.
http://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.com/2015/11/aton-kultti-osa-…
http://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.com/2015/05/astro-teologia-o…
Nyt kannattaisi jokaisen tällähetkellä siipeilevän palkansaajan liittyä ammattiliittoon. Nämä "jälleenrakennusryhmät" vaativat voimakkaan otteen palkansaajan puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Koronan avullahan rikkaat rikastuu entisestään ja köyhät/keskiluokka köyhtyy. Nyt pitäisi olla tarkkana näiden "talouden jälleenrakennusryhmien" kanssa, että millaisia rikkaita suosivia aivopieruja sieltä oikein tulee
Köyhät nyt tuppaa köyhtymään ja olemaan köyhiä, oli järjestelmä mikä hyvänsä. Ei kannettu vesi kaivossa pysy, tiesi jo vanha kansakin sanoa. Pitää rakentaa uusi kaivo, ja sitä köyhä ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan avullahan rikkaat rikastuu entisestään ja köyhät/keskiluokka köyhtyy. Nyt pitäisi olla tarkkana näiden "talouden jälleenrakennusryhmien" kanssa, että millaisia rikkaita suosivia aivopieruja sieltä oikein tulee
Köyhät nyt tuppaa köyhtymään ja olemaan köyhiä, oli järjestelmä mikä hyvänsä. Ei kannettu vesi kaivossa pysy, tiesi jo vanha kansakin sanoa. Pitää rakentaa uusi kaivo, ja sitä köyhä ei osaa.
Kyllä. Mutta keskiluokka ja semirikkaat osaavat kyllä kerryttää omaisuutta ja pitää huolta varoistaan. Nyt isot firmat jäävät pystyyn ja pienemmät kuolevat - köyhät lisääntyvät ja superrikkaat rikastuvat veroparatiiseissaan, joissa varmaan nytkin ovat fyysisesti koronaa paossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kyseinen henkilö palkittiin Nobelilla suhteiden ansiosta.
Tämä on totta. Ei ole kummoinenkaan taloustieteilijä. Lausui mm. kuinka taloudelliset lisäkannusteet laiskistavat ja ovat jopa haitaksi. Tämä siis suorittavalla tasolla, kuten esim. hoitajilla, muttei ole koskaan puhunut sanallakaan, että tämä sama koskisi asiantuntijoita, johtajia ym. Öh, okei... 🤔 🙄 täysi EK:n ja rahaeliitin mies eikä mikään oikeasti varteenotettava kansaa ja kansantaloutta ajatteleva taloustieteilijä.
Joo eli Holmströn kuuluu kokoomuksen Piia-Noora Kaupin filosofian kannattajiin: Köyhälle ei voi antaa rahaa koska köyhä sekoaa siitä eikä tee töitä ollenkaan kun taas rikas on tottunut varallisuutene niin rikasta voi kannustaa rahalla ilman että rikas laiskistuu.
Nyt-liite 7/2000
"Kavereiden kanssa pohdimme tällaista hypoteettista kysymystä: On kaksi veljestä, joista toinen on rutiköyhä ja toinen rikas kuin Kroisos. Minulle annetaan tuomarina miljoona, joka pitää jakaa perintönä oikeudenmukaisesti veljesten kesken. Miten se jaettaisiin jos mitään lainsäädäntöä ei huomioitaisi? Jos kaikki rahat annettaisiin köyhälle, se ei olisi rikkaalle oikein. Jos se jaettaisiin fifty-fifty, köyhä olisi katkera. Näin minä jakaisin rahat: antaisin rikkaalle 900 000 ja köyhälle 100 000. Suhteessa he saisivat testamentissa yhtä paljon. Eikö ole oikeudenmukaista?"
Toimittaja: "No onko sinusta?"
"Kyllä se on. Jos köyhä saisi valtavan omaisuuden, hänen motivaationsa ylläpitää tätä yhteiskuntaa lakkaisi kokonaan. Hän muuttaisi Monacoon eikä maksaisi penniäkään varallisuusverojakaan. Sadallatonnilla köyhä voisi ostaa perusjuttunsa, ja suhteessa entiseen omaisuuteen se merkkaisi hänelle yhtä paljon uusia mahdollisuuksia kuin rikkaalle."
Eli mitä ne rikkaat suomalaiset on sitten jotka muuttaa Monacoon tai edes Portugaliin?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi se pääomaveroprosetti olikaan taas vastaavaa ansioveroa pienempi jos "rikkaat osaa kuitenkin rikastua"?