Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen päättänyt alkaa toteuttaa Let them -teoriaa

Vierailija
07.07.2026 |

Aloitin sen juuri alkaneen loman ja laivaristeilyn kunniaksi. 

Oli paljon stressittömämpää buffetissa, kun päätin antaa ohi kiilaavien rauhassa mennä eteeni. Jäin lopulta ilman ruokaa, mutta olipa rennompi olo. 

Joku lähi-idän mies halusi minusta jotain. Meinasin ensin huutaa ja taistella vastaan, mutta sitten muistin Let them. Tässä minulla on vielä opeteltavaa, ei jåänyt niin rento tai stressitön olo.

Satamaan päästyä oli se laivasta ulos tuleminen oma juttunsa. Annoin muiden tölmätä rauhassa. En ehtinyt junaan. 

Seuraavaksi kokeilen fb-kirppiksiä ja tori-palstaa. 

Oletko sinä jo edistynyt Let them:läinen? Alkaako olla olo kuin vanhalla gurulla? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä idea! Aloitan heti tänään. 

Vierailija
2/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:lla voi harjoitella. 

Yleensä ei kulu kuin pari minsaa ja on jo jossain ketjussa vänkäämässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollialoitus, mutta vastaan silti, että ei se teoria nyt sentään sitä tarkoita, että kaikessa antaa muiden kävellä ylitseen. Periaate on tarkoitettu lähinnä niihin hankaliin ihmisiin omassa elinpiirissä.

"Teoria opastaa, kuinka lakata tuhlaamasta aikaa ja energiaa asioihin, joita ei voi hallita ja auttaa vapautumaan turhautumisesta ja keskittymään siihen, mihin voi vaikuttaa." 

Mistään kynnysmattona olemisesta siis ei ole kysymys. 😅

Vierailija
4/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää psykologia pyskologeille ja mennä vaikka psykologin vastaanotolle, jos ei kerran näitä itseapukirjoja ymmärrä oikein.

Vierailija
5/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan yhdestä ystävästäni, joka on alkanut harventaa yhteydenottojaan. Olen yrittänyt tihentää omiani ja täten kutoa jotain kannattelevaa verkkoa välillemme, mutta myt lopetan ja annan ihmisparalle rauhan. I let her go. 

Vierailija
6/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä noudatan höpsismiä, eli kolikonheittoa.

Vierailija
7/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollialoitus, mutta vastaan silti, että ei se teoria nyt sentään sitä tarkoita, että kaikessa antaa muiden kävellä ylitseen. Periaate on tarkoitettu lähinnä niihin hankaliin ihmisiin omassa elinpiirissä.

"Teoria opastaa, kuinka lakata tuhlaamasta aikaa ja energiaa asioihin, joita ei voi hallita ja auttaa vapautumaan turhautumisesta ja keskittymään siihen, mihin voi vaikuttaa." 

Mistään kynnysmattona olemisesta siis ei ole kysymys. 😅

Itse olen toteuttanut lähipiirin hankalien ihmisten suhteen "jätä ne"-teoriaa. Olen lakannut olemasta tekemisissä. 

Vierailija
8/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan yhdestä ystävästäni, joka on alkanut harventaa yhteydenottojaan. Olen yrittänyt tihentää omiani ja täten kutoa jotain kannattelevaa verkkoa välillemme, mutta myt lopetan ja annan ihmisparalle rauhan. I let her go. 

Kuulen jo helpotuksen huokauksen. 

Vierailija
9/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Useimmiten hakeudun pois paikoista jotka ovat täynnä tällaista porukkaa, joiden pitää vaan antaa perseillä. Mutta tottahan se on että esim. täällä vauviksella menee 99% viesteistä let them -kategoriaan. 

Let them vaiheen jälkeen tulee sitten get them -vaihe. Kun laitat näitä nilkkejä ruotuun.

Vierailija
10/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoria tarkoittaa sitä, että lakataan hakkaamasta päätä seinään sellaisissa asioissa, joille ei mahda mitään. Monethan koittavat esim. toista loputtomiin muuttaa, odottaen ja vaatien sitä muutosta muilta. Mutta muutos tulee vasta, kun muuttaa itsessään sen, että koittaa muuttaa muita.

Vierailija
11/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt unohtui teorian toinen puoli, se tärkein, "let me"... eli keskittyy itseensä ja mitä itse haluaa.

Vierailija
12/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jonota käytännössä koskaan. Jos joudun ruuhkaiseen buffaan, niin otan ruokaa tyhjistä väleistä ja rauhallisista pöydistä.

Laivalla annan sarvikuonojen ryysiä ja kävelen ulos kaikessa rauhassa varttia myöhemmin.

Vierailija
13/13 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaatiiko se jonkin teorian, että antaa läheistensä elää omaa elämäänsä liiemmin sorkkimati?  Luulin sen olevan normaalia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi