Milloin ostit viimeksi marjoja?
Nyt ei pysty:(
Kommentit (32)
Viikko sitten pakastepuolukoita. Ostan marjoja tuoreena pari kertaa kuussa. Yleensä poimin itse pakkaseen mustikat ja puolukat, mutta nyt osunut kaksi vuotta peräkkäin muutto keskelle marjastuskautta. Tänä kesänä varmasti taas metsään.
Toissapäivänä pakastemustikoita juustokakkuun. Tuoreita ostan kesäisin, mutten pakkaseen asti.
Varmaan viime elokuussa mustikoita pakkaseen tai myöhäissadon mansikoita syötäväksi. Vielä on pakkasessa kuukaudeksi marjoja ja puolukkaa syksyyn asti.
Viime kesänä ostin mansikoita. Vadelmat, viinimarjat, pensasmustikat ja muuta viljeltävät marjat saadaan omasta puutarhasta. Mansikoitakin on mutta ei riitä pakastimeen.
Lasketaanko Mesimarjalikööri mukaan? Pullossa on taatusti monta marjallista. Tänään ostin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä tuttavalta sankollisen mustikoita. En syö mansikoita.
Sangollisen ruukataan sanoa.
Hassua, että itse käytät puhekielistä verbiä, mutta vaadit muilta yleiskielisyyttä. Hämäläismurteissa ja Varsinais-Suomessa on tätä nk-yhtymän astevaihteluttomuutta.
Ostan pakastemarjoja kerran parissa viikossa varmaan, muutaman pussin kerrallaan. Puuron päälle laitan.
Viime kesänä mansikoita tosi paljon ja niitä on mukavasti pakastimessa. Syödään aika paljon.
Muuta marjaa ei juuri osteta - mustikat kerätään itse ja puolukoita myös. Puutarhamarjoja ym. kasvaa omassa pihassa.
Ostan kesäisin mansikoita ja mahdollisesti pensas mustikkaa. Muuten poimin metsästä mustikkaa ja vadelmaa. Omia viinimarjoja poimin mökiltä.
Enpä ole kirjannut ylös. Vadelmia tuli niin huonosti, että hävitin koko Marskin Makean. Varmaan johtui huonosta kasvupaikasta, mutta kuitenkin. Pari rasiallista huonolaatuisia tekeleitä.
Leikkasin puskat pois. Paremman makuisia ne oli kuin kaupan kitkerät pakaste vadelmat.
Mutta onnexi on muitakin marjoja kasvamassa.
Zinc
Keskustelupalstalla saa käyttää murreilmaisujakin ;))