Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä te muut alle 10 v. lasten vanhemmat saatte tehtyä 8 h työpäiviä nyt poikkeustilan aikana?

Vierailija
01.04.2020 |

Meillä toinen vanhempi on kodin ulkopuolella töissä. Kaksi lasta, toinen alakoulussa ja toinen päiväkotilainen, molemmat nyt kotona. Koululaisella ADHD ja vaatii paljon tukea sekä etäkouluun että ylipäänsä tähän arkeen, kun kaikki arjen rutiinit ja rakenteet ovat menneet uusiksi.

Saan juuri ja juuri raavittua työpäivän kasaan jos teen töitä aamukuuden ja iltakymmenen välillä aina sopivan hetken tullen. Työteho on aivan surkea eikä ainoastaan perhetilanteen vuoksi. Maailman meno ahdistaa sen verran, ettei töihin keskittyminen pandemian keskellä käy mitenkään leikiten. Lisäksi aikaa palautumiselle ei nyt ole hetkeäkään, kun kaikki liikenevä aika menee joko lasten, kodin tai töiden hoitamiseen. Puoliso tekee sen, mitä omilta töiltään ehtii, mutta jo nepsy-lapsen kanssa pärjääminen (lapsi voinut normaalia huonommin) vie molemmilta vanhemmilta valtavasti voimavaroja.

Miten te muut pystytte tähän? Minä olen jo muutaman viikon jälkeen burnoutin partaalla.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan poikki. Saan työt tehtyä, mutta siinä se.

Vierailija
42/45 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kyllä yhtään. Millä ajalla ihmiset lenkkeilee, leipoo, kotoilee, osallistui tanssitunneille ja vetää podcasteja? Musta tuntuu kuin olisin taas pienen vauvan äiti kotiin sidottuna, oma elämä kokonaan tauolla. Sillä erotuksella, että pitää vielä tehdä töitä.

En mä ainakaan missään tanssitunneilla käy tällaisena aikana saati vedä jotain hemmetin podcasteja. Kotoilu on ihan normaalia kotona olemista eikä leipominen ole pakollista. Eikö nämä ole juuri sellaisia juttuja, joista ekana luopuu jos ihan normiarjen pyörityksessä on tarpeeksi hommaa? Siis jotain instatähtien ja bloggaajienko elämää pitäisi väkisin elää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Mutta teen sen minkä pystyn. Tämä on poikkeustila. 

Vierailija
44/45 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen minkä pystyn ja jos se ei riitä niin antakoon kenkää.

Vierailija
45/45 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4-v lapsi, jolla on laaja-alainen kehityshäiriö. 3 viikkoa olimme kaikki kotona, nyt hän meni takaisin päiväkotiin. Mielenterveys pelastettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme