Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien, eläkeläisten, tukien varassa elävien kadehtijat

Vierailija
01.04.2020 |

Miksi te nyt valitatte, miten tylsää on olla aina kotona? Eikö se olekaan kivaa, kun saa "vain maata kotona tekemättä mitään"? Me, joita te haukutte ja kadehditte, ollaan eletty sellaista elämää jo vuosikausia, koska ei ole varaa käydä missään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän ei olla tekemättä mitään. Me tehdään työmme ja sen lisäksi huushollimme ja lisäksi vielä jotkut hoitaa lapsia, kotiopetusta ja muuta.

Itse en ainakaan "kadehdi" vaan lähinnä tuskittelen sitä, että tätä nettomaksajan taakkaa olisi helpompi kantaa, jos hieman useampi osallistuisi taakanjakoon. 

Vierailija
2/8 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehän ei olla tekemättä mitään. Me tehdään työmme ja sen lisäksi huushollimme ja lisäksi vielä jotkut hoitaa lapsia, kotiopetusta ja muuta.

Itse en ainakaan "kadehdi" vaan lähinnä tuskittelen sitä, että tätä nettomaksajan taakkaa olisi helpompi kantaa, jos hieman useampi osallistuisi taakanjakoon. 

Suostuisitko työaikasi ja palkkasi puolittamiseen tuskasi keventämiseksi, jotta työtön saa osallistua taakkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön. Maksan työkkäripäivärahasta 25 % veroa ja jos kävisi sellainen ihme että pääsisin johonkin töihin, olen pienipalkkaisella alalla, niin maksaisin 2 % veroa johonkin summaan olikohan 13000 asti. Että se siitä taakanjaosta.

Vierailija
4/8 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos hieman useampi osallistuisi taakanjakoon

Suomessahan oli paras työllisyys sitten 80-luvun ennen tätä koronacasea? Eikä kaikkia työikäisiä työttömiä voi koskaan saada töihin yhtäaikaa muutenkaan.

Vierailija
5/8 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön. Maksan työkkäripäivärahasta 25 % veroa ja jos kävisi sellainen ihme että pääsisin johonkin töihin, olen pienipalkkaisella alalla, niin maksaisin 2 % veroa johonkin summaan olikohan 13000 asti. Että se siitä taakanjaosta.

Aamen

Vierailija
6/8 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien tulot menevät aina kuitenkin saman tien takaisin talouden kiertoon, joten työttömyyden kustannukset ovat todellisuudessa kohtalaisen pienet. Ei työtön mihinkään patjan sisään niitä 850 euroa tunge, vaan kuluttaa lähes kaikki joka kuukausi. Työtön voi olla pienempi menoerä kuin lapioon nojaileva kaupungin työntekijä.

Vierailija
7/8 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien tulot menevät aina kuitenkin saman tien takaisin talouden kiertoon, joten työttömyyden kustannukset ovat todellisuudessa kohtalaisen pienet. Ei työtön mihinkään patjan sisään niitä 850 euroa tunge, vaan kuluttaa lähes kaikki joka kuukausi. Työtön voi olla pienempi menoerä kuin lapioon nojaileva kaupungin työntekijä.

850 euroa olisi ihan juhlaa, terveisin työmarkkinatuella elävä.

Vierailija
8/8 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi yhtään mitään, eikä sossupummien kotona makaaminen ole itselleni ongelma. Se on, mistä rahat siihen tulevat. Minun puolestani vaikka puoli Suomea saa halutessaan mädäntyä sohvalla, kunhan tekevät sen omakustanteisesti.

Vapaamatkustaminen on evoluutiopsykologian mukaan yksi luotaantyöntävimmistä ominaisuuksista ihmisessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän