Mies menetti hermonsa päivällä lasten kotikouluun
Mies työskentelee etänä ja lapset 8 v ja 11v ovat etäkoulussa. Mä olin päivällä ruokakaupassa, ja kun tulin kotiin, niin molemmat lapset itkivät huoneissaan. Isi oli heille karjunut käskenyt olemaan hiljaa. Kun kysyin mieheltä mitä oli tapahtunut, mies sanoi raivonneensa lapsille, kun nämä kyselevät koko ajan jotain eivätkä ”osaa” tehdä koulutehtäviään. Aika ikävää kullä kun lapset ovat suruissaan, mutta ymmärrän miestä. Olemme kuitenkin hänen työstään aika riippuvaisia. Kyllä minuakin tympii tämä lasten jatkuva kotona olo. Ei me olla opettajia kuitenkaan.
Kommentit (22)
Laitapa se ukkos seuraavaksi kauppaan. Sillähän on lakisääteiset tauot jota hyvin pystyy kotonakin noudattamaan.
Meillä on kotona ylä-ja ala-asteikäinen sekä 3v lapsi. Mä teenvkurssia tän viikon etänä sit kotityöt kaupan ja autan ala asteikäistä koulu tehtävissä koska hän saa tehostettua tukea koulussa. Hankalaa on mutta ei voi mitään.
Mies ei ymmärrä asiaa, se käy töissä kodinulkopuolella. Jos mulle kävis jotain vanhempi lapsista joutui auttaa ala-asteikäistä kun mies on aivan ulkona koko touhusta, ei ole kiinnostunut oppimaankaan miten esim netissä tehdään tehtäviä..
Toivon todella et pysyn terveenä koska tää talo romahtaa jos mä sairastun.
Joten Ap laita miehes tekeen kotitöitä tahoillaan ja auta sä lapsia
Apn miestä tämä tuskin kiinnostaa, mutta turhasta karjumisella ei saavuta muuta kuin sen, etteivät lapset kasvettuaan isästään liiemmin piittaa. Kylmää kyytiä tiedossa faijalle, kun lapset teini-iässä ja varsinkin, kun tulevat aikuisiksi. Jos ero tulee jossain vaiheessa, kun lapset isompia/aikuisia, isään tuskin pidetään yhteyttä.
Mikään ei jää ihmisen mieleen niin hyvin kuin epäoikeudenmukaisuus ja turhasta raivoamiset, eikä siinä paljon hyvittely-yritykset auta. Anteeksipyyntö saattaisi auttaa, jos se on vilpitön, mutta tuntuu, ettei apn mies ole niitä, jotka harrastaisivat anteeksipyytämistä, varsinkaan lapsilta.
Miesten pitäisi harkita entistä tarkemmin, lisääntyvätkö, kun isiksi sopivia taitaa olla noin yksi sadasta, jos niinkään moni.