Uskotko että tilanne menee tosi pahaksi Suomessa?
Siis että tarvitaan useita tilapäisiä sairaaloita ym?
Kommentit (62)
Hyvin tässä käy. Kiitos suomalaisten "suomalaisuuden".
Suomihan on sitäpaitsi käytännössä jo niin kiinni, ettei ole oikein muita menopaikkoja kuin luonto.
Mua niin suututtaa että tekemäni ketju valmiuslaista poistettiin. Mun mielestä sen pitkittyminen on pahempaa mitä sairauden eteneminen. Pahempaa on se, että talous pysäytetään kuukausiksi. Yritykset eivät selviydy veloistaan ja veroistaan, valtion kassa ehtyy ja täten myös terveydenhuolto romahtaa.
Seuraavat 2-3 viikkoa näyttää tuliko maahan palaavista suomalaisista lentävä katastrofi, jos ei tullut niin selvisimme hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mua niin suututtaa että tekemäni ketju valmiuslaista poistettiin. Mun mielestä sen pitkittyminen on pahempaa mitä sairauden eteneminen. Pahempaa on se, että talous pysäytetään kuukausiksi. Yritykset eivät selviydy veloistaan ja veroistaan, valtion kassa ehtyy ja täten myös terveydenhuolto romahtaa.
Olisimme samassa tilanteessa ilman valmislakiakin. Itse lopetin shoppailun jo helmikuussa, siitä asti on ostettu jo ruokaa. Matkoja emme varanneet kun osasimme arvata tilanteen. Luulen että moni suomalainen teki saman päätöksen. Kulutus on nollassa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Nyt alkaa (onneksi) olla jo laantumisen merkkejä.
No eihän se virus mihinkään häviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee. Kuolleita tulee kymmeniä tuhansia. Jokainen voi miettiä mitä se käytännössä tarkoittaa. Ehkä järkyttävintä monelle tulee olemaan se, ettei kaikkia pystytä hoitamaan. Tehohoito kohta täynnä ja hengityskoneet loppu. Tähän herättiin viikkoja liian myöhään. Itse peruin kevään reissuni jo helmikuun alussa ja jäin etätöihin viikolla 8. Todellakin toivon, että olen väärässä, mutta so far tämä homma on mennyt juuri niin, kuin pelkäsin.
Vaikka jokaikinen suomalainen sairastuisi koronaan niin kuolleita ei tulisi kuin korkeintaan 3700 ja risat. Katsos kun sen kuolleisuus on vain 0.68% Ja nekin olisi vanhuksia yli 99%
Ei taida % laskut olla vahvinta alaa, puuttuu yksi nolla -> 37 000 kpl ruumiita, eka aalto. Suomessa kuolee sen reilut 50 000 vuodessa, joten voi tulla pieni tilastopiikki.
Tilanne on jo tosi paha, mutta ei se Coronasta johdu.
Zinc
Nykytilanne jossa tauti leviää rajoitetusti jatkuu pitkän aikaa.
Kuukausi taudin leviämisestä Suomessa 1466 todettua tartuntaa + (thl arvio oireettomista) 20x 1466 = 30 786
Jotta saataisiin Suomessa 60% laumasuoja tarvitaan 0,6x 5,5 milj = 3,3 milj tartuntaa.
3,3 milj / 30 786 = 104 kuukautta = 8 vuotta
Eli nykytilanne jatkuu 8 vuotta.,
Uskon kahden seuraavan kuukauden kuluessa. En usko itsekään selviäväni kesäkuuhun. Ja vielä pari kk sitten olin täysin terve ja huippukuntoinen. :(
En oikein vielä usko, että inferno tulee, mutta voi jatkua pitkään.
uskon että suomalaisia kuolee 20 miljoonaa vähintään ennen kesäkuuta
Ei mene, näkyy jo tartuntojen määrässä.
Mistä aina löytyy nämä pahaa toivoavat.
Vierailija kirjoitti:
Nykytilanne jossa tauti leviää rajoitetusti jatkuu pitkän aikaa.
Kuukausi taudin leviämisestä Suomessa 1466 todettua tartuntaa + (thl arvio oireettomista) 20x 1466 = 30 786
Jotta saataisiin Suomessa 60% laumasuoja tarvitaan 0,6x 5,5 milj = 3,3 milj tartuntaa.
3,3 milj / 30 786 = 104 kuukautta = 8 vuotta
Eli nykytilanne jatkuu 8 vuotta.,
Mä väitän ettei heinäkuussa ole yhtään virusta.
Kyllä meillä vähemmän huonosti käy kuin Ruotsilla. Siellä tilanne on jo nyt räjähtämässä käsiin ja pikkuhiljaa herätään siihen että jos nyt voisi ravintoloissa vähentää pöytämäärää....
Suomessa tilanne on toistaiseksi "hallussa" mutta koska epidemia on kasvava ja tauti erittäin tarttuva, tulee tilanne täälläkin vielä pahenemaan. Kuitenkin toivotaan ettei tänne tule samanlaista tautipiikkiä kuin Italiaan, vaan että näitä tehohoitopotilaita ripoiteltaisiin meille mieluummin tasaisemmin lähikuukausille.
Tilanne pysyy kohtuullisena, jos suomalaiset vain jaksavat pysyä etäällä toisistaan. Toivon huonoja kelejä, koska kevätaurinko ja lämmin sää voi saada ihmiset rentoutumaan tämän asian suhteen hieman liikaakin. Pääsiäinen on seuraava koetus, malttavatko ihmiset olla ryysäämättä kauppoihin, ja pysyä vain oman perheen kesken? Alku”innostus” eristäytymisen suhteen voi piankin laantua. Toivottavasti olen väärässä.
En usko. Alkaa jo tahti hiipumaan.
Ostakaa ja myös käyttäkää (kaappiin jemmattuna ei auta ketään) YA SUUSUOJUS 25 KPL yliopiston apteekeista hintaan 18,90 euroa. Ei verkkokaupassa, mutta useista toimipisteistä löytyy. Muistaakseni Saksasta luin, että sairaaloissa käyttävät näitä useita päällekkäin tarvittaessa lisätehoa antamaan. Kaupassa asioidessa myös muut ihmiset muistaa paremmin turvavälin, kun käyttää suojaa :)
Olen tätä samaa täällä toitottanu ja porukka vaan nauraa ja alapeukuttaa. Ulkona mua päin yskittiin kun pidin suojainta.