Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kaveri vähätteli koronaa. (ei se ole kuin influenssa, tuskin tulee suomeen)

Vierailija
31.03.2020 |

Ei ollut vielä levinnyt suomeen, esitin huoleni johon kaveri vain totesi sen olevan tavallinen influenssa. Sanoin, että täähän on tuntematon tauti niin ei tiedetä tarkalleen, mutta ei uskonut. Olin myös huolissani riskiryhmistä, nii tähän kaveri totesi, että riskiryhmälle jopa kausi-influenssa on vaarallinen ja jos tulisi niin terveet kyllä selviävät siitä.

No, ei ollut tavallinen influenssa. Tuli suomeen ja terveitäkin kuolee ja voi jättää aikamoiset vauriotkin elimiin , mistä ei vielä tiedetä tarkalleen. Lapsikin ja muita nuoria kuollut tähän.

Muiden lähipiirissä vähättelijöitä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mediahan oli se kaikista pahin vähättelijä, erityisesti USA:n media, josta Suomen media siis suoraan kopioi suurimman osan omista jutuistaan:

Tässä parit screenshotit mitä media jauhoi oikein:

https://twitter.com/Cernovich/status/1244440878686408705

Samaisella USA:n medialla on nyt otsaa syytellä Trumppia vähettelystä, kun itse olivat muna ojossa vähättelemässä sitä ensin.

Media loi tästä viruksesta heikon kuvan, vaikka se oli todellisuudessa erittäin uhkaava asia. Tämä osaltaan loi väylän tämän pandemian toteutumiselle. Media on suurimmassa vastuussa kaikesta tästä paskasta, siksi en tietoisesti anna lamestream medioille vapaaehtoisesti eurojani koskaan.

Media ei liity terveydenhuollon ja asiantuntijoiden vähättelyyn. Myös itse terveydenhuollon esim THL suomessa on vähätellyt tautia. Moni media toistaa asiantuntijoiden vähättelyä. 

Vierailija
22/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaahan sekoittaa myös termistö ja eri uutisten tulkinnat. Koska suomalaiset saavat uutisensa pääsääntöisesti englanninkielisistä lähteistä, niin helposti käy että uutisen sisältö tai sanoma muuttuu. Ja kun eri maiden uutiset sekoittuvat niin saadaan melkoinen soppa. Sen huomaa parhaiten katsomalla alkuperäisiä lähteitä, kuten tutkimuksia. Englanninkielessä sana flu käsittää flunssan (ns. nuhakuume, vilustuminen) ja influenssan (kovan kuumeen nostava hengityselinten virussairaus). On vaikea arvioda kumpaan viitataan vai onko heille edes eroa näillä kahdella. Toinen sana mitä heitellään ja käännetään väärin on infection. Onko kyseessä infektio eli tartunta vai inflammaatio eli tulehdus. Nämä kaksi tulivat nyt äkkiä mieleen, mutta on muitakin. Tämän takia olisi hyvä aina jäljittää jokainen uutinen lähteisiin, niin saa paremman kuvan asioista. Meidän valtamedia valitettavasti jättää monesti lähteen pois, tai antaa lähteenä toisen uutisen, missä mahdollisesti oli jo tullut käännöskukkanen tai väärinymmärrys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mediahan oli se kaikista pahin vähättelijä, erityisesti USA:n media, josta Suomen media siis suoraan kopioi suurimman osan omista jutuistaan:

Tässä parit screenshotit mitä media jauhoi oikein:

https://twitter.com/Cernovich/status/1244440878686408705

Samaisella USA:n medialla on nyt otsaa syytellä Trumppia vähettelystä, kun itse olivat muna ojossa vähättelemässä sitä ensin.

Media loi tästä viruksesta heikon kuvan, vaikka se oli todellisuudessa erittäin uhkaava asia. Tämä osaltaan loi väylän tämän pandemian toteutumiselle. Media on suurimmassa vastuussa kaikesta tästä paskasta, siksi en tietoisesti anna lamestream medioille vapaaehtoisesti eurojani koskaan.

Media voi tehdä osansa, mutta moni media on myös jummuttanut taudin vaarallisuudesta.

Kaikista tärkein on kuitenkin WHO:N ulostulot, joka kertoi avoimesti taudista maailmalle.

Myös terveydenhuollonammattilaiset ovat vastuussa , jotka eivät ole median alaisia tai heidän mielipiteistään riippuvaisia, vaan joiden pitää tietää taudin vaarallisuus ja toimia sen sekä WHO:n antamien ohjeiden mukaan.

Tää on aika jännä juttu. Kun lukee Redditiä tai kommentteja WHOsta lähes kaikkialla muualla kuin Suomessa sitä haukutaan ja syytetään Kiinan pussiin pelaamisesta.

Vierailija
24/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasuojaa ei tule hiv:hen eikä sarsiin joita corona muistuttaa eniten.

Koko Suomi vähättelee.

Lääkäriystäväni, virusten asiantuntija selitti että jos virus menee hengitysteitä suoraan keuhkorakkulaan, tulee nopeammin keuhkokuume joka on kohtalokas. Eri asia jos virus menee vaikka silmän sidekalvon kautta, silloin mahdollisesti tauti voi olla lievempi.

Tšekissä maskien tekeminen pakolliseksi tehosi 10 päivässä -

tartuntojen nousu saatu hallintaan

https://www.praguemorning.cz/usage-of-masks-flattened-growth-of-coronavi...

Ja maskeja ei sielläkään ole juuri saatavilla. Itse tehtykin maski kelpaa.

Se auttaa, kun käytännössä kaikilla on sellainen kodin ulkopuolella

liikkuessaan.

Maskit pakollisiksi! Israelissakin ne on, valtio jakaa nyt kaikille

kansalaisilleen! Tällä hetkellä maskin käyttöä vain vähätellään.

Käyttäjiä kohti jopa yskitään ja heille nauretaan. Tosiasiassa

rappukäytävä ja hissikin ovat vaaran paikkoja ilman maskeja.

Oireettomat tartuttajat tartuttavat nyt joka puolella. Hengityskoneet eivät riitä.

Viruksiin erikoistuneen lääkärin vinkki:Maskin voi tehdä tekemällä pussin vanhasta T-paidasta ja laittaa sisälle palan pölynimurin suodatinta. Steriloidaan laittamalla puoleksi tunniksi 75 asteiseen uuniin, niin ei tarvitse tehdä uutta!

Itse tilasin ajoissa viruksia suodattavan kestomaskin pakollisia rappukäytävässä liikkumisia ja apteekkireissuja ym varten,(lisänä hanskat ja suojalasit) kun näin että Suomessa viruksen annetaan levitä joka kuntaan eikä ensimmäistä coronatapaus kouluakaan suljettu jne. Olen riskiryhmää(tosin kaikki taidamme olla, virus ei näytä valikoivan uhrejaan.)

Lääkärin selkeä opetus coronasta, sen leviämisestä ja siltä suojautumisesta. Kesto 60min.

https://www.tv7.fi/vod/player/73638/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan