Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kaveri vähätteli koronaa. (ei se ole kuin influenssa, tuskin tulee suomeen)

Vierailija
31.03.2020 |

Ei ollut vielä levinnyt suomeen, esitin huoleni johon kaveri vain totesi sen olevan tavallinen influenssa. Sanoin, että täähän on tuntematon tauti niin ei tiedetä tarkalleen, mutta ei uskonut. Olin myös huolissani riskiryhmistä, nii tähän kaveri totesi, että riskiryhmälle jopa kausi-influenssa on vaarallinen ja jos tulisi niin terveet kyllä selviävät siitä.

No, ei ollut tavallinen influenssa. Tuli suomeen ja terveitäkin kuolee ja voi jättää aikamoiset vauriotkin elimiin , mistä ei vielä tiedetä tarkalleen. Lapsikin ja muita nuoria kuollut tähän.

Muiden lähipiirissä vähättelijöitä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On :(

Tiedän yhden.

Vierailija
2/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä se kaveri on nyt? Kehuu kuinka tiesi etukäteen? XD

Vierailija
4/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten käyttäytyminen ja valtioiden reagointi on se mikä teki tästä viruksesta vaarallisen, ei itse sairaus.

Vierailija
5/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten käyttäytyminen ja valtioiden reagointi on se mikä teki tästä viruksesta vaarallisen, ei itse sairaus.

Mun mielestä kaikki kolme tekee tästä ekstravaarallisen. Ei tuo sairaus mikään vaaraton ole eikä sitä tule vähätellä.

Vierailija
6/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikki kolme tekee tästä ekstravaarallisen. Ei tuo sairaus mikään vaaraton ole eikä sitä tule vähätellä.

Mikään sairaus ei ole vaaraton. Koronan vähättelyn sijaan näen enemmän influenssan vähättelyä. Se tappaa vuosittain vanhoja, nuoria, perussairaita ja ihan perusterveitäkin. Silti siitä infotaan huonosti, eikä ihmiset edes noudata käsihygieniaa, mitä pitäisi tehdä vaikka ei olisikaan mikään kausi menossa. Räkäiset ja puolikuntoiset lapset viedään päiväkoteihin, missä voi olla riskiryhmäläisiä. Töihin mennään yskimään ja pärskimään ilman mitään huolta kanssamatkustajista tai työkavereista, tai heidän perheistä. Toivottavasti ihmiset oppivat edes tästä jotain ja jatkossa huomioidaan paremmin.

Vierailija
7/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta.

Vierailija
8/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, pyörtänyt sanojaan myöhemmin ja todisteet hävitetty😉

Vierailija
9/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediahan oli se kaikista pahin vähättelijä, erityisesti USA:n media, josta Suomen media siis suoraan kopioi suurimman osan omista jutuistaan:

Tässä parit screenshotit mitä media jauhoi oikein:

https://twitter.com/Cernovich/status/1244440878686408705

Samaisella USA:n medialla on nyt otsaa syytellä Trumppia vähettelystä, kun itse olivat muna ojossa vähättelemässä sitä ensin.

Media loi tästä viruksesta heikon kuvan, vaikka se oli todellisuudessa erittäin uhkaava asia. Tämä osaltaan loi väylän tämän pandemian toteutumiselle. Media on suurimmassa vastuussa kaikesta tästä paskasta, siksi en tietoisesti anna lamestream medioille vapaaehtoisesti eurojani koskaan.

Vierailija
10/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen ihmisen on kyllä pakko päästä pätemään edes jollain 😯

Noh, nyt kun olitkin oikeassa niin oletko iloinen?

Vierailija
11/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan influenssat tulee Suomeen. Outo ajatus, mutta hallituksilta opittu: "Ei koske Suomea." t: lukuisat hallituskokoonpanot

Vierailija
12/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mediahan oli se kaikista pahin vähättelijä, erityisesti USA:n media, josta Suomen media siis suoraan kopioi suurimman osan omista jutuistaan:

Samaisella USA:n medialla on nyt otsaa syytellä Trumppia vähettelystä, kun itse olivat muna ojossa vähättelemässä sitä ensin.

Media loi tästä viruksesta heikon kuvan, vaikka se oli todellisuudessa erittäin uhkaava asia. Tämä osaltaan loi väylän tämän pandemian toteutumiselle. Media on suurimmassa vastuussa kaikesta tästä paskasta, siksi en tietoisesti anna lamestream medioille vapaaehtoisesti eurojani koskaan.

Twitter lähteenä ja lamestream media terminä. Tässä on erittäin valveutunut henkilö, jolla varmasti on kritiikki ja tiedonhaku taidot top-notch.

Vierailija
13/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssaan kuolee vuosittain paljon. Jokapäiväistä lukua ei kerrota.

Vierailija
14/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä kuva todella monesta median koronaotsikosta liimattuna yhteen:

https://pbs.twimg.com/media/EUUmgOCUUAA4dYq?format=jpg&name=large

Enemy of the people. Ei muuta sanottavaa.

Vierailija
15/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on, varsinkin vanhemmat ihmiset herkästi selittelee että "kuollaanhan sitä kuitenkin" ettei tarvitsisi tapojaan muuttaa. Vitsipä onkin siinä että nämä selittelijät voivat "päättää" siitä kuka kuolee levittämällä tautia kärsimättä itse ollenkaan. Luottavat tietysti siihen että tartuntaa ei voi jäljittää. Kyllä sen vaan voi. Tahallisesta tartuttamisesta voi saada myös rangaistuksia.

Vierailija
16/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan influenssat tulee Suomeen. Outo ajatus, mutta hallituksilta opittu: "Ei koske Suomea." t: lukuisat hallituskokoonpanot

Tämäpä tämä. Ehkä tarkoituksena oli hillitä kansan pelkoa. Oli todella hölmöä väittää ettei se tänne pääsisi, vaikka on hyvin tiedossa, että taudit eivät katso kartasta valtioden rajoja. Tiedottamisen tulisi olla rehellistä, ei paniikkia lietsovaa tai vähättelevää.

Vierailija
17/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Twitter lähteenä ja lamestream media terminä. Tässä on erittäin valveutunut henkilö, jolla varmasti on kritiikki ja tiedonhaku taidot top-notch.

Lähteenä on median ihka-aidot otsikot, joista viestissä juurikin oli puhe.

Joten erittäin typerä kommentti sinulta. Poliittisesti puolueellinen mongerrus ei nyt auta tässä tilanteessa, vaan yhteentuleminen. Joten lopeta se sihisevä vihasi ja tuo tilalle rakkaus, siitä olisi jotain hyötyä.

Vierailija
18/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja loppujen lopuks miten tää nyt perusflunssasta eroaa? Paitsi hysterian määrällä...

Vierailija
19/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media voi tehdä osansa, mutta moni media on myös jummuttanut taudin vaarallisuudesta.

Kaikista tärkein on kuitenkin WHO:N ulostulot, joka kertoi avoimesti taudista maailmalle.

Myös terveydenhuollonammattilaiset ovat vastuussa , jotka eivät ole median alaisia tai heidän mielipiteistään riippuvaisia, vaan joiden pitää tietää taudin vaarallisuus ja toimia sen sekä WHO:n antamien ohjeiden mukaan.

Vierailija
20/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin vähättelin, koska uskoin THL:llää. Olin vielä tämän kuun alussakin sitä mieltä että kyseessä on ärhäkkä influenssa josta kyllä nuoremmat toipuu mutta vanhempien ihmisten syytä pitää varansa. Suunnittelin vielä Tukholmaankin lähtöä silloin.

En tiedä mitä hävettävää tai salattavaa siinä on, ei kai ihmiset yleensäkkään ajatuksiaan ja luulojaan mihinkään savitauluun hakkaa. Alussa vitsailtiin koronasta kavereiden kanssa, nyt se huolestuttaa talouden ja terveyden kannalta mutta vitsaillaan silti edelleen. Elämä on ankeaa jos on liian tosikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi