Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän lounas: 2 kananmunaa

Vierailija
31.03.2020 |

Olen viettänyt muutaman päivän hänen luonaan kun hän on etänä töissä ja minun on vaikea matkustaa koronan takia. Hän söi esimerkiksi tänään 2 kananmunaa lounaaksi. Ei kasviksia. Ei hedelmiä. Ei marjoja. Pelkästään kaksi kanan munaa. Eilen lounaana oli ruisleipä juustolla ja voilla.

Miten joku voi oikeasti elää noin? Itse olen foodie ja olen pöyristynyt. En ole ennen oikeastaan nähnyt miten hän syö päivisin/arkisin, kun yleensä käymme jossain ulkona syömässä tai kokkaamme minun asunnollani kun näemme.

N22

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä pärjää mihin on tottunut. Mä en koskaan ole syönyt aamiaista, töissä lounas on kevyt, syön vasta illalla kunnon aterian. Ja näin vain kotona ollessa kulutus on mitätöntä, hyvinkin riittää kahden munan munakas koko päivän ateriaksi. 

Vierailija
22/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää tossa lähinnä se, että miten voi kaksi kananmunaa riittää.. mulle ainakin jäis hirveä nälkä jos söisin vaan pari kananmunaa.

Se riittää mihin on itsensä totuttanut.

Normaalipainoisena miehenä eihän kaksi kananmunaa ole parhaalla tahdollakaan mikään kokonainen ateria, ei edes kunnon välipala.

Tälle miehelle se oli riittävä tuohon kohtaan.

Sama sekä tälle kirjoittajalle, että aloittajalle. Ap mies ei ole = sinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se foodie tarkoitaa jotenkin pelkän proteiinin syöjää (ja hätäpäissään pari mustikkaa ja sipulinpuolikas annetaan anteeeksi).

Vierailija
24/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hiton foodie?

Tätä mäkin tulin kysymään. Mikä on foodie? Ruoansyöjä?

S-ryhmän verkkokauppa, josta voi tilata ruokaa kotiin:

https://www.foodie.fi/

Tuo tuli minulle ensimmäisenä mieleen, vaikka en tilaa netistä muuta kuin musiikkia, elokuvia ja tv-sarjoja fyysisinä tallenteina. 

Vierailija
25/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hiton foodie?

Tässä yhteydessä: läski.

Vierailija
26/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foodie:

A dumbed-down term used by corporate marketing forces to infantilize and increase consumerism in an increasingly simple-minded American magazine reading audience. The addition of the long "e" sound on the end of a common word is used to create the sensation of being part of a group in isolationist urban society, while also feminizing the term to subconsciously foster submission to ever-present market sources.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=foodie

27/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmunassa on kaikki muut vitamiinit paitsi c-vitamiini. Kananmunat ovat terveellisiä.

Juuri näin, pitäis syödä kulutuksen mukaan eikä minkään tottumuksen mukaan.

Määrä on usein ratkaisevampi siihen mitä syö.

Vierailija
28/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää tossa lähinnä se, että miten voi kaksi kananmunaa riittää.. mulle ainakin jäis hirveä nälkä jos söisin vaan pari kananmunaa.

Se riittää mihin on itsensä totuttanut.

Normaalipainoisena miehenä eihän kaksi kananmunaa ole parhaalla tahdollakaan mikään kokonainen ateria, ei edes kunnon välipala.

Alipainoisena naisena totean, että kahdesta kananmunasta tulee vain paha mieli. Ei tuolla työpäivää kestä. Tai kestää toki, mutta se ei ole kivaa.

Vierailija
29/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei kokannut loistavana ja erinomaisena foodiena miehelle kuuden michelin-tähden lounasta?

Pöyrisyttävää. Mies itkien nieleskeli kuivaa kanan munaa ja ap vain tuijottaa vieressä. Olet julma ja sadistinen

Vierailija
30/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap ei kokannut loistavana ja erinomaisena foodiena miehelle kuuden michelin-tähden lounasta?

Pöyrisyttävää. Mies itkien nieleskeli kuivaa kanan munaa ja ap vain tuijottaa vieressä. Olet julma ja sadistinen

Ehei...ap on vain itsenäinen ja rohkea nykynainen joka ei kokkaile miehelleen, kun se on naisen arvoa alentavaa.

Vierailija
31/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

isolle mammalle pitää olla nugetteja ja pitsaa + jälkkärit pariin kertaan ja välipalat tietenkin.

Ja paljon light kokista huuhteleen kalorit pois

Vierailija
32/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdesta keitetystä kananmunasta saisi korkeintaan hyvää täytettä muutamaa isoa ruisleivän viipaletta varten. Jos minä tulee munakkaan, niin siihen menee yleensä 6 kananmunaa ja pieniksi paloiteltuja nakkeja sopivien mausteiden kera.

Jos syö tullaista moskaa(leipää, nakkeja) tuollaisia ei ole mikään ihme, että elimistö on sekaisin ja viestittää koko ajan nälkää.

Olen ollut aina hyvin terve eikä minulla ole mitään allergioita enkä syö mitään lääkkeitä. En ollut koko kouluaikana enkä armeijassa yhtään päivää poissa sairauksien vuoksi enkä ole ollut myöskään työelämässä sairaslomiilla. Cooperin testissäkin juoksin vielä yli 40-vuotiaana yli 3000 metriä. Elimistö toimii siis erittäin hyvin.

Täysjyväruisleipä ei ole mitään moskaa.

Vierailija
33/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hiton foodie?

Sanat Food ja Die yhdistetty.

Vierailija
34/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan mies pärjäsi tuolla "lounaalla"? Alkoiko napostella tunnin päästä? 

Keskimäärin ihmisille sopii syödä lounaalla ainakin neljäsosa päivän kcal-tarpeesta. Kun puhutaan miehestä, voisi olettaa tarpeen olevan ainakin 2000 kcal, jolloin lounaalla sopisi syödä n. 500 kcal. Kaksi kanamunaa on 150-200 kcal eli kymmenesosa tai vähemmän päivän kaloreista. 

Jos mies on syönyt tasapainoisen ja reilun aamupalan ja tykkää painottaa iltasyömistä, kaksi kananmunaa on ihan ok lounas. Mutta jos kevyestä lounaasta seuraa epäterveellistä napostelua pitkin päivää, kannattaisi syödä runsaampi lounas.

Kiistatta mies hyötyisi kasvisten lisäämisestä lounaalle. Sipulia ja paprikaa kuutioituna öljyssä pannulle kuullottumaan ja hetken päästä pinaattia sekaan. Munien rakenne rikki, hyytymään pannulle ja munakas on yhtä nopeasti valmis, kuin kanamunien keittämiseen menee. 

Tai kourallinen salaattia, muutama kirsikkatomaatti ja paloiteltu avokado keitettyjen munien seuraksi, paljon runsaampi ja terveellisempi ateria. 

Vierailija
35/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdesta keitetystä kananmunasta saisi korkeintaan hyvää täytettä muutamaa isoa ruisleivän viipaletta varten. Jos minä tulee munakkaan, niin siihen menee yleensä 6 kananmunaa ja pieniksi paloiteltuja nakkeja sopivien mausteiden kera.

Jos syö tullaista moskaa(leipää, nakkeja) tuollaisia ei ole mikään ihme, että elimistö on sekaisin ja viestittää koko ajan nälkää.

Olen ollut aina hyvin terve eikä minulla ole mitään allergioita enkä syö mitään lääkkeitä. En ollut koko kouluaikana enkä armeijassa yhtään päivää poissa sairauksien vuoksi enkä ole ollut myöskään työelämässä sairaslomiilla. Cooperin testissäkin juoksin vielä yli 40-vuotiaana yli 3000 metriä. Elimistö toimii siis erittäin hyvin.

Ei tietenkään ole kun sitä on jo vuosikymmenten ajan milloin minkin tahon propagandan tuloksena julistettu. Ruisleipä on lähellä suomalaista sydäntä ja siitä tulee niin isänmaallinen olo. Sama on kaurapuuron kanssa. Harmi vaan ettei ruoansulatus ei ole vielä edennyt jyväasteelle, joten kaikki viljatuotteet on huonosti elimistölle sopivia.

Vierailija
36/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekis pieni kesäkiristys ap sullekin hyvää

Vierailija
37/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole kun sitä on jo vuosikymmenten ajan milloin minkin tahon propagandan tuloksena julistettu. Ruisleipä on lähellä suomalaista sydäntä ja siitä tulee niin isänmaallinen olo. Sama on kaurapuuron kanssa. Harmi vaan ettei ruoansulatus ei ole vielä edennyt jyväasteelle, joten kaikki viljatuotteet on huonosti elimistölle sopivia.

ai sä oot noita.

Tsemppiä läheisillesi

Vierailija
38/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ai sä oot noita.

Tsemppiä läheisillesi

"Argumentit loppuivat. Hyökkäänpä henkilöä vastaan."

-eri

Vierailija
39/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus raksalla duunia 8-16.

Aamulla kahvi, lenkille ja suihkun kautta duuniin jossa söin 12 aikaan suunnilleen tonnikalapurkin, pari munaa tai salaatin seisoaltaan.

Hyvin jaksoi sinne 16-18 asti.

Mikä tuossa munassa nyt niin hirvitti? Määrä vai itse ruoka?

Vierailija
40/43 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein joskus raksalla duunia 8-16.

Aamulla kahvi, lenkille ja suihkun kautta duuniin jossa söin 12 aikaan suunnilleen tonnikalapurkin, pari munaa tai salaatin seisoaltaan.

Hyvin jaksoi sinne 16-18 asti.

Mikä tuossa munassa nyt niin hirvitti? Määrä vai itse ruoka?

No ku ei ollu niit kasviksii...ehkä tällä yritettiin provota sitä ettei tosi miehet syö pupujen ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme