Tilaisin ruoka-annoksia kotiin enemmän kuin mielelläni, mutta ei meille asti kuljeta kuin pari pizzapaikkaa
Otsikossahan se. Kyllä kelpaisi välillä vaikka sushi tai Amarillosta jotain, tai pastaa italialaisesta. Mutta jos ei itse hae, ei kotiin asti saa kuin ulkolaisten tekemää pizzaa. Edes kotipizza ei tue tänne asti.
Ja matkaa keskustaan on meiltä Googlen mukaan 5.5km. Ei sitten 🤷♀️
Kommentit (23)
Tässä nyt kommentoijat taitaa ymmärtää ihan tahallaan väärin. Me kyllä osataan tehdä ruokaa itse, ja tehdään suurin osa ruoasta aina itse, oli poikkeusolot tai ei. Joskus, ehkä noin kerran kuukaudessa käydään koko perhe jossain ravintolassa syömässä tai haetaan ruokaa jostain.
Mutta nyt, kun ravintoloilla on hirveä parku siitä, miten ravintolat pitää nyt sulkea ja osa tajuaa siirtyä take away-toimintaan, luulisi olevan järkeä laajentaa toimintaa myös kotiin kuljetukseen. Mutta ei. Olen seuraillut oman kaupunkini ravintoloita, eikä tähän 15t asukkaan asuinalueelle, jossa on kuitenkin sentään suuri kauppakeskus, useita isoja marketteja ja muita palveluita, toimita edelleenkään kuin se turkkilaisten pizzeria, joka on aina toimittanut. Ollaan ajateltu tukea nyt paikallisia yrityksiä ja ravintoloita poikkeusaikoina ja tilata noin kerran viikossa ruokaa jostain, mutta eivät nämä ravintolat tosiaan tajua laajentaa toimintaansa. Voidaan noutaa itsekin, mutta useammin tulisi nyt tilattua ruokaa, jos toimittaisivat kotiin. Mutta ei sitten tosiaan. Kokkaillaan itse, kuten ennenkin.
Miksi niitä pitäisi tukea. Kyllä ne voivat pitää paikat kokonaan suljettuina, kun saavat valtiolta korvauksiakin.