Paljonko sairaanhoitaja tienaa suunnilleen 3- vuorotyössä bruttona pk-seudulla?
Mikä on suunnilleen bruttopalkka 3- vuorotyöstä? Olen yrittänyt tätä kysellä monta kertaa enkä ole koskaan saanut kunnollista vastausta. Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kerro, koska silloin kukaan ei heitä enää säälisi eikä ottaisi palkkavaatimuksia tosissaan.
Jos saa vuorolisillä nippanappa sen 3000€, niin ei se kovin hyvin ole, koska monellakin alalla saa ihan päivätyöstä tuon summan ja ihan amispohjalta.
Tämän takia lopetin hoitoalalla. Jos saman summan saa tuhoamatta terveyttään ja ihmissuhteitaan niin jess. Pienempikin palkka käy. Osalle vuorotyö toku sopii.
Itse olen tehnyt myös päivätyötä hoitoalalla todella kiireisellä ja vaativalla poliklinikalla, niin brutto oli 2400€. Toki niitä on rauhallisempiakin poliklinikoita ja siellä tuo palkka onkin jees... Ongelma on siinä, ettei palkkaa tarkastella sen työnkuvan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vertailun vuoksi kerron, että olen 3-vuorotöissä oleva sairaanhoitaja pienessä satakuntalaisessa kunnassa ja palkkani lisineen on bruttona 3400-3600 euroa/kk. Olettaisin, että pääkaupunkiseudulla tienaavat enemmän, mutta tämä on ihan mutu-tietoa.
Kerro nyt näille paljonko tuossa on kokemuslisän osuus ja onko niitä yksi vai kaksi ja minenko vuoden jälkeen niitä saa.
Muuten tämä palkka jää elämään tänne näiden lukutaidottomien keskuuteen peruspalkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vertailun vuoksi kerron, että olen 3-vuorotöissä oleva sairaanhoitaja pienessä satakuntalaisessa kunnassa ja palkkani lisineen on bruttona 3400-3600 euroa/kk. Olettaisin, että pääkaupunkiseudulla tienaavat enemmän, mutta tämä on ihan mutu-tietoa.
Kerro nyt näille paljonko tuossa on kokemuslisän osuus ja onko niitä yksi vai kaksi ja minenko vuoden jälkeen niitä saa.
Muuten tämä palkka jää elämään tänne näiden lukutaidottomien keskuuteen peruspalkkana.
Minuakin kiinnostaisi tietää satakuntalaisen sairaanhoitajan peruspalkka ja ikälisä. Oma lähtöpalkka pk-seudulla kuntasektorilla on 2517,23€ jonka päälle tulee 5v. kokemuslisä 75,52€. Kuukausiansiot lisien kanssa joku 3200-3700€ kolmivuorotyössä. Tuo 3700€ tosin sisälsi vuorolisiä kuuden viikon edestä.
Palkkani ennen veroja on 2500/kk.
Vierailija kirjoitti:
Palkkani ennen veroja on 2500/kk.
Toimitko sairaanhoitajana pk-seudulla kolmivuorotyössä? Jos vastasit kyllä, niin joko teet osa-aikaista tai työnantajasi on yksityinen.
Mitähän ihmettä ja missä te muut tahkotte tuommoisia rahoja. Olen anestesiasairaanhoitaja ja palkkani on 2500€/kk. Jes.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ihmettä ja missä te muut tahkotte tuommoisia rahoja. Olen anestesiasairaanhoitaja ja palkkani on 2500€/kk. Jes.
Ja tämä siis ennen veroja. Teen aamuvuoroa, iltavuoroa sekä öitä mutta niitä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä siis ennen veroja. Teen aamuvuoroa, iltavuoroa sekä öitä mutta niitä vähemmän.
Tervetuloa pk-seudulle tienaamaan! Helsingin kaupunki maksaa lähtöpalkkana reilu 2500€ ja HUS oletettavasti hiukan paremmin. Toki asuminen kustantaa enemmän kuin muualla maassa, mutta sekä kaupungilla että HUS:illa on työsuhdeasuntoja tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastahan tuosta oli tutkimusta. Keskiansio taisi olla 3600 euroa. Peruspalkka on mitä on, mutta vuoroilisillä saa kasvatettua helposti tonnillakin. Vertailuksi vakituisen ja pätevän lukion opettajan (virka) palkka on alkuvuosina 2975 euroa.
Paljonkohan se lukion ope saisikaan vuorotöissä lisää?
Se lukion ope korjaa kokeita ja ylppäreitä illat ja viikonloput ilman mitään lisäkorvausta. Samoin lauantaikoulutukset ja vanhempainillat menee samalla palkalla ilman lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastahan tuosta oli tutkimusta. Keskiansio taisi olla 3600 euroa. Peruspalkka on mitä on, mutta vuoroilisillä saa kasvatettua helposti tonnillakin. Vertailuksi vakituisen ja pätevän lukion opettajan (virka) palkka on alkuvuosina 2975 euroa.
Paljonkohan se lukion ope saisikaan vuorotöissä lisää?
Se lukion ope korjaa kokeita ja ylppäreitä illat ja viikonloput ilman mitään lisäkorvausta. Samoin lauantaikoulutukset ja vanhempainillat menee samalla palkalla ilman lisiä.
Lukion opella ei ole opetusta 40h viikossa. Kyllä on aikaa on korjata kokeita ihan työtuntien sisällä. Lukiossa ei ole vanhempainiltoja.
Eikö kukaan halua kertoa palkkaansa?
Mä tienasin noin 3200€. Siis nimenomaan BRUTTONA ja 3- vuorotyöstä. Joten ei mikään hyvä palkka. Tällä hetkellä erikoissairaanhoidossa päivätyössä tienaan bruttona 2600€. Ihan naurettavat palkat on hoitoalalla, siitä ei pääse mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa pk-seudulle tienaamaan! Helsingin kaupunki maksaa lähtöpalkkana reilu 2500€ ja HUS oletettavasti hiukan paremmin. Toki asuminen kustantaa enemmän kuin muualla maassa, mutta sekä kaupungilla että HUS:illa on työsuhdeasuntoja tarjolla.
Itseasiassa päinvastoin. Kaupungilla on vähän parempi palkka kuin HUS:lla. Sama Vantaan kaupungilla.
Kun ei ulise ylitöistä ja koittaa napata kaikki kertoimella olevat vuorot itselleen, niin 4000-4500 kuussa on ihan realismia. Eli 60000e vuodessa on ihan mahdollinen.
t. miespuolinen sh
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ulise ylitöistä ja koittaa napata kaikki kertoimella olevat vuorot itselleen, niin 4000-4500 kuussa on ihan realismia. Eli 60000e vuodessa on ihan mahdollinen.
t. miespuolinen sh
NO kerroppa ne vuorot? ja monessako paikassa saa painaa duunia? osaan minäki laskea mutta en tiedä sinun kaavaa.
T.miespuolinen SH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. miespuolinen sh
NO kerroppa ne vuorot? ja monessako paikassa saa painaa duunia? osaan minäki laskea mutta en tiedä sinun kaavaa.
T.miespuolinen SH
Palkkaluokka vr5, palvelusvuosilisät 11% ja noin 30-40% palkasta on helposti ylityö- ja olosuhdelisiä. Otan aina kaikki tuuraukset ja vuoronvaihdot vastaan + satunnaiset keikkahommat päälle. Työpaikkana suurehko pääkaupunkiseudun työnantaja.
http://www.tilastokeskus.fi/til/ksp/2018/ksp_2018_2019-05-02_tie_001_fi…
Tilastokeskuksella on palkkatilastot kunnallisen ja yksityisen sektorin lisäksi myös valtion työntekijöiden palkoista. Tuon mukaan vuonna 2018 sairaanhoitajan keskimääräinen kuukausiansio oli 3118 euroa. 20% tuosta tulee lisistä. Ylin kymmenys tienasi reilu 3600 euroa kuussa.
Laskelmieni mukaan tienasin sairaanhoitajana keskimäärin vajaat 3300 euroa kuussa viime vuonna. En valita palkan pienuutta vaan olen tyytyväinen siihen, että se mahdollistaa ihan mukavat kuukausitulot nyt kun saan soviteltua ansiosidonnaista. Satunnaisista keikkavuoroista maksetaan vuorolisien, loma- ja ylityökorvausten kanssa hyvin ja esimerkiksi pitkästä sunnuntaivuorosta saan reilu 39 euroa tunnilta (peruspalkka 15,91€/h).