Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäiletkö / tiedätkö liki varmasti että olisit jo sairastanut Koronan?

Vierailija
31.03.2020 |

Saksassa on testattu tosi paljon, ja hyvinkin lieväoireiset myös ja löydetty paljon koronaan sairastuneita. Todennäköisesti Saksassa on vielä moninverroin enemmän näitä lieväoireisia löytymättäkin. No kuitenkin epäilen itsekin olleeni nyt jo reilusti yli viikko sitten koronassa. Oli 2 päivää lievähköä, mutta selvästi havaittavissa olevaa hengenahdistusta ja kurkkukipua sekä päivää paria ennen ja jälkeen vain sellainen ”sairas” olo eli tiesi että jokin tauti on päällä. Hiukan siis sellaista vetelyyttä ja huonoa oloa, vilunväristyksiä, pientä pääkipua jne. Perheessä oli toinenkin vanhempi hiukan erilaisissa oireissa (mm vahvaa pahoinvointia ja huimausta sekä ripulia) samoihin aikoihin ja nuo vakavimmat päivät erosivat vain noin päivän verran toisistaan. Eli vahva epäilys on että koronaa olisi ollut, varsinkin kun olemme ottaneet influenssaan rokotteen, jonka teho on tänä vuonna hyvä ja sairastin RS viruksen itse jo helmikuun alussa. Tässä myös on pari sellaista kaukaista polkua olemassa mistä tauti voisi myös olla lähtöisinkin. Toki olimme ja elimme eristyksessä tuon ajan kotona. Onko muilla tuntemuksia, että korona voisi olla jo sairastettuna lievänä ja liki havaitsemattomana? Niin ja sellainen outo oire oli kun tuntui että tauti olisi jo ohi menossa eli pari päivää pahimman hengenahdistuksen jälkeen, niin otettuani polvikivun vuoksi aamulla vahvan Buranan, lievä hengenahdistus alkoi uudelleen sen päivän ajaksi. Vasta-ainetesti olisi nyt kyllä hyvä, niin saisi varmuuden joko on sairastanut ja voisi elää normaalisti jatkossa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin maaliskuun alussa. Itselläni oireet kesti lähes kaksi viikkoa, oireina ensin päänsärky ja pahoinvointi, sitten hengenahdistus ja ripuli. Sairastumispäivä 8 oli pahin, ei ole testattu.

Vierailija
22/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

1,5kk kestäny jo tämä omituinen tauti. 2 kertaa olen jo käynyt lääkärissä. En ole saanut koronatestiä vaikka lääkärienkin mukaan oireet sopivat koronaan täysin.

Mutta kun en ole ollut ulkomailla, lähipiirissä ei laboratorio tulosta koronasta enkä ole vielä joutunut sairaalaan oireiden vuoksi niin ei testata.

Minulla sama, kun en ole ollut ulkomailla, ei testausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL voisi tarjota niitä testejä oirekyselyjen perusteella.

Vierailija
24/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on nostamassa testausta, onko kyse taudin vai vasta-aineiden testaamisesta vaiko molemmista? Voi olla jo paljon lievästi tai oireetta sairastaneita, niin näitähän pitäisi testata nyt paljon, eli jos ihminen itse epäilee jo sairastaneensa koronan. Ainakin kokeeksi sellainen joukko ihmisiä sieltä täältä niin saataisiin selville löytyykö niitä tapauksia miten paljon, eli näiden nykyisten korona keskittymien läheltä lievin tai normaalein oirein sairastaneita henkilöitä. Itse viruksen testaus voinee antaa muutama päivä lievien oireiden jälkeen negatiivisen tuloksen niin mistäs tiedät oletko jo sairastanut vai et, mutta vasta aineet näkyvät pitkään ja ilmeisesti heti taudin alkuvaiheen jälkeen vaikka tauti olisi vasta menossa ohi?

Kuulemma oireettomalla vasta-ainetesti ei ole niin luotettava?

Vierailija
25/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on puolitoista kuukautta ollut ihan Koronan oireet, mutta epäilen että ei ole Koronas silti. Hengenahdistukseen sain astmalääkkeitä, muuten ei ole testeissä löytynyt mitään. Voi kun oilisikin ollut Koronaa, maksaisin aika paljon että olisin tuon jo sairastanut.

Vierailija
26/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on puolitoista kuukautta ollut ihan Koronan oireet, mutta epäilen että ei ole Koronas silti. Hengenahdistukseen sain astmalääkkeitä, muuten ei ole testeissä löytynyt mitään. Voi kun oilisikin ollut Koronaa, maksaisin aika paljon että olisin tuon jo sairastanut.

Pääsit siis koronatesteihin? Oliko muita syitä oireiden lisäksi, miksi pääsit+

Monilla paikkakunnilla ei pääse, ellei ole terveydenhuollon henkilökuntaa, tai matkailija.

Vierailija
27/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ruvennut epäilemään sairastaneeni. Ja jos se pitää paikkaansa, pomoni olisi menehtynyt takiani. Sen jälkeen tässä työttömänä ehtinyt miettiä koko kuvion. Itse en ole koskaan edes käynyt ulkomailla, en asu etelässä, mutta mahdollistahan se silti on. En ymmärrä miksei testattu ajoissa oireista ja toiveista huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä