Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kantapääni ovat kuin raastinraudat

Vierailija
30.03.2020 |

Miksei tämä rasvaaminen tuota tulosta? Onko muilla?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä, ei auta rasvaaminen sitten mitään.

Vierailija
2/24 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuorivat sukat auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita rasvaa yöksi ja sukat jalkaan.

Vierailija
4/24 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jos oot erehtynyt raspaamaan niin paluuta ei enää ole, olet ikuisesti tuomittu raspaamaan kantapääsi muutaman päivän-viikon välein. Mikään rasvaa ei auta yksin

Vierailija
5/24 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli näissä on, että kutisevien kohtien rapsutus tuntuu hyvältä karheilla kantapäillä

Vierailija
6/24 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran jos oot erehtynyt raspaamaan niin paluuta ei enää ole, olet ikuisesti tuomittu raspaamaan kantapääsi muutaman päivän-viikon välein. Mikään rasvaa ei auta yksin

Olen raspannut useasti :( eli tästä ei ole paluuta?

Vierailija
7/24 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas kantapäät kuorii sukat niin että niissä on hetkessä reikä, eikä tosisaan rasvaaminen auta mitään.

Vierailija
8/24 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raspaa vain jatkuvasti, sitten pitää myöh. harvemmin.

Vierailija
9/24 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkahoitajalle mars!

Vierailija
10/24 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin ensin isoimmap palat irti kuiviltaan, sit raspaan, myös kuivana. Pesun jälkeen paksua rasvaa ja sukat, näin selviää pari viikkoa ilman raspausta kunhan rasvaa aina pesujen jälkeen

Vierailija
11/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei mitkä tahansa. Ne kalliimmat on hyvät. Schollin ehkä?

Vierailija
12/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointiteippiä! Vuorokaudeksi teipit kovettumien päälle, kovettuma pehmenee ja on helppo poistaa!

Ja ureapitoista rasvaa apteekista. Ja tietenkin ihan perusrasvausta jalkavoiteella.

Vierailija
13/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse tätä kokeillut, jostain tämän olen lukenut:

- rasvaa jalat kunnolla

- kieritä talouskelmua tiiviisti jalkojen ympärille

- vedä kelmun päälle napakat sukat

- anna vaikuttaa yön yli

Jos joku kokeilee, niin tule kertomaan toimiiko!

Vierailija
14/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ureapitoinen rasva toimii hyvin ja on varsin riittoisaa

Mies52v

Vierailija
15/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raspaamisesta pääsee kyllä eroon. En ymmärrä, miksi niitä raspeja enää myydään kun on ollut jo vuosia suositus ettei niitä käytetä.

Suihkun jälkeen paksu kerros kuiville kantapäille tarkoitettua rasvaa (käy myös esim. erisanin paksu käsivoide) ja puuvillasukat jalkaan. Jossain vaiheessa rasvaa ei tarvitse laittaa päivittäin, mutta aina kuitenkin silloin kun on pidempään suihkussa tai tekee jalkakylpyjä.

Käytin itse raspeja varmaan pari vuosikymmentä, mutta kantapäiden halkeilu loppui vasta sitten kun keskityin pelkästään rasvaamiseen.

Vierailija
16/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä kans, joskus kesti vuoden, että mikään ei auta kantapäihin, inhottavaa irtoilevaa ihoa, kovaa karheaa vanhaa ihoa joka ei lähde ei millään, pari vuotta sitten oli vielä pahempi kun liiallisen kävelyn johdosta toiseen kantapäähän tuli semmoinen pehmyt kohta joka meni tosi syvälle painaessa, niin kipeä oli, että vedet tuli silmistä painaessa, se parani ajan kanssa...

Vierailija
17/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, rasvaatko varmasti tarpeeksi rasvaisella rasvalla? Hesarissa ilmestyy Minä väitän -sarja, ja vähän aikaa sitten siinä jalkojenhoidon lehtori antoi hoito-ohjeita. Hän korosti, että jalkoja pitää rasvata rasvaisemmalla voiteella kuin muuta ihoa. Hän huomautti myös siitä, että vääränlaiset kengät aiheuttavat jalkojen ihon kuivumista. Hän suositteli, ettei raspata ollenkaan. Mä raspaan muutaman kerran vuodessa, jos tulee kovettumia, mutta pitkään aikaan ei oo tarvinnut.

Mun mielestä paras tapa on rasvata suihkun jälkeen, kun iho on kostea. Tuntuu, että kuivien jalkojen rasvauksessa ei oo mitään järkeä.

SYötkö myös tarpeeksi rasvaa? Mulla meni jalat ihan hirveiksi, kun sain ekan lapseni eikä ollut kehossa kauheasti "vararavintoa". Vaikka mielestäni söin ihan reippaasti rasvaa (näin jälkikäteen ajatellen en välttämättä kuitenkaan tarpeeksi tilanteeseen nähden), mulla kuivui iho ja limakalvot imetyksen aikana järkyttäväksi ja jalkoihin tuli halkeamia. 

Vierailija
18/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carbalan apteekista.

Vierailija
19/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri jalkahoidon. Jotain schollin juttua veteen ja liottelin koipia siellä. Sitten ihan raspasin plus semmosella "raastimell" vetelin. Tuli pehmeäksi

Vierailija
20/24 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut jalkojen kemikaalikuorintoja? Niissä jalat laitetaan muovisukkaan, jossa on kuorivaa kemikaalia, annetaan vaikuttaa ja pestään pois. Liika iho sitten kuoriutuu seuraavien päivien aikoina ja jaloista tulee pehmeät. Tosin joskus kuorinnan joutuu toistamaan useita kertoja, jos on paksulti kuollutta ihosolukkoa. Netistä löytyy näitä helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän