Pitäisikö tupakanmyynti kieltää korona-aikana?
Nyt ei voi vedota siihen, että "ne menee ostamaan Virosta/Venäjältä", kun rajojen yli ei pääse kuka tahansa.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi ei tässä koronatilanteessakaan ole vain yksilön oma asia. Tupakoinnin takia vakavammin sairastuneita tulee runsaasti enemmän kuin muutoin tulisi, ja tämä kuormittaa muutenkin tiukilla olevaa hoitohenkilöstöä ja -laitteistoa. Puhumattakaan siitä kuinka suuri lasku heidän hoidostaan tulee yhteiskunnalle muutenkin tukalassa taloustilanteessa. Että ei voi vedota siihen että aikuinen ihminen saa tehdä terveydelleen kuten haluaa.
Kyllä se on yksilön asia. Terveydenhuoltoa voidaan tarvittaessa purkaa ja verotusta, niin että tasot kohtaa, jos nyt ei kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi ei tässä koronatilanteessakaan ole vain yksilön oma asia. Tupakoinnin takia vakavammin sairastuneita tulee runsaasti enemmän kuin muutoin tulisi, ja tämä kuormittaa muutenkin tiukilla olevaa hoitohenkilöstöä ja -laitteistoa. Puhumattakaan siitä kuinka suuri lasku heidän hoidostaan tulee yhteiskunnalle muutenkin tukalassa taloustilanteessa. Että ei voi vedota siihen että aikuinen ihminen saa tehdä terveydelleen kuten haluaa.
No sitten voidaan päättää, että tupakalla keuhkonsa pilanneet päätyvät tehohoitojonon hännille. Samoin kuin alkoholilla maksansa pilanneet ei maksansiirtoon pääse.
Mutta ihan oikeasti, tuolla linjalla ei ole mitään loppua, jos aletaan ylhäältä käsin kyylätä ihmisten elämäntapoja ja asettaa rajoituksia sillä perusteella, mikä elämäntapa tuottaa minkäkinlaisen laskun yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näiden tupakan vastustajien todellinen motiivi on? Tuskin huoli terveydestä. Omat sijoitukset korvaushoitotuotefirmoihin?
Unelmani on saada jokaiselle oikeus tupakansavuttomaan ympäristöön ikään tai varallisuuteen katsomatta.
-ap
Kuule, Joensuussa on sellainen taloyhtiö, jossa ei saa tupakoida. Muuta sinne. :)
Vähän sama jos piereskelisi jatkuvasti sun vieressä kananmunan hajuisia pieruja, sillä erotuksella että niistä tulisi kuitenkin rikkiä sun silmiin. Avautuuko toi haitta nyt?
Tips From Former Smokers - Christine: Oral Cancer Effects
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on yksilön asia. Terveydenhuoltoa voidaan tarvittaessa purkaa ja verotusta, niin että tasot kohtaa, jos nyt ei kohtaa.
Niin kauan kun terrorisoitte naapurustoanne tupakansavulla ja kuormitatte terveydenhuoltoa tupakoinnista johtuvilla sairauksillanne, se ei ole yksilön asia.
... ja lisäyksenä niin kauan kun heittelette tumppeja ulos eläinten vaaraksi, se ei ole yksilön asia.
nuuska ei oo yhtään sen parempi
ei kannata ees kokeilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näiden tupakan vastustajien todellinen motiivi on? Tuskin huoli terveydestä. Omat sijoitukset korvaushoitotuotefirmoihin?
Unelmani on saada jokaiselle oikeus tupakansavuttomaan ympäristöön ikään tai varallisuuteen katsomatta.
-ap
Kuule, Joensuussa on sellainen taloyhtiö, jossa ei saa tupakoida. Muuta sinne. :)
Kerro lisää!
Haluaisin kuulla niistä rikkipieruista.
En ymmärrä mitä keuhkoatte,eihän se nyt mikään maailman vaarallisin asia ole. itsellä 3 lasta ja olen tupakoinut (maltillisesti) kaikkien raskauksien ajan ja lapset ovat ihan terevitä. Ei ole astmaa, adhd:tä tai mitään muutakana ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä idea! Nyt ei saa enää nuuskaakaan Ruotsista, kun raja sulkeutuu.
Suomi Savuttomaksi ja Nuuskattomaksi!
Ja alkottomaksi - onhan väläytetty, että alkoholin myynti lopetettaisiin, lapsien kohtaaman väkivallan ja mahdollisen pedofilian takia nyt karanteeniaikana.
Vihervasemmistolaisuuden vois kieltää. Korona aiheuttaa yksinään jo valtavat tuhot, siihen ei tarvita vielä tuhoisia ideologioita sotkemaan lisää.
Aah, tänään ostin viimein paketin röökiä. Onkin ollu viimeisen kaksi viikkoa ihan lopussa ja mieli on tehny ihan hirveästi. Tupakointi on minulle hyvä keino helpottaa hetkellistä stressiä ja semmoisena ajoittain tärkeä mutta toisaalta yksi pakkaus riittää mulla n.vuoden eli välillä menee kuukausiakin ilman savuja.
Ottamatta mitään kantaa koronayhteyteen olen sitä mieltä, ettei tupakan myyntiä saa lopettaa. Kaltaisiani on varmasti muitakin.
Pakollisella tupakkalakolla saisi kyllä varmaan ainakin perheväkivallan, pahoinpitelyt, itsemurhat, ryöstöt, tuhopoltot ja yleisen vandalismin kertaheitolla nousemaan ennätyslukemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kerro lisää!
Joensuusta en tiedä, mutta varmaan Allergialiitosta saisi lisätietoa. Niissä on myös yleensä lemmikkikielto.
Itse etsin sellaista, jossa on lapsikielto. Tupakointi ei haittaa, vaikka en ole koskaan tupakoinut. Senioriasuntoihin olen liian nuori.
Etätyötä on lähes mahdoton tehdä, kun on naapureina on lapsiperheitä. Meillä ilmeisesti jatkuu etätyöt pandemian jälkeenkin.
Muutto edessä.
Hieno idea. Alkot myös kiinni. Otetaan puuttuvat verotulot lapsilisistä nyt tulevan laman aikana.
Itse en tarvitse tupakkaa enkä viinaa, mutta nyt jäitä hattuun.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä keuhkoatte,eihän se nyt mikään maailman vaarallisin asia ole. itsellä 3 lasta ja olen tupakoinut (maltillisesti) kaikkien raskauksien ajan ja lapset ovat ihan terevitä. Ei ole astmaa, adhd:tä tai mitään muutakana ongelmaa.
fake news
Kenellä on nykyään edes varaa polttaa?