Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut, jota huolettaa tilanne missä ihmiset ovat nyt seinien sisällä ja kaikilla ei varmasti asiat hyvin..

Vierailija
30.03.2020 |

Alkoholimyynti räjähtänyt. Eli juodaan, toisen seura ei ehkä miellytä. Tapahtuu kenties pahoinpitelyä. Lapset näkemässä tai kärsimässä.

Mielenterveyspalvelut ovat nyt jäähyllä eikä aikoja ole, ainoastaan akuutit hoidetaan. Miten mt-ongelmaiset pärjää? Tai vanhukset, jotka entistä enemmän yksin. Eivät näe lapsiaan tai lapsenlapsiaan.

Jotenkin tuntuu, että koronan mentäessä ohi melkoisesti sosiaalipalveluilla tarve.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet. Luusereita ei voi estää lisääntymästä.

Vierailija
22/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ärsyttää tämä huolehtiminen siitä ja tästä. Minä en ole huolehtinut asiasta, koska en kai voi sille paljon tehdä?! Mitä se auttaa, että te kotona vääntelette käsiä ja voivottelette?

Rikokset on poliisin asia ja lapset on lastensuojelun asia, niinkuin ennenkin. (Luulitteko, että ennen virusta kaikilla oli asiat hyvin eikä kenestäkään tarvitse huolehtia?)

Kun jokainen huolehtii lähimmäisistään ja omasta työstään sekä omasta mielenterveydestään, niin sillä tavalla voidaan parhaiten päästä vaikeiden aikojen yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks en ole noin tunteellinen....

Vierailija
24/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks en ole noin tunteellinen....

Tunteellinen? Vittumainen kyylä ja päsmäri tuo on.

Vierailija
25/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä hirvittää ne kaikki päihdevanhempien lapset jotka nyt ovat vaan kotona. Koulussa sentään on rauha, ja ruokaa.

Mun mielestä tästä pitäisi jotenkin uutisoida, pitäisi olla joku kampanja näkyvästi esillä että mistä lapsi tai nuori saa apua jos kotona on turvatonta.

Nyt pitäis pian säätää joku laki, että opettajat ja päiväkodintädit, kerhotädit yms olisi velvoitettuja soittamaan päivittäin lapsille ja perheille.

Niinpä! Täällä yksi perhe, jossa jatkuva pelko milloin alkkis isä alkaa taas sekoilemaan. Vaikkei joisikaan, niin aivot mennyt siihen kuntoon että sairastunut mieleltään ja aiheittaa riitatilanteita jatkuvasti.

Vierailija
26/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huolissani olen. Ei näitä perheitä voi nyt jättää oman onnensa nojaan. Kaikki sosiaalinen kontrolli puuttuu.

Vierailija
27/35 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lasun asiakkaita ja meistä ainakin lasu on pitäny nyt korona-aikana huolta entistä tarkemmin kun tietävät perheemme tilanteen.

Toivottavasti näin muissakin lasuperheissä, että apua on saatavilla helposti.

Mutta uusia asikkaita tämä korona taatusti tuo. Mutta miten ne tulevat ilmi, se on haaste.

Vierailija
28/35 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hirvittää mikä tilanne perheissä on.

Vierailija
29/35 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan ole mt-palvelut jäähyllä. Kuntouttava työtoiminta joo, mutta sairaanhoitajille saa jutteluaikoja ihan kuten ennenkin. Eli huonosti, mutta kuitenkin. Se harmittaa, että lääkärini siirrettiin koronan takia muihin tehtäviin, hänestä oli ehdottomasti eniten apua mutta ei voi mitään. 

Se on kyllä valitettavan totta, että monien mt-ongelmat ovat koronan takia pahentuneet. 

Vierailija
30/35 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 90% suomalaisista perheistä jotain puliukko- ja moniongelmaisia perheitä? Palstan perusteella siltä tuntuu vaikka IRL en tunne yhtään avuntarvitsijaperhettä.

Vierailija
31/35 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta huoli on mutta aliohon myynti ei tähän välttämättä vaikuta. Nyt ei baareista sää, eikö Tallinnassa tai muualla voi hakemassa. Nämä tulevat tilastot on ne Oikeat tilastot kun tuo tilastoimaton saadaan tilastojen piiriin.

Sitten asia erikseen on ne, keiden päivä menee halvimman viinan parissa. Nämä alkavat juoda lasolia jos se tapsaviina loppuu hyllystä

Vierailija
32/35 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen koko tilanteesta ylipäätään huolissani ja Suomen tulevaisuus mietityttää paljon. Ei tässä hommassa paljon voittajia ole, ruokakaupat ja apteekit porskuttaa, siinäpä se. Hoitoala tekee hienoa työtä, mutta edelleen surkealla palkalla, tuskin siihen koskaan muutosta tulee.   Päihdevanhempien lapset ei kiinnostanut ketään ennen tätä virusta. On vähän tekopyhää olla nyt yhtäkkiä heistä huolissaan. Itse olen sellaisesta perheestä ja tiedän mistä puhun. 

Mutta eipä se paljon auta näitä yksinään täällä märehtiä. Noudattaa vain ohjeita ja toivoo parasta. Jotkut tosi rikkaat voisi kyllä laittaa nyt hyväntekeväisyyteen varoja. Itse en ole rikas, mutta olen lahjoittanut rahaa joihinkin kohteisiin. Eipä tässä oikein muuta voi tehdä. 

Vierailija
33/35 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/35 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä huolehdin vain omasta puolestani, että meillä on ihmisten hyvä olla. Ymmärrän kyllä, että on ihmisiä, joilla ei kapasiteetti riitä siihenkään, että välvoo perheen etuja, vaan riitelee ja nalkuttaa estoitta häiriten näin muiden kotirauhaa. Tästä tulisi perheen sisäisesti ottaa vaarin ja poistaa tällainen häiriötekijä ympäristöstään. Siksi poliisien kutsuminen on suositeltavaa ja heiltä majoitustilaa annetaankin näille kansalaisille.

Vierailija
35/35 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 90% suomalaisista perheistä jotain puliukko- ja moniongelmaisia perheitä? Palstan perusteella siltä tuntuu vaikka IRL en tunne yhtään avuntarvitsijaperhettä.

Niin totta. Puskista huudellaan että kaikki ollaan alkoholisteja mutta tosiassa se on pieni vähemmistö. Hyvin pelottelu onnistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän