Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut, jota huolettaa tilanne missä ihmiset ovat nyt seinien sisällä ja kaikilla ei varmasti asiat hyvin..

Vierailija
30.03.2020 |

Alkoholimyynti räjähtänyt. Eli juodaan, toisen seura ei ehkä miellytä. Tapahtuu kenties pahoinpitelyä. Lapset näkemässä tai kärsimässä.

Mielenterveyspalvelut ovat nyt jäähyllä eikä aikoja ole, ainoastaan akuutit hoidetaan. Miten mt-ongelmaiset pärjää? Tai vanhukset, jotka entistä enemmän yksin. Eivät näe lapsiaan tai lapsenlapsiaan.

Jotenkin tuntuu, että koronan mentäessä ohi melkoisesti sosiaalipalveluilla tarve.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ainakin me kaikki sosiaali- ja terveysalalla työskentelevät olla. Lasku tulee olemaan jättimäinen ja henkilökohtaiset tragediat tulee olemaan suuria.

Vierailija
2/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkot pitäisi laittaa kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholimyynti on noussut, koska baareissa tapahtunut käyttö siirtyy kotiin, eikä Virosta enää tuoda. Ei se kokonaiskulutus välttämättä ole niin kauheasti noussut.

Mutta joo, eipä tee kaikkien psyykelle varmasti hyvää eristys. Ja vaikka olisi kohtuu tasapainoinenkin niin esim. huono kireä parisuhde voi laittaa tiukoille jos joutuu koko ajan olemaan yhdessä. 

Itsellä omakohtaisesti suurin huoli äidistä. Hän on 77 ja jäi leskeksi ennen joulua, isän kuoltua sydänkohtaukseen. Äiti on ollut tosi masentunut isän kuoleman jälkeen ja kaivannut itsekin "taivaan kotiin". Ei kuulemma yksin ole elämä elämisen arvoista. Oli vähän piristynyt ja lähtenyt mm. vanhusten kuntosalitoimintaan mukaan, mutta sekin sitten loppui. Minun pitäisi hoitaa hänen ruokahuolto, mutta asun Helsingissä ja äiti Uudenmaan ulkopuolella joten en voi. Sain kuitenkin järkättyä tutun äidin kotipaikkakunnalta sen hoitamaan, mutta pelkään että äiti ei jaksa mielenterveydellisesti, jos tästä eristyksestä tulee pitkä. 

Vierailija
4/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä hirvittää ne kaikki päihdevanhempien lapset jotka nyt ovat vaan kotona. Koulussa sentään on rauha, ja ruokaa.

Mun mielestä tästä pitäisi jotenkin uutisoida, pitäisi olla joku kampanja näkyvästi esillä että mistä lapsi tai nuori saa apua jos kotona on turvatonta.

Vierailija
5/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ei kuulut toisten asiat paskan vertaa joten ajattele vaikka muumeja.

Vierailija
6/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä hirvittää ne kaikki päihdevanhempien lapset jotka nyt ovat vaan kotona. Koulussa sentään on rauha, ja ruokaa.

Mun mielestä tästä pitäisi jotenkin uutisoida, pitäisi olla joku kampanja näkyvästi esillä että mistä lapsi tai nuori saa apua jos kotona on turvatonta.

Nyt pitäis pian säätää joku laki, että opettajat ja päiväkodintädit, kerhotädit yms olisi velvoitettuja soittamaan päivittäin lapsille ja perheille.

Vierailija
7/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, hatunnosto että olet järkännyt äitisi ruokahuollon. Jos jostain haluat olla huolissasi, ole hänestä. 

Ei kannata välittää tai ajatella että onko nyt jossain perheissä ongelmat korostuneet. Elämä ei aina ole herkkua tai reilua ja se ei ole sinun vikasi. 

Vierailija
8/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettaa tosi paljon. Näillä toimenpiteillä on ennalta-arvaamattomia seurauksia. Ja entä kun tästä on selvitty? Edessä on lama ja sen tuomat talousvaikeudet, jotka kuormittavat omalta osaltaan ihmisiä.

Köyhyys on stressitila,

sanoi joku tutkija.

Vierailija
9/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkot pitäisi laittaa kiinni

Voi kunpa se olisi niin yksinkertaista! Ensännäkin,  useiimpien juomista se ei estäisi. Kotikiljua saa tehtyä hyvin helposti kun on hiivaa ja sokeria, turbohiivalla tulee 5 päivässä 15% vahvuista juomaa iso satsi.

Toinen juttu on, että alkoholiongelma ei ole niin yksinkertainen, että alkoholi pois, niin sitten kaikki on hyvin. Minä olen ollut naimisissa alkoholiongelmaisen kanssa, ja voin sanoa että kamalinta oli, kun mies yrittii välillä olla raitis. Silloin hän oli levoton, häijy, ilkeä, kireä, ei sietänyt lapsiltakaan mitään. Kun sai päihteensä, oli toki vähän veltto ja saamaton, mutta sentään rauhallinen. 

Vierailija
10/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huolettaa se että kaikenmaailman tekopyhät tantat ovat nyt puuttumassa toisten asioihin.

Vierailija
11/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen miettinyt. Varsinkin lapsia mutta muitakin.

Pitäisi olla tarjolla lasten auttavia puhelimia yms palveluita.

Vierailija
12/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, hatunnosto että olet järkännyt äitisi ruokahuollon. Jos jostain haluat olla huolissasi, ole hänestä. 

Ei kannata välittää tai ajatella että onko nyt jossain perheissä ongelmat korostuneet. Elämä ei aina ole herkkua tai reilua ja se ei ole sinun vikasi. 

Voi tsiisus, onko inhimillisyys hävinnyt? "Elämä ei ole herkkua.." sanoppa tuo lapselle, joka on nyt päivät kotona, vanhemmat ryyppää ja vetelee pitkin seiniä. Ja näitä riittää ja tulee lisääntymään. Uskon myös, että nuorten i t s e m u r h i i n tulee tilastopiikki, ylöspäin.

Vierailija
13/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus, onko inhimillisyys hävinnyt? "Elämä ei ole herkkua.." sanoppa tuo lapselle, joka on nyt päivät kotona, vanhemmat ryyppää ja vetelee pitkin seiniä. Ja näitä riittää ja tulee lisääntymään. Uskon myös, että nuorten i t s e m u r h i i n tulee tilastopiikki, ylöspäin.

Mä oon kyllä mielestäni ihan inhimmillinen. En voi itse tilanteelle mitään, ikävää tottakai lasten kannalta. 

Vierailija
14/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini, yli 70v hänkin. Hetken juteltuamme kuuli lasteni äänien taustalla ja alkoi itkemään, kun ikävöi..

Tuntuu vieläkin pahalle 😔

Vierailija
15/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin kotikäynnit ovat ainakin lisääntyneet.

Vierailija
16/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä hyvä vai huono asia, nuorten kannalta varmaan hyvä, mutta koronan torjunnan kannalta huono, mutta ei niissä ongelmakodeissa lapset neljän seinän sisällä ole. Niiden vanhempia ei kiinnosta nämä rajoitukset pätkääkään ja lapset ja nuoret kulkee ulkona kuten ennenkin. Teen itse hommia kotisairaanhoidossa ja sen huomaa että kun käy ns. hyvillä alueilla, siellä on nyt kadut aika tyhjät, siellä täällä yksittäisiä kävelijöitä, mutta tiettyjen ongelmaisten kaupungin talojen lähellä "huonoilla alueilla" lapsia ja nuoria parveilee kuten aina ennenkin. 

Vierailija
17/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, että nyt alkoi huolestuttaa. Niitä huonosti voivia ihmisiä ja lapsia ja nuoria ja perheitä ja naisia ja miehiä on ollut aina. Miksi ne nyt vasta alkoi huolestuttaa?

Vierailija
18/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin pitää myöntää asuntoja nopeasti eroaville.

Vierailija
19/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotien kapasiteettia tulisi lisätä jo nyt, kuukauden päästä on tarvetta.

Vierailija
20/35 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua surettaa päihderiippuvaisten vanhempien lapset kun joutuvat olemaan kotona kun vanhemmat vaan dokaa ja kukaan ei jaksa huolehtia, että lapsi saa edes yhden lämpimän ruuan päivässä.

Sama jos kotona on väkivaltaa, niin tällaisina aikoina ongelmat voivat räjähtää perheessä.

Sääli niitä lapsipoloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi