Paljonko sinulla on puskurirahaa?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
3000. Kiitos Veikkaus! Sitä ennen kädestä suuhun elämää tonnin eläkkeellä.
Kädestä suuhun eläjällä ei ole varaa Veikkauksen viihteeseen 😊 Jos muuttaisit asennettasi, olisit rikkaampi monella tavalla.
Ei yhtään. Kaikki menee mitä tulee. En ole koskaan säästänyt, en tarvitse tililleni rahaa seisomaan, ei niitä kukaan täältä kuollessaan mukaansa saa.
Vierailija kirjoitti:
Nolla euroa.
Saan työttömyystukea, toimeentulotukea ja asumistukea. Toimeentulotuen vuoksi en saa säästää, tai muuten käy leikkuri. Tiliotteet tarkistetaan jokaisen hakemuksen yhteydessä.
Ja tämähän on täyttä p.skaa. Ei Kelaa kiinnosta oletko säästänyt, ne haluaa vaan nähdä oletko saanut muualta rahaa. Vai meinaatko, että jokainen tt-tukea saava pakotetaan käyttämään kaikki rahansa? :D Haloo. Itsekin saan tt-tukea, toimitan toki tiliotteen joka kuukausi. Sitten mulla on toinen tili mistä Kela ei tiedä mitään. Senkus avaat uuden tilin niin saat säästää ihan rauhassa. Niinkuin siitä tuesta mitään jäisi yli.
30 000 e säästötilillä, töissä käyvä.
Vierailija kirjoitti:
Noin 11 000e. Olen nelikymppinen ja tällä hetkellä vuositulot suurin piirtein sama kuin tuo puskuri. Ahdistaa niin paljon että olen jo lamaantunut enkä jaksa enää itkeäkään.
Onneksi te kaikki rikkaat täällä olette paremmassa jamassa.
En ymmärrä tällaisia ihmisiä. Sulla on yli kymppitonni tilillä ja ahdistaa ja itkettää? Hah. Mulla on tällä hetkellä 30€, tienaan alle 1000€/kk eikä ahdista yhtään. Olen myös nelikymppinen. Se on vaan rahaa, miksi sitä pitää hillota tonnitolkulla tilillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 11 000e. Olen nelikymppinen ja tällä hetkellä vuositulot suurin piirtein sama kuin tuo puskuri. Ahdistaa niin paljon että olen jo lamaantunut enkä jaksa enää itkeäkään.
En ymmärrä tällaisia ihmisiä. Sulla on yli kymppitonni tilillä ja ahdistaa ja itkettää? Hah. Mulla on tällä hetkellä 30€, tienaan alle 1000€/kk eikä ahdista yhtään. Olen myös nelikymppinen. Se on vaan rahaa, miksi sitä pitää hillota tonnitolkulla tilillä?
Sama täällä. Olen 37v., en omista mitään, asun vuokralla. Tilillä on 800e, palkkaa saan käteen n. 1500 euroa (työ on helppoa ja vapaa-aikaa paljon - täydellistä minulle). Ei minua mikään ahdista eikä huoleta.
Jos kuolen, niin kuolen, enkä rahojani mukaan saa. Mielummin nautin elämästä nyt, toki järkevästi, en yli varojeni kerskakuluttaen, mutten myöskään kituillen ja säästämisen vuoksi säästäen.
En usko että tulen koskaan näkemään tililläni 11 000 euroa. Jos niin joskus käy, tulen olemaan todella rikas!
Mulla on säästötilillä 3900. Pärjäisin niillä kolme kuukautta tarvittaessa.
Rahastoissa on 800 euroa ja osakkeissa 900 euroa. Tarkoitus ei ole koskea noihin kuitenkaan.
Nettopalkka on yleensä 1700-2000 euroa. En ole säästänyt vielä monia vuosia. Noista tuloista voisi vielä kerryttää paremmankin puskurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen 37v., en omista mitään, asun vuokralla. Tilillä on 800e, palkkaa saan käteen n. 1500 euroa (työ on helppoa ja vapaa-aikaa paljon - täydellistä minulle). Ei minua mikään ahdista eikä huoleta.
Jos kuolen, niin kuolen, enkä rahojani mukaan saa. Mielummin nautin elämästä nyt, toki järkevästi, en yli varojeni kerskakuluttaen, mutten myöskään kituillen ja säästämisen vuoksi säästäen.
En usko että tulen koskaan näkemään tililläni 11 000 euroa. Jos niin joskus käy, tulen olemaan todella rikas!
Olen itse myös ajatellut, että haluan varata riittävästi myös elämiseen ja kuluttamiseen. Puskuria voi myös säästää hitaasti. Minusta on vaan mahdollista, että jossain elämänvaiheessa tulee joku yllättävä meno, ja on hyvä, että on varautunut. Että vaikka et ajattele asiaa nyt, niin viisikymppisenä sinulla on joku sairausepäily ja pääsisit nopeammin yksityiselle tutkimuksiin.
Mutta siis esimerkiksi että säästät joka kuukausi 30 euroa puskuria, 10 vuodessa se on 3600 euroa. Ei suuri puskuri, mutta ihan hyvä jo.
Minulla on puskuria 3800. Olen vasta nyt alkanut säästää sitä viimeisen puoli vuotta. Aspitilillä on myös 4000. Olen reilu kolmekymppinen ja oli kyllä aikakin jo alkaa säästää pieniä summia, säästän jo ihan siksikin jos joku läheinen tarvitsisi apua.
Mutta yritän kuitenkin omalta osaltani tukea nyt suomalaista yrittäjyyttä laittamalla rahaa esim nettikauppojen kautta edes vähän. Saan kivoja tavaroita ja se hyödyttää itseänikin kun yhteiskunta pyörii. Nyt on se paha päivä ja minuakin lomautetaan osittain.
23 000. Ei ole töitä. Pitääkö olla huolissaan?
Olen hyvä kuski. En ole varautunut uusien puskurien hankintaan. Jos jotain käy, toinen osapuoli maksaa.
17000 euroa on tilillä. Olen 41 vuotias ja tämä on ensimmäinen kerta kun minulla on rahaa tilillä, myin omaisuutta niin siitä jäi säästöä.
Viimeiset kymmenen vuotta olen elänyt niin että ennen palkkapäivää on ollut ehkä satanen tilillä. Yhtä onnellinen olen nyt kuin silloinkin kun tilillä ei ollut ylimääräistä. Nyt on ehkä vähän turvallisempi olo, jos vaikka auto särkyy tai tulee joku muu isompi lasku niin sen pystyy hoitamaan eikä tarvitse Visalla olla heti maksamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh. Ahdistaa, koska en tähän ikään mennessä ole onnistunut parempaan tilipussiin (tai olen, mutta paloin loppuun. Siitä se puskurikin kasvoi). Mulla ei ole pihaa, mitä olen toivonut jo vuosikausia. Näillä tuloilla haaveeksi jää. Koen epäonnistuneeni, olen kuitenkin koulutettu ja ihan fiksukin kai. Kaikki ylimääräinen meno on aina stressi, koska ne kuitenkin pitää maksaa, ja sitä rahaa ei vaan tule maagisesti mistään. "Se on vaan rahaa", kyllä se on totta. Mutta valitettavasti se on ainoa asia jolla tässä maailmassa voi hankkia mitään. Ja huomaan kyllä että se on myös jonkinlainen mittari menestykselle. En "hilloa" rahaa tilille, vaan se on siellä juurikin niitä yllättäviä menoja varten, niitä tulee aina. Kiva ettei teitä ahdista, saatte olla onnellisia.
Hurjia summia teillä on puskureissa! Itsellä olisi perinnön myötä 100 000€ sijoitettavaksi ja sijoitusasuntoa ajattelin. Näitä summia lukiessa tuntuu että se pitäisi pitää nollakorolla tilillä varmuuden vuoksi.....?
Muissa pitkäaikaissijoituksissa ehkä yhteensä 80 000€ mutta osake&rahastosäästöjä, joiden arvo on juuri tullut alas ja rajusti --> ei siis kannata muuttaa rahaksi kun vasta viimeisessä hädässä.
Vierailija kirjoitti:
Se perus eli 12 000e. Ei tukia. Kunnan kitupalkka.
Mikä perus?
Vierailija kirjoitti:
Vähän reilu 30k€. Välillä teen töitä ja välillä nostelen tukia
Aika sama, aika nuuka olen, kun aina on ollut periaate että omilla pitää pärjätä oli töitä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvä kuski. En ole varautunut uusien puskurien hankintaan. Jos jotain käy, toinen osapuoli maksaa.
MItä joku saa näistä lapsellisen naiveista heitoista. Aina näitä on, vai onko sama henkilö. Kasva aikuiseksi, et ole hauska.
40k minulla ja miehellä en edes tiedä, monta kertaa enemmän.