Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on puskurirahaa?

Vierailija
30.03.2020 |

Ja saatko palkkaa/tukia?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 30000€ vuositulot, säästössä noin 3000€, sijoitus vain 500€ hetkellä - luottokortilla 1000€ velkaa... Ostin uuden auton viimevuonna liikkeestä käsirahalla, sen takia säästössä normaali vähemmän. Käyttötilillä 1200€ onneksi!

Minun piti ostaa vanha, mutta juurirahasto 2000€ ja risat on nyt varakäyttöön.

Toisessa, "sukanvarressa" on nyt yhden kuukauden lainaerää ja vastiketta vastaava summa. Tarkoitus on säästää sinne ainakin toinen mokoma: keikkatöiden lomarahat, -30% ruokaostosten erotus jne.

Olen pienituloinen, mutta alkuvuodesta töitä oli enemmän kuin jaksoi tehdä.

Mies maksaa omaa autoaan eikä pysty säästämään.

Vierailija
42/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.000€, oon maisterivaiheen opiskelija. Vaihdoin alaa, joten opintotukia ei oo tullu pariin vuoteen, ja oon ollu könöpalkkasessa duunissa opintojen ohella nyt puoltoista vuotta.

Liian kallis kämppä Helsingissä, pitäis päästä eroon. Ahistaa kun ei tätä puskuria pysty kerryttämään näin enempää. Oon täs tajunnu että haluunki muuttaa johonki maaseudulle, jos vaan duunia löytyy. Vaikka oon Helsingissä syntyny ja kasvanu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 30000€ vuositulot, säästössä noin 3000€, sijoitus vain 500€ hetkellä - luottokortilla 1000€ velkaa... Ostin uuden auton viimevuonna liikkeestä käsirahalla, sen takia säästössä normaali vähemmän. Käyttötilillä 1200€ onneksi!

Minun piti ostaa vanha, mutta juurirahasto 2000€ ja risat on nyt varakäyttöön.

Toisessa, "sukanvarressa" on nyt yhden kuukauden lainaerää ja vastiketta vastaava summa. Tarkoitus on säästää sinne ainakin toinen mokoma: keikkatöiden lomarahat, -30% ruokaostosten erotus jne.

Olen pienituloinen, mutta alkuvuodesta töitä oli enemmän kuin jaksoi tehdä.

Mies maksaa omaa autoaan eikä pysty säästämään.

Olin ennen vakityössä, mutta siirryin alkuvuodesta keikkoihin. -äsk.

Vierailija
44/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun perusteella suomalaiset kestävät ainakin lyhyen lomautuksen kivuttomasti, koska sellainen keskiverto puskuri tuntuu olevan noin 20000 euroa.

Vierailija
45/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun perusteella suomalaiset kestävät ainakin lyhyen lomautuksen kivuttomasti, koska sellainen keskiverto puskuri tuntuu olevan noin 20000 euroa.

Ja tämä siis parikymppisellä päätoimisella opiskelijalla. Taitaa keski-ikäisillä työssäkäyvillä olla kuusinumeroinen puskuri.

Vierailija
46/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti se on 2000€ luottoa käyttämättä, jos edes sitä.

Vierailija
47/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran mitä pikavippifirmoilta irtoaa.

Vierailija
48/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 000. Lomautettuna mutta pienensin veroprosenttia ja ruoka- ja matkakulut jäi pois niin saman verran jää käteen ja saa olla lasten kanssa ja tehdä epävirallisia hommia lisäksi.

Vierailija
49/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole puskurirahaa vaan kymmeniä tulolähteitä.  näin vähentää riskiä jäädä rahattomaksi paljon paremmin kuin puskurilla. Ei tarvitse puskuria kun rahaa tulee tasaisena virtana.

Mitä lähteitä?

Esimerkiksi osinkoja, kymmenistä eri yhtiöistä. Rahaa tulee tilille viikoittain satoja euroja. Lisäksi minulla on pienet menot.

Vai että oikein viikoittain.. hohhoijaa. Mahtaa olla erikoinen salkku.

Niin.  Mitä sitten. Ei ole mikään ongelma rakentaa salkkua että saa osinkotuloa viikoittain.

No kun ottaa huomioon että suurin osa firmoista maksaa osinkoa kerran vuodessa niin saa ensinnäkin tehdä ihan töitä sen eteen että löytää muualta kuin suomesta sellaiset firmat jotka maksaa monesti vuodessa.. google toki auttaa mutta että niitä riittää jokaiselle viikolle? Ja jos omistaa satojen tonnien salkun niin onko ainoa sijoitusperuste se, että kunhan vaan osinkoja riittää jokaiselle viikolle, niin niihin firmoihin mä laitan mun sadat tonnit? Että se on se pääidea sitten? Mihin ylipäätään varakas ja ihminen jolla on pienet menot tarvitsee osinkotuloja viikoittain. Köyhät laskeskelee satasiaan viikossa.

Vierailija
50/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€, jos tuntuu ettei riitä myyn vaikka omaisuuteni 200,000€ tätä vastaan saisi lainaakin jo toisen saman moisen. Ei rahaa kannata murehtia. Lapiomiehen hommia on tarjolla jos ei ylimielisyyttään niistä kieltäydy. Kuntokin pysyy hyvänä. T: lapiomies

Vierailija
51/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituksissa edelleen miljoonia. Käyttötileillä apaut 3000.

Vierailija
52/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 euroa tilillä nostettavissa. Osakkeissa laskun jälkeen 6000 euroa, kullassa kiinni ehkä 1000 euroa. Olen töissä, 38v. Nettopalkka noin 3000 euroa ja säästöön jää melko helposti 500 euroa kuukaudessa. 700, jos pihistelen ja nyt aion pihistellä. YT-uhka on kova.

Viime vuonna oli paljon menoja niin puskuri on pienempi kuin haluaisin.

Vierailija
53/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 11 000e. Olen nelikymppinen ja tällä hetkellä vuositulot suurin piirtein sama kuin tuo puskuri. Ahdistaa niin paljon että olen jo lamaantunut enkä jaksa enää itkeäkään.

Onneksi te kaikki rikkaat täällä olette paremmassa jamassa.

Vierailija
54/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

32000€

Vierailija
55/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 euroa

Vierailija
56/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan palkkaa 5500 kuussa nettona, puskurirahaa löytyy 80000

Vierailija
57/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, mutta tiedän tilipäiväni sekä lähipiirin tilipäivät, niin tarvittaessa pystymme lainaamaan toisillemme, jos jotakin yllättävää sattuu. Pummeja ei olla, vaan maksetaan takaisin.

Vierailija
58/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla euroa.

Saan työttömyystukea, toimeentulotukea ja asumistukea. Toimeentulotuen vuoksi en saa säästää, tai muuten käy leikkuri. Tiliotteet tarkistetaan jokaisen hakemuksen yhteydessä.

Vierailija
59/79 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

35k. Piti ostaa asunto työpaikkakunnalta, nyt en uskalla kun on liikkumisrajoituksia ja ei tiedä jatkuuko työt. Ihan sama, lillun nyt kaupungin vuokrakämpässä kissani kanssa,

Vierailija
60/79 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme