Paljonko sinulla on puskurirahaa?
Kommentit (79)
Se perus eli 12 000e. Ei tukia. Kunnan kitupalkka.
Eipä ole paljon, ehkä 2000 e. Mutta joskus on ollut huonomminkin.
Nyrkkisääntönä pidän puolen vuoden nettopalkkaa nopeasti saatavilla. Käytännössä siinä ei ole järkeä, koska en halua makuuttaa yli kymppitonnia tilillä. Nyt on siis vuosia ollut puskuritilillä 15 k€ ja loput syydän rahastoihin, ETF:n sekä osakkeisiin.
Kolmen kuukauden nettopalkalla pärjään kuitenkin pakollisista menoista ainakin puoli vuotta. Sen jälkeen voi miettiä rahastojen muuntamista käteiseksi.
Seula vuotaaa ja pahasti. Enkä välttämättä puhu pelkästäään itsestäni. Sielllä poliiisit punnertaa ja yritttää pitää itttensä lämpösinä. Saaa varusmiehetkin huomata etttä se kaunis lutuiinen virne naaamlla ei enäää tarkoitakaaan sitä että sillä selviäää ihan kaikesta.
ei ole puskurirahaa vaan kymmeniä tulolähteitä. näin vähentää riskiä jäädä rahattomaksi paljon paremmin kuin puskurilla. Ei tarvitse puskuria kun rahaa tulee tasaisena virtana.
Mulla on 20 000. Olen kunnalla töissä ja saan vielä toistaiseksi huonoa palkkaa, netto vähän vajaa 1500.
Olen jäämässä just äippälomalle ja säästin sitä varten 6000e. Säästötilillä 8000e ja näihin en kajoa kuin hädän keskellä.
Vierailija kirjoitti:
ei ole puskurirahaa vaan kymmeniä tulolähteitä. näin vähentää riskiä jäädä rahattomaksi paljon paremmin kuin puskurilla. Ei tarvitse puskuria kun rahaa tulee tasaisena virtana.
Mitä lähteitä?
Paljon, myytiin talo ennen joulua ja oma osuuteni oli velaton. Onneksi ei tullut silloin ostettua osakkeita, nyt alkaa olla hyvät ajat sijoittaa.
0e. Oli kymppi, mutta sekin meni.
No sinällään ei ole erillistä puskurirahastoa, mutta varat tällä hetkellä yhteensä n. 13 000. Olen opiskelija, koulun ohella teen töitä, tulojen vuoksi en saa enää asumis- enkä opintotukea. Nopeasti nuo rahat kyllä menee, jos siis tulot katkeis yhtäkkiä kun on iso vuokra ja autokulut. Toisaalta jos työt loppus niin sitten tietysti auton kulut laskis ja saisin taas opintotukea ja asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lähteitä?
Esimerkiksi osinkoja, kymmenistä eri yhtiöistä. Rahaa tulee tilille viikoittain satoja euroja. Lisäksi minulla on pienet menot.
Vähän reilu 30k€. Välillä teen töitä ja välillä nostelen tukia