Olen huojentunut siitä miten paljon mielialalääke vaikuttaa
Olen ennen ollut kireä kuin viulunkieli, tiuskinut miehelleni ja lapsellemme. Nyt olotila on todella hyvä, en jumiudu johonkin negatiiviseen asiaan vaan annan sen mennä. Olen paljon rennompi ja lempeämpi myös itselleni. Olen hyvin onnellinen. Miksen aloittanut tätä aikaisemmin?
Kommentit (13)
Kaikkea hyvää sinulle ja todella hyvä, että lääke saa sinut voimaan paremmmin. Miniäni voi todella huonosti, kun viimeisin vauva syntyi ja hän joutui hoitoon.
Nyt asiat on paljon paremmin ja huokaisen helpotuksesta, että tämäkin episodi oli ennen koronaa.
Se on ikävää kuinka ikävään sävyyn puhutaan lääkkeistä ja hoidoista netissä.
Livenä kun puhuu ihmisten kanssa, todellisuus on täysin päinvastainen kuin mitä netti keskustelut antaa ymmärtää. Joskus se on vain niin että lääke parantaa elämänlaadun.
Ei ymmärretä että joskus on pienestä kiinni että elämä alkaa rullaamaan.
Mua pelottaa aloittaa lääkitys. Pitäisikö silti?
Mitä lääkettä suosittelette?
Vierailija kirjoitti:
Ketipinoria! Mitä isompi annos sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Mut pelasti Brintellix. Tietysti on yksilöllistä, mikä kellekin sopii. Aloituksen jälkeen ekan parin viikon aikana oli ihan hirveitä ahdistuksia. Onneksi en lopettanut niiden takia. Koska kehon alkusopeutumisen jälkeen se lääke todella pelasti mut. Tuntuu ihmeelliseltä tuntea jotain, ja tuntea onnea ja iloa. En syvimmissä syövereissäni ois ikinä uskonut, että tää päivä tulee ja että mikään mua voisi auttaa. Lopulta masennuslääke, jonka positiivisen vaikutuksen oikeasti tunnen.
Monet ystäväni on vienyt ihan tavalliset ssri lääkkeet.
Ensin katoaa seksuaalisuus seuraavaksi tunteet ja mielenkiinto ympäristöön.
Lopputulos on tahdoton välinpitämätön ja aloitekyvytön olento, joka ei kykene säätelemään edes syömistään.
Fyysisiä oireita yleensä ylipainoino.
Tämä on masennuslääkkeillä aiheutettu aivojen vaurio.
Ikävä kyllä lääkkeiden lopettaminenkaan ei palauta ihmistä ennalleen.
Masennus menee ohi.
Masennusllääkkeillä tehdyt aivovamman ovat pysyviä.
Vierailija kirjoitti:
Masennus menee ohi.
Masennusllääkkeillä tehdyt aivovamman ovat pysyviä.
Masennus vaurioittaa myös pysyvästi aivoja. Muisti ja oppimiskyky voi heiketä pysyvästi. Lisää mm. alzheimerintaudin riskiä...
Lopetin masennuslääkkeen kolme vuotta sitten seksuaalinen mielenkiinto ei palannut, eikä lääkärin mukaan palaa koskaan.
Ero aviomiehestä tuli jo yli 2 vuotta sitten.
Mä kans kamppailin 2 vuotta vaikean unettomuuden kanssa. Tuntui töissä, etten pysty keskittymään mihinkään. Luulin ensin, että mulla on ADHD. Lääkäri sanoi, ettei mulla voi olla ADHD, koska se alkaa lapsena. Olin ahdistunut ja stressasin kaikesta. Puolikas mirtatsapiini illalla, niin olen nukkunut nyt 3kk enemmän kuin viimeisen puolen vuoden aikana yhteensä. Saatan edelleen herätä yöllä, mutta nukahdan uudestaan. Ihan erilaista käydä töissäkin, kun pää ei tunnu siltä kuin olisi humalassa. Kaikki ADHD-oireet poissa.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on paras lääke.
Minulla fibromyalgia aiheutti aivoissa häiriön ja sain niin voimakkaan masennuksen, että ilman lääkettä olisin joutunut jossain vaiheessa tappamaan itseni. Nyt olen taas elävien kirjoissa.