Ruotsissa 146 kuollutta nyt :(
Ihmettelen miten kauan ne jatkaa nykyisellä linjalla, eikö kansa ala kapinoimaan?
Kommentit (854)
noin 3-4 kk keskosena syntynyt nyt tehohoidossa Ruotsissa.
Kaikki alle 1vuotiaat ovat riskiryhmäläisiä, sillä heillä vastustuskyky on vasta kehittymässä. Puhumattakaan keskosista joilla keuhkot ovat alkujaan kehittymättömämmät kuin täysiaikaisilla. Ruotsin meno on surkeaa.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/1156b59b-1ec2-4f1b-9458-ff821b1b…
Nyt 505 kuollutta, joista 77 tänään. Suomessa kuolleita yhteensä 27.
3 läheistäni kuoli aikanaan 2 viikon sisällä. Olin puoli vuotta työkyvytön sen jälkeen ja edelleen näen painajaisia joka yö. 2 heistä teki itsemurhan, kun ei saanut psykiatriselta aikaa. Itse jonotin näiden tapahtumien jälkeen 5 kuukautta ensimmäistä arvioaikaa lääkärille, joka sitten ohjasi hoitajakäynneille. Niiden saamiseen meni 2 kuukautta.
Kuinka moni nyt traumatisoituu, kun läheiset kuolevat hoidon puutteeseen? Miten heitä pystytään tukemaan ja minkälaiset taloudelliset vaikutukset tällä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän tämä itse pääpiru taas sanailee.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006465369.html
Carlsonin mielestä lopputulosta ei mitata coronaan kuolleissa. Minun mielestäni mitataan. Lisäksi hän kertoo että pyrkii antamaan ohjeita, joita ruotsalaiset suostuu noudattamaan. Mielestäni se analyysi mitä ohjeita ruotsalaiset noudattaa ja mitä ei, ei ole Folkhälsomyndighetenin tehtävä. Heidän pitäisi antaa vain tieteellisesti todistettua tietoa siitä miten tauti kehittyy. Poliitikot sitten tekee päätökset miten sen tiedon pohjalta toimitaan. Tämä äijä ylittää valtuutensa ja omat kykynsä.
Carlson taitaa tahallaan jättää ajattelematta ja sanomatta, että jokainen kuollut on monen läheinen ja paha epidemia kuolemineen ja kärsimyksineen traumatisoi todella rankasti - ja vaikuttaa varmasti silloin terveyteen aivan kuten taloushuoletkin. Todennäköisesti enemmänkin. puhumattakaan mitä rankka sairastaminen vaikuttaa sairaan itsensä terveyteen.
Ihan ohiksena sanoisin, että parin viikon koronasairastaminen ei ole vielä mitään 'rankkaa' sairastamista. Moneen muuhun tautiin kuolee todella paljon hitaammin ja merkittävästi suuremmissa kivuissa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa lähestyy epidemia jo huippua. Kohta voivat jo purkaa rajoituksia.
Mitenhän traumatisoitunutta on hoitohenkilökunta kun potilaita vaan kuolee ja kuolee... Moni varmasti pelkää että kohta ovat seuraava italia. Onneksi suomessa on rajoituksia joita suurin osa jopa noudattaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän se nyt juuri tässä lähestyisi se huippu? Käytännössä mitään rajoituksia ei ole ja tauti on vielä enimmäkseen Tukholmassa ja parissa muussa kaupungissa. Eiköhän ennen huippua nähdä kuitenkin miten se leviää koko maahan. Huippu tulee vasta sen jälkeen, eikä alamäki ala edes ihan heti sen huipun jälkeen vaan siinä huipulla menee monta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juupa juu. Nythän epidemia on vasta suurimmissa kaupungeissa. Kun mitään rajoitustoimenpiteitä ei ole nähty tärkeinä, niin kyllä niitä sairastuneita tulee ja paljon. Ja kuolleita myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lähesty. Jatkuu ja jatkuu..ruotsi mokasi
mies52v
Norjassa 78 kuollutta, Ruotsissa 477. Kumpikohan taktiikka oli parempi?
Vierailija kirjoitti:
Norjassa 78 kuollutta, Ruotsissa 477. Kumpikohan taktiikka oli parempi?
Niin ja Suomessa on monien mielestä mokattu raskaasti 27 kuolleen määrällä. Jos tämä on mokaamista niin haluaisin tietää miksi noita Ruotsin lukuja sitten kutsutaan.
Ruotsissa 605 koronakuollutta, lisäystä vuorokaudessa 99, sanoo c19.se
Islannissa testataan valtavasti, norjassa ja tanskassa pyritään tukahduttamaan. Suomessa yritetään hidastaa/tukahduttaa. Mitä tekee ruotsalaiset? Niinpä. Kaikkien pitäis laittaa rajat täysin kiinni ruotsiin, vain rahtiliikenne sallittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän tämä itse pääpiru taas sanailee.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006465369.html
Carlsonin mielestä lopputulosta ei mitata coronaan kuolleissa. Minun mielestäni mitataan. Lisäksi hän kertoo että pyrkii antamaan ohjeita, joita ruotsalaiset suostuu noudattamaan. Mielestäni se analyysi mitä ohjeita ruotsalaiset noudattaa ja mitä ei, ei ole Folkhälsomyndighetenin tehtävä. Heidän pitäisi antaa vain tieteellisesti todistettua tietoa siitä miten tauti kehittyy. Poliitikot sitten tekee päätökset miten sen tiedon pohjalta toimitaan. Tämä äijä ylittää valtuutensa ja omat kykynsä.
Carlson taitaa tahallaan jättää ajattelematta ja sanomatta, että jokainen kuollut on monen läheinen ja paha epidemia kuolemineen ja kärsimyksineen traumatisoi todella rankasti - ja vaikuttaa varmasti silloin terveyteen aivan kuten taloushuoletkin. Todennäköisesti enemmänkin. puhumattakaan mitä rankka sairastaminen vaikuttaa sairaan itsensä terveyteen.
Ihan ohiksena sanoisin, että parin viikon koronasairastaminen ei ole vielä mitään 'rankkaa' sairastamista. Moneen muuhun tautiin kuolee todella paljon hitaammin ja merkittävästi suuremmissa kivuissa.
Minulla oli lievät oireet. Tavallinen kausiflunssa on ainakin minulle paljon rajumpi tauti.
Ajatusleikki: Tegnell saa rajun koronan. Kaikki sairaalapaikat ja hengityskoneet on käytössä. Hyvin kipeään Tegnelliin iskee kuolemanpelko.
Suhtautuuko Tegnell covidiin edelleen kylmän rauhallisesti, pitääkö itseään tautidatatapauksena?