Ruotsissa 146 kuollutta nyt :(
Ihmettelen miten kauan ne jatkaa nykyisellä linjalla, eikö kansa ala kapinoimaan?
Kommentit (854)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten jotkut kannattavat tätä, että antaa vaan taudin jyllätä ja menee kuka menee. Tiedän yhden hoitajan, joka tätä kannattaa ja tulee kyllä mieleen, että muuttuisikohan ääni kellossa jos oma lapsi tai puoliso olisi vaikka riskiryhmäläinen ja sairaalat täyttyisi niin, ettei lopulta kaikkien hoidon saaminen olisikaan niin varmaa. Ottaa päähän ihmisten itsekkyys ja se, että ollaan valmiina uhraamaan elämiä, että nyt päästäisiin ohi tästä inhottavasta vaiheesta eikä itse tarvitse kärsiä yhtään. Helppohan se on ajatella niitä numeroita, mutta kun jokainen numero tarkoittaa tosissaan yhtä elämää. Tekis mieli ravistella näitä id*ootteja, että sen pään saisi pois sieltä pe*seestä.
Kenellähän se pää mahtaa olla pe*seessä? Ei kuolemista voi välttää, ja kulkutauteja on aina ollut ja tulee olemaan, se on vaan yksi luonnollinen kuolinsyy muiden joukossa. Jos todella haluttaisiin parantaa ihmisten terveyttä ja lisätä elinvuosia, pitäisi keskittyä todellisiin tappajiin, eli lihavuuteen, tupakkaan, ilmansaasteisiin ja alkoholiin. Köyhemmissä maissa riittäisi kun keskityttäisiin ravitsemuksen parantamiseen. Nämä ongelmat tappavat joka vuosi tasaiseen tahtiin tuhatkertaisesti enemmän kuin korona (true fact dat). Jokainen näistä numeroista on ihminen, joiden kuolemasta kukaan ei välitä tuon taivaallista.
Eli sinä tietoisesti uhraisit vaikka puolisosi hengen? No eihän siinä sitten.
Ai että sinun puolisosi ei ole ihminen eikä tule koskaan kuolemaan? Kivat fantasiat sulla. Olet varmaan se sama, joka käy lähikaupassakin maksamatta kun ei usko rahaan.
Tottakai me kaikki kuollaan joskus. Mutta jos sitä pystyy lykkäämään niin mielellään sen teen. Esitätkö tyhmää tahallasi? Hyvää päivänjatkoa vaan ja jatka itse omia fantasioitasi. Ei kiinnosta keskustelu vähä-älyisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Ei haluta että yksityisihmiset voi ostaa sijoitusasunnon ja tehdä rahaa toisten ihmisten asumisella. Sitä pidetään moraalittomana."
Mikä on moraalitonta Ruotsissa, ei näköjään ole Suomessa... Ei täällä ole noussut keskusteluun tämän asian moraalinen puoli käytännössä ollenkaan.
No minusta se on moraalittomampaa että aiheutetaan valtava vuokra-asuntopula ja esim. asunnottomia lapsiperheitä. Tämä on tätä ruotsalaista tyyliä, missä tie helvettiin on kivetty hyvillä aikeilla. Päätetään jotain, että tämä on nyt yhteiseksi hyväksi ja vaikka nähtäisiin että ei se ollutkaan, niin sitä ei pystytä myöntämään. Ihan samaa kaavaa noudattaa tämä koronan hoitokin.
Vierailija kirjoitti:
"...liian moni nyt tällä hetkellä on päässyt nauttimaan noista suhteettoman halvoista vuokra-asunnoista..."
Voisin vaihtaa vaikka heti Ruotsin puolelle. Tuollainen "kova kohtalo" sopisi itselleni vallan mainiosti. T. Vuokralainen Helsingistä.
Olet vähän myöhässä. Sinun olisi pitänyt lähteä 90-luvun lopulla. Nyt jos tulet niin saat halvan vuokra-asunnon ehkä vuonna 2040.
Britanniassa Ruotsin linja saa kannatusta, ainakin Daily Mailin kommenttien perusteella:
https://www.dailymail.co.uk/debate/article-8173691/Is-softly-softly-Swe…
Itse olen myös sitä mieltä että Ruotsi on oikeassa.
Ruotsi taitaa sitten olla ainoa maa jonka ei mene polvilleen taloudellisesti... Onnea heille! Etelä-Koreassakin vapaa liikkuvuus, vähän kuolleita ja kaikki hyvin.
Ainoa maa euroopassa siis...tällä eristämisellä teemme vain enemmän hallaa koko maalle
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa Ruotsin linja saa kannatusta, ainakin Daily Mailin kommenttien perusteella:
Kyllä. Lama tappaa enemmän ihmisiä mitä korona. Nimenomaan yritysten alasajo tuhoaa lopulta myös terveydenhuollon.
Minusta on outoa, miksi Suomessa siitä fiksusta linjasta luovuttiin, jossa kansalaisten harkintakykyyn luotettiin ja talous pyöri. Nyt sitten matkitaan Tanskaa ja Norjaa ja pilataan lastemme ja heidän jälkeläistensä tulevaisuus.
Valmiuslaki myös loukkaa kansalaisten oikeuksia. Ruotsi ymmärtää tämänkin, Suomi on nyt Unkarin tiellä. Eilen Ylen sivuilla oli asiallinen kolumni aiheesta.
Vielä on liian aikaista hihkua Ruotsin linjan olevan se oikea. Terveydenhuolto tulee olemaan niin äärirajoilla, että todennäköisesti kaatuu - koulutetaan sinne petejä petaamaan lentohenkilökuntaa tai ei. Suojavarusteitakaan ei riitä kaikille. On tod.näk. että entistä enemmän vain nuorempaa väkeä sairastuu ja seuraukset voivat olla vakavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lama tappaa enemmän ihmisiä mitä korona. Nimenomaan yritysten alasajo tuhoaa lopulta myös terveydenhuollon.
Minusta on outoa, miksi Suomessa siitä fiksusta linjasta luovuttiin, jossa kansalaisten harkintakykyyn luotettiin ja talous pyöri. Nyt sitten matkitaan Tanskaa ja Norjaa ja pilataan lastemme ja heidän jälkeläistensä tulevaisuus.
Valmiuslaki myös loukkaa kansalaisten oikeuksia. Ruotsi ymmärtää tämänkin, Suomi on nyt Unkarin tiellä. Eilen Ylen sivuilla oli asiallinen kolumni aiheesta.
Minä vähän luulen, että lasten ja lastenlasten tulevaisuus traumatisoituu paljon pahemmin jos vanhemmat kuolevat. Ruotsi tulee sekä taloudellisesti romahtamaan kuten kaikki muutkin - erittäin vienti- ja palveluvaltainen maa - että inhmillisesti kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vielä on liian aikaista hihkua Ruotsin linjan olevan se oikea. Terveydenhuolto tulee olemaan niin äärirajoilla, että todennäköisesti kaatuu - koulutetaan sinne petejä petaamaan lentohenkilökuntaa tai ei. Suojavarusteitakaan ei riitä kaikille. On tod.näk. että entistä enemmän vain nuorempaa väkeä sairastuu ja seuraukset voivat olla vakavia.
Väkeä tulee kuolemaan, koska terveydenhuollon resurssit ei riitä heidän hoitamaan. Mikä on sen taloudellinen vaikutus tulevaisuudessa, riippuu ihan siitä, ovatko he veronmaksajia, maksajien vai saajien asemassa. Epäilen, johtuuko Ruotsin huolettomuus siitä, että tauti olisi levinnyt alkuun voimakkaammin heikossa asemassa olevan ja kenties sosiaaliturvalla elävän väestön keskuudessa. Olihan ensimmäisten kuolleiden joukossa ainakin 6 somalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkeä tulee kuolemaan, koska terveydenhuollon resurssit ei riitä heidän hoitamaan. Mikä on sen taloudellinen vaikutus tulevaisuudessa, riippuu ihan siitä, ovatko he veronmaksajia, maksajien vai saajien asemassa. Epäilen, johtuuko Ruotsin huolettomuus siitä, että tauti olisi levinnyt alkuun voimakkaammin heikossa asemassa olevan ja kenties sosiaaliturvalla elävän väestön keskuudessa. Olihan ensimmäisten kuolleiden joukossa ainakin 6 somalia.
Ruotsi valmistautuukin tarjoamaan palliatiivista hoitoa sekä kotioloissa, että terveyskeskuksissa. Palliatiivinen hoito on sitä "lopunajan hoitoa" ennen kuolemaa. Ruotsi kyllä valmistautuu siihen, että ihmisiä kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Lama ei tapa yhtään ihmistä. Itsemurha on valinta. Sairauteen kuoleminen ei. Yrityksen meno konkurssiin ei ole maailmanloppu: useimmilla menestyneillä yrittäjillä on vähintään yksi konkurssi takanaan.
2. Talous kärsii tolkuttomasti myös, jos huomattava osa väestöstä on kerralla sairaana, hoitojärjestelmä ylikuormittuu eikä pystytä hoitamaan tavanomaisia syöpiä sun muita. TÄMÄ on se syy miksi esimerkiksi kausi-influenssarokotteita jaellaan: ei vanhusten suojelu vaan yhteiskunnan pyörien pitäminen käynnissä. Tässä koronatilanteessa on laskettu, että taudin jyllääminen saisi rattaisiin hiekkaa paljon enemmän kuin tilapäiset rajoitukset.
Lamahysteria on vähintään yhtä säälittävää kuin koronahysteria.
Valtaosa tulee selviämään molemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 kuollutta nyt
Jokainen kuolema on liikaa. Mutta vasta jälkeenpäin voi miettiä mikä tapa oli paras tämän koronan hoidossa. Oma hinta maksettavaksi tästäkin tulee, kun talous pysähtyy ja perheet joutuvat olemaan neljän seinän sisällä.
Niin mikä se pahin hinta kellekin on. Toisille on pahinta kun pitää olla neljän seinän sisällä ja kiristää rahapussin nyörejä. Toisille se kaikista pahin olisi se, että menettää läheisensä, jolla voisi olla vielä moniakin elinvuosia jäljellä. Että miten sen nyt ottaa kukakin.
Totta. Hajoavia perheitä, konkursseja, päihdeongelmia joka koskettaa myös lapsiperheitä. Ne meistä jotka muistavat 90 -luvun laman ja sen karmeat seuraukset ja ihmiskohtalot, sellaista hintaa maksetaan myös.
Tuosta kaikesta on mahdollista vielä nousta. Kuolema sen sijaan on lopullista.
90-luvun lama aiheutti mielettömät itsaríaallot. Samasta syystä: yhdessä yössä koko liiketoiminta loppui.
Varmaan moni yrittäjä tekikin itsemurhan lama-aikana, mutta tilastot eivät tue mitään itsariaaltoa. 1980-luvun lopulla itsemurhia tehtiin ihan yhtä paljon.
https://www.stat.fi/til/ksyyt/2010/ksyyt_2010_2011-12-16_kat_006_fi.html
"Itsemurhakuolleisuuden on havaittu vähentyvän yhteiskunnallisesti vaikeina aikoina, tarkasteltuna ajanjaksona esimerkiksi sota-aikana ja 90-luvun laman aikaan. 1980-luvun taloudellisen nousukauden aikana itsemurhakuolleisuus puolestaan lisääntyi"
Vierailija kirjoitti:
Daily Failin lukijat ja kommentoijat ovat semmosta sakkia, että olen entistä vakuuttuneempi siitä, että Ruotsin tie on väärä.
53 kuollut tänään. Tahti kiihtyy.
Nyt luku pomppasi yhtäkkiä monella kymmenellä: äsken oli vielä 206 ja nyt yhtäkkiä 252.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Lama ei tapa yhtään ihmistä. Itsemurha on valinta. Sairauteen kuoleminen ei. Yrityksen meno konkurssiin ei ole maailmanloppu: useimmilla menestyneillä yrittäjillä on vähintään yksi konkurssi takanaan.
2. Talous kärsii tolkuttomasti myös, jos huomattava osa väestöstä on kerralla sairaana, hoitojärjestelmä ylikuormittuu eikä pystytä hoitamaan tavanomaisia syöpiä sun muita. TÄMÄ on se syy miksi esimerkiksi kausi-influenssarokotteita jaellaan: ei vanhusten suojelu vaan yhteiskunnan pyörien pitäminen käynnissä. Tässä koronatilanteessa on laskettu, että taudin jyllääminen saisi rattaisiin hiekkaa paljon enemmän kuin tilapäiset rajoitukset.
Unohdat että taloudellinen huono-osaisuus tutkitusti heikentää ihmisen terveyttä ja lyhentää elinikää. Eikä eliniänodote voi laskea ilman että ihmiset kuolevat nuorempina. Se siis lisää ennenaikaisia kuolemia.
Lisäksi taloudellinen huono-osaisuus on voimakkaasti periytyvää joten vaikutukset jatkuvat seuraavaankin sukupolveen.
Onko kenelläkään tietoa onko tuo sivusto luotettava? Kuka sitä ylläpitää? Tuolla ilmoitettavat luvut eroaa esim. Aftonbladetissa ilmoitetuista.
90-luvun lama aiheutti mielettömät itsaríaallot. Samasta syystä: yhdessä yössä koko liiketoiminta loppui.