Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mimmoinen paistinpannu kannattaa hankkia?

Vierailija
30.03.2020 |

Muutan kesän jälkeen pois kotoa ja haluisin hyvän kunnollisen paistinpannun. Meillä on kotona monenlaisia paistinpannuja, mutta ne ovat kaikki ihan huonoja. Siispä, haluaisin panostaa yhteen hyvään paistinpannuun.
Ja kai yhdellä paistinpannulla pärjää vai kannattaako olla vähintään kaksi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostat valurautapannun, sinun ei enää ikinä tarvitse ostaa uutta paistinpannua.

Vierailija
2/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ostat valurautapannun, sinun ei enää ikinä tarvitse ostaa uutta paistinpannua.

Tämä. Ostin omani 80-luvulla. Halvaksi on tullut. Välillä olen ostanut teflon pannuja, mutta ne ovat viimeistään viiden vuoden jälkeen käyttökelvottomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simmoinen

Vierailija
4/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiliteräspannu. Löytyy esim stockkalta tai keittiötarvikeliikkeistä. Hinta n. 40-50e. Käytössä lähes ikuinen. Suosittelen!

Vierailija
5/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautainen, ehdottomasti. 

Vierailija
6/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että monet kokit käyttävät Swiss Diamond paistinpannuja. Esimerkiksi Kari Aihinen tuntuu hankkivan tämän merkin paistinpannun aina siinä ohjelmassaan kaappaus keittiössä jos se ostaa uuden pannun. Löytyy ainakin Stockmannilta myynnissä ja on niitä varmasti muuallakin.

https://swissdiamond.us/

Vierailija
7/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurauta on kestävä, mutta ongelmallinen myös. Se painaa todella paljon, joten jo pesu on haastava ja ennenkuin siihen saa non sticky pinnan, pitää sitä käyttää pitkään. On myös huono pienessä asunnossa, koska kuumenee niin paljon että ruuanlaitto aiheuttaa hyvin herkästi palohälyttimen laukeamisen pienessä asunnossa. Nimimerkki kokemusta on. Itse en pieneen asuntoon hankkisi valurautapannua, omassa asunnossa (pieni kaksio) en sitä käytännössä pysty käyttämään juuri tuosta syystä.

Vierailija
8/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita Swiss Diamond pannuja saa myös kahden pakkauksissa edullisemmin kuin jos ostaisi yksittäin 2. Ei ole mahdoton hinta. Minulla on ollut käytössä ja suosittelen lämpimästi.

Vierailija
9/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teflonit ja muut tollaset menee tosi nopeesti pilalle eikä paisto-ominaisuudet ole hyvät. Olen vuosia etsinyt hyvää pannua. Hiiliteräspannu on nyt, vaatii kyllä huoltoa, mutta paistaa tosi hyvn pinnan toisin kun nää teflonit ja muut non-stickyt. .

Vierailija
10/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiliteräspannu, esim. De Buyer Mineral B. Aivan loistava.

Vierailija
11/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumataottu hiiliteräspannu on parasta mitä voit liedelle laittaa. Minulla on näitä useampi eri kokoisina.

https://www.kochform.de/Turk-Eisenpfanne-Freiform-warmgeschmiedet.htm

Vierailija
12/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swiss diamond on ihan sitä samaa sontaa mitä muutkin pinnoitetut pannut, vai rutosti kalliimpi. Ei kannata erehtyä pitämään tv-ohjelmien tuotesijoittelua laadun takeena. Erehdyt Swiss Diamondilla kerran tai pari paistamaan pihvin kunnon lämmöllä, niin pinnoite on entinen. Omani tuhoutui reilussa vuodessa induktiolla. Toki omaa typeryyttä, mutta ei tuotakaan pannua ole paistamiseen tehty.

Ostaisin kaksi, voimien mukaan joko valurauta tai hiiliteräspannun paistamiseen ja sitten perus pinnoitettu + tälle kansi (Esim Tefal) munakkaille ym (ja pinnoitettujen kanssa ei sitten lämpöasetus käy koskaan yli 7/9 liedellä).

Vierailija
13/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosteripannu on varma valinta, mikäli meinaat yhdellä pannulla mennä. Näitäkin on pinnoitettuna, enkä nyt tarkoita Teflonia vaan sellaista aamuvirtsan väristä kalvoa - näihin älä sorru, vaan valitse ihan naturel-versio. Rosteri vaatii hieman totuttelua, mutta sillä onnistuu niin kala, kananmunat sun muut, vaikka yleisesti luullaan ettei se ole mahdollista. Rasvaakaan ei tarvita yhtään sen enempää kuin muillakaan pannuilla.

Vierailija
14/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titaaninen

Vierailija
15/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumataottu hiiliteräspannu on parasta mitä voit liedelle laittaa. Minulla on näitä useampi eri kokoisina.

https://www.kochform.de/Turk-Eisenpfanne-Freiform-warmgeschmiedet.htm

Kahdeksan kuukauden jono johonkin paistinpannuun? Mielenkiintoista...