Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolat tarjoavat nyt ilmaiseksi ruokaa opiskelijoille ja vanhuksille

Vierailija
30.03.2020 |

Hyvä idea ravintoloita toimittaa ilmaista ruokaa kotievelle. Pitäähän riskiryhmien ja eniten apua tarvitsevien saada ruokaa ja tämä helpottaa niitä jotka tässä taloudellisessa tilanteessa ovat eniten hädässä kun rahat ei riitä kaupassa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kuule riitä "työssäkäyvänkään" rahat, kun töitä ei ei enää ole. Hittoon opiskelijat ja vanhukset. Olemme kaikki samalla viivalla.

Vierailija
2/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä kuule riitä "työssäkäyvänkään" rahat, kun töitä ei ei enää ole. Hittoon opiskelijat ja vanhukset. Olemme kaikki samalla viivalla.

Mene sitten töihin tai älä valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat ja vanhukset tarvitsevat meistä kaikista nyt kaikkein eniten meidän muiden ihmisten apua ja tukea tässä tilanteessa. He ovat kaikkein heikoimmassa ja siten haavoittuvimmassa asemassa. Mieti vaikka ennemmin miten voisit itse parhaaksesi auttaa naapurin mummoa tai nuorta opiskelijaa, voisitko esimerkiksi käydä kaupassa ostamassa ruokaa tämän puolesta?

Vierailija
4/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on köyhempiäkin kuin vanhukset, opiskelijat ja lapsiperheet

Vierailija
5/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työssäkäyvä saa kuitenkin työttömyystukea jos työt loppuvat? Olen itse opiskelija joka käy osa-aikatöissä ravintolassa. Nyt kun tuli lomautus niin ainoa raha jota saan on opintotuki 250e ja asumistuki 169. Kuukauden tulot on siis yhteensä alle 500e. Vieläkö olet kateellinen?

Vierailija
6/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö työssäkäyvä saa kuitenkin työttömyystukea jos työt loppuvat? Olen itse opiskelija joka käy osa-aikatöissä ravintolassa. Nyt kun tuli lomautus niin ainoa raha jota saan on opintotuki 250e ja asumistuki 169. Kuukauden tulot on siis yhteensä alle 500e. Vieläkö olet kateellinen?

Ei sitä työttömyystukeakaan ihan tuosta vaan saa. Helvetinmoinen byrokraattinen paperisota ensin ja varmaan menee tässä tilanteessa kuukausia ennen kuin mitään kilahtaa tilille. Eli aikamoinen varallisuuspuskuri pitää olla työssäkäyvälläkin.

Vierailija
7/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi mmärtää tätä ihmisten itsekkyyttä joka näkyy tässäkin ketjussa. Vanhukset ja opiskelijat tarvitsevatkin nyt meidän kaikkein suomalaisisten tuen. Miettikää niitä vanhuksista jotka istuu koronan takia yksin kotona eikä läheiset soittele, tai opiskelijaa joka joutuu nyt tenttimään kotona eikä pääse välttämättä ylioppilaaksi tulevana kesänä.

Vierailija
8/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä työttömyystukeakaan ihan tuosta vaan saa. Helvetinmoinen byrokraattinen paperisota ensin ja varmaan menee tässä tilanteessa kuukausia ennen kuin mitään kilahtaa tilille. Eli aikamoinen varallisuuspuskuri pitää olla työssäkäyvälläkin.

Ei kukaan saa rahaa ilmaiseksi. Kyllä sen eteen on nähtävää vaivaa ja tehtävä töitä.

Vierailija
9/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä nähnyt opiskelijoita leipäjonoissa, ja vanhuksetkin on siellä vain kerryttämässä omaa omaisuuttaan. ne todelliset köyhän siellä jonoissa ei ole vanhuksia eikä opiskelijoita

Vierailija
10/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kiva, missä päin Suomee, tulin vähä kipeeks enkä pääse kauppaan.

Vierailija
11/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä nähnyt opiskelijoita leipäjonoissa, ja vanhuksetkin on siellä vain kerryttämässä omaa omaisuuttaan. ne todelliset köyhän siellä jonoissa ei ole vanhuksia eikä opiskelijoita

Ja mistähän sinäkin pärstäkertoimen perusteella tiedät kuka on opiskelija. Itse kävin opiskelijana 2 vuotta ruokakasseja hakemassa.

Vierailija
12/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on niin varakas eläkeläinen. Käteen tulee 900€/kk.

Vierailija
13/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae toimeentulotukea.

Vierailija
14/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan saa rahaa ilmaiseksi. Kyllä sen eteen on nähtävää vaivaa ja tehtävä töitä.

Olipa taas typerä kommentti. Ansiosidonnaista saavat ovat kyllä työskennelleet  ja maksaneet lakisääteisiä maksuja ynnä liiton jäsenmaksuja sen rahan eteen. Toisin saattaa olla sitten toimeentulotuella tms. eläjien kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän