Käytätkö käteistä
Kommentit (18)
Joskus.
Matkoilla useammin. Pankkikorttini kopioitiin kerran reissussa niin siksi näin.
Muutama tonni on aina taskussa kun lentokoneeseen nousen.
En koskaan. Maksan mieluiten puhelimella kaiken. Mitä vähemmän erilaisia liikkuvia, painavia ja tilaa vieviä osia joutuu kantelemaan laukussa mukana, sen parempi. Saisipa kotiavaimenkin puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. Maksan mieluiten puhelimella kaiken. Mitä vähemmän erilaisia liikkuvia, painavia ja tilaa vieviä osia joutuu kantelemaan laukussa mukana, sen parempi. Saisipa kotiavaimenkin puhelimeen.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3713045/koronan-takia-kannyn-seuranta-p…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän seuraavat. Mitä mua kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän seuraavat. Mitä mua kiinnostaa.
Muakin aina naurattaa kun foliohatut itkevät että joku seuraa. Öööh entä sitten..? Ihan rauhassa.
Ja itse kysymykseen, en ole käyttänyt käteistä varmaan kymmeneen vuoteen kuin satunnaisesti. Epäkäytännöllistä.
Viimeksi eilen maksoin ostokset käteisellä. Käytän muutenkin pääasiassa käteistä.
Viime vuonna taisin kolmesti käyttää käteistä ja tein reilu viikon ulkomaanreissun ilman paikallista valuuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi eilen maksoin ostokset käteisellä. Käytän muutenkin pääasiassa käteistä.
Oletpa itsekäs. Nyt on käsketty välttää käteistä.
Käytän, koska se on käypää valuuttaa, sitä on saatavilla ja talletuskoneita puolestaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Käytän, koska se on käypää valuuttaa, sitä on saatavilla ja talletuskoneita puolestaan ei ole.
Talletuskoneita ei ole? Missä metsässä sinä asut, niitähän on jokaisessa pankissa.
Käytän aina käteistä (koska minulla ei ole pankki/luottokorttia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankki on itsekäs.
Haluaa saman palvelumaksun tililtä liikkui sitten käteinen tai bitit.
Katsotaan sitten jos tähän tulee muutos...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne setelit yski, eikä maksupääte tai kärry ole yhtään sen puhtaampi.
Jep. Maksoin eilenkin ruuat Lidlissä 50 euron setelillä.
Cash is king.
Käytän käteistä aina, tosin nyt pandemian aikana olen hetkellisesti siirtynyt korttiin.
Tulevaisuudessa korttiostoja seurataan ja tiedot synkataan terveystietoihin.
”Jaahas, sitä on melliä ostettu, ei hoitoa koska itse olet maksasi rasvoittanut”
”Vai niin, keskiolutta on hommattu. Olette alkoholisti. Ei hoitoa”
”Voita on tullut ostettua. Läski on oma vikanne, ei hoitoa”
Jaa-a, veikkaanpa että viimeisen 12 kk:n aikana olen käyttänyt käteistä ehkä neljä kertaa.
Enpä juuri. Viime viikolla tosin maksoin kahdesti auton huollot viidensadan setelillä, jotta sain ne pienemmiksi.