Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PÄRJÄÄTKÖ ILMAN ALKOHOLIA vai aiotko hamstrata sitä tänään koko kesäksi??????

Pimeä pullo 200 €
30.03.2020 |

Hallitus ja eduskunta käsittelisi asiaa yöllä ja tekisi silloin myös päätöksen alkoholimyynnin lopettamisesta välittömästi. Näin siksi, että ihmiset eivät hamstraisi alkoholia.

Kaupoissa alkoholihyllyt tyhjennettäisiin heti aamusta ennen kello yhdeksää ja Alkot eivät enää aukeaisikaan. Jää alkoholi ostamatta.

Selviäisitkö kuivin suin tämän kesän??
Vai pitäisikö hamstrata koko kesän juomat??

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pärjäisin ilmankin, mutta totuus on se, että eristyksissä ollessa pieni viinipöhnä silloin tällöin tekee elämästä paljon siedettävämpää.

Ja jos tauti iskee, niin viimeistään silloin.

Vierailija
22/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aloittanut koskaan niin ei ole ongelmaa "lopettamisesta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän vuoden aikana juonut yhden lonkeron, joten loppuvuosi ilman alkoholia varmaan olisi kohtuullisen helppo rasti.

Säälittävää, jos on niin alkkis, ettei voi olla ilman alkoholia. Kannattaisiko hakea apua, jos ajatus viikosta ilman pöhnää ahdistaa?

Vierailija
24/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään hyvinkin. Silti on tulossa Saksasta jonkin verran juomia, niin ei tarvitse niitäkään kaupasta hakea. Aika idioottia meininkiä, että kaiken muun saat ostaa kotiintoimituksella, mutta et saunakaljoja. Menekki ehkä pari viikossa, mutta ei niin ei. Ja Saksasta tilaaminen maksaa, joten kannattaa kerralla tilata ihan reilusti.

Vierailija
25/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin vaikka loppuelämän ilman tippaakaan alkoa.

Näen läheltä perheen jossa äiti juo ja kaverit istuu iltaa arkenakin yömyöhään. Isä pysyttelee töissä kun ei pysty katsomaan. Lapset säälittää.

Isäni on alkoholisti. Itse en pystyisi lapsilleni sitä tekemään että alkaisin juoda. Eipä tuo alko ikinä ole houkutellut muutoin kuin täysin viihdekäytössä. En koskaan tissuttele tai ota edes saunajuomana.

Vaikka se ei ole minulle ongelma, monelle se on. En silti halua että tulee myyntikieltoa koska sitten siirrytään pimeisiin pulloihin tai huumeisiin.

Vierailija
26/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti pärjäisin tietenkin.

Hämmästyttää huomata, miten suuri osa suomalaisista on alkoholisteja, kun eivät pystyisi olemaan edes kuukautta paria ilman viinaa.

Niissä perheissä on varmasti kamalat oltavat lapsilla nyt, jos pitää olla neljän seinän sisällä ja isä tai äiti ryyppää kaiket päivät.

Kaikki palstailijat eivät ole lapsiperheitä.

Vierailija
27/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en viitsi kiusata näin tuttua ihmistä kokeilemalla. Tilaan nettikaupasta lastin kotiovelle aina tarvittaessa. Nyt tarvitsen seuraavan satsin ehkä juhannukseksi.

Vierailija
28/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toilet wine :-)

Vierailija
29/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, mistä kaupasta saa alkoholijuomia ennen yhdeksää?

Vierailija
30/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjään ilman alkoholia. Käyn harvoin alkossa.

Vierailija
31/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio tarvitsee nyt kipeämmin verotuloja kuin koskaan. Autoilun tulot ovat tippuneet järkyttävästi, kun kukaan ei enää kulje mihinkään, joten niitä verotuloja pitää saada ja alkoholi on yksi varmimmista reiteistä. Ei alkoholin myyntiä missään nimessä kannata lopettaa.

En olekaan tullut ajatelleeksi että olen rehti veronmaksajakin, vaikka olen työtön juoppo.

Vierailija
32/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tartte jännittää, on kaupat, Alko, viinataksi, viiniaineet ja parvekkeella 10 pulloa vodkaa Liettuasta. Ei tässä maassa ilman viinaa jää vaikka sen myynti kiellettäisiinkin, mitä en usko hetkeäkään.

Vierailija
33/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kuvitelma, että kaikki alkoholinkäyttäjät olisivat alkkiksia. Juon ehkä kerran kuukaudessa viiniä tai Breezerin ruoan kanssa, muuten en käytä alkoholia ollenkaan. Lapsia ei ole.

En näe syytä kieltää alkoholinmyyntiä, ja kyllä pystyisin kokonaan ilmankin olemaan. Silti, masentaisi vähän jos en saisi kuukausiin nauttia viiniä illallisen kanssa.

Vierailija
34/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pärjäisin, mutta olisi kyllä vielä kurjempi pääsiäinen, jos sukulaisten lisäksi pöydästä puuttuu punaviinia, synttärit, jos en saa lempivalkkariani ja vappu, jos ei edes pääse skoolaamaan kuohuviinillä. 

Taas meitä normaalisti käyttäytyviä rankaistaa muutamien ongelmatapausten takia. 

Vierailija
35/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa toimii, ei tarvitse tukea Alkon riisto monopolihintoja.

Vierailija
36/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä suomalaisten suhtautuminen alkoholiin on uskomatonta. Jos ns. käyttää normaalisti alkoholia ja haluaa käyttää, on heti juoppo tai alkoholisti. Ja vain sen takia, että osa ei hallitse omaa juomistaan. Täällä on super tiukka alkoholipolitiikka ja silti paljon ongelma käyttäjiä. Holhoaminen ei auta mitään, silti ne löytää viinaa tai tekee itse jotka haluavat sitä käyttää. Ne jotka moralisoi muiden käyttöä tai nostaa itseään jalustalle ettei käytä on yleinsä niitä jotka itse eivät hallitse alkoholia tavalla tai toisella.

Mulle on ihan sama käyttääkö joku vai ei. Itse juon viiniä jatkossakin kun siltä tuntuu.

Vierailija
37/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo ei pidä paikkaansa. Ei ole kielletty alkoholin myyntiä. Joten ei tarvitse hamstrata yhtään.

Mitä te kehnot trollit saatte tuollaisista huuhaa-aloituksista? Luulette, että ihmiset eivät seuraa uutisia yhtään? Ei kannata luulla niin, vaikka itse olettekin kuutamolla yhteiskunnan tapahtumista.

Ei ole kielletty - vielä. Ja jos kielletään, siitä tuskin ilmoitetaan etukäteen, koska tiedetään, minne ihmiset silloin ryntäävät. Korvissani jo soi Marininin sanat ja äänenpainot "XX-lain YY-pykälän mukaisesti alkoholin myyminen Suomessa loppuu välittömästi, siis toistan välittömästi". 

Mitä enemmän kotihälytyksiä, mitä enemmän rattijuoppojen toilailuja esim. kännissä heikoille jäille autolla jne. sitä todennäköisemmin alkoholin saaminen loppuu kaikilta. Jos hallitus on vitsikkäällä tuulella, tämä tieto annetaan tiedotusvälineille julkaistavaksi ylihuomenna ja alkaa "kauhea some-raivo" ja ihmiset eivät voi olla varmoja, onko kyseessä aprillipila vai todellinen uutinen. Joka tapauksessa luulenpa, että ainakin jollakulla aprillipilan aihe tulee joka tapauksessa olemaan alkoholin myynnin lopettaminen.

Vierailija
38/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen kuvitelma, että kaikki alkoholinkäyttäjät olisivat alkkiksia. Juon ehkä kerran kuukaudessa viiniä tai Breezerin ruoan kanssa, muuten en käytä alkoholia ollenkaan. Lapsia ei ole.

En näe syytä kieltää alkoholinmyyntiä, ja kyllä pystyisin kokonaan ilmankin olemaan. Silti, masentaisi vähän jos en saisi kuukausiin nauttia viiniä illallisen kanssa.

Jos sinä pystyt helposti olemaan juomatta viinaa, niin etkö mukavoisi pidättäytyä siitä pari kuukautta, jotta moni lapsiperhe säästyisi perhehelvetiltä viinan takia koronakaranteenissa?

Veikkaan näiden "voin olla helposti juomatta, mutta en halua kärsiä jonkun ongelmaisen takia"- kirjoittajien olevan oikeasti ongelmaisia itsekin.

Vierailija
39/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä koituisi kuin pikkuisen lisätyötä. Osaan valmistaa tarvitsemani oluen sekä viinin itse ja tilanteen pitkittyessä osaisin rakentaa tislauskolonnin väkevämpiä tuotoksia vartenkin. Se luultavasti muodostuisi kannattavaksi bisnekseksi näillä seuduin. Viljaa riittää raaka-aineeksi omasta takaa yllin kyllin.

Vierailija
40/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä pystyt helposti olemaan juomatta viinaa, niin etkö mukavoisi pidättäytyä siitä pari kuukautta, jotta moni lapsiperhe säästyisi perhehelvetiltä viinan takia koronakaranteenissa?

Veikkaan näiden "voin olla helposti juomatta, mutta en halua kärsiä jonkun ongelmaisen takia"- kirjoittajien olevan oikeasti ongelmaisia itsekin.

Pystyn helposti olemaan juomatta viinaa, sillä en koskaan ole edes pitänyt siitä.

Sanoin, että pystyn olemaan juomatta, jos sellainen tilanne tulee. En varmaan voi omalla juomisellani tai juomattomuudellani vaikuttaa siihen, kielletäänkö alkoholinmyynti vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä