Mitäs teidän koronakeittiössä tehtiin tänään iltaruuaksi?
Mä tein wokkia, kun piti syödä pois aiemmin viikolla käytettyjä aineksia, tällä kertaa keitettyjä nuudeleita ja kidneypapuja. Siivutin kaalia ja kuullotin sitä pannulla miedolla lämmöllä. Sitten pilkoin hieman sipulia ja valkosipulia ja panin nekin pannulle. Sitten lisäsin hieman pilkottua inkivääriä. Seuraavaksi keitetyt nuudelit. Annoin paistua hetken ja lisäsin pavut, seesaminsiemenet ja kastikeainekset, eli sitruunamehua, soijakastiketta, sokeria ja chilijauhetta. Aika hyvää tuli.
Kommentit (449)
Paistettua riisiä jossa mukana kanaa ja kasviksia
Tänään syön eilisen tähteitä eli kurpitsa-feta-quesadilloja. Kotona oli ennestään kurpitsa, fetaa ja minttupuska niin eilen hain kaupasta tortilloja ja juustoraastetta. Huomenna olisi tarkoitus tehdä ricotta-jauheliha-canneloneja.
Nyt karanteeniaikana yritän tyhjentää kaappeja ja käyttää kaikki pyörimään jääneet kuiva-ainekset.
Uunilohta, pinaattiperunamuusia ja hunajaporkkanoita & vihersalaatti
Jälkkäriksi hedelmäsalaattia & nokare jäätelöä
Meillä oli cevapcicipastaa, eiliseltä jääneet cevapcicit sipulin, herneiden ja kerman kanssa. Olipa tosi hyvää!
Päivällä nakkikeitto, illalla pastaa, broilerinfilee kerma-punasipuli-aurinkokuivattutomaattikastikkeella.
Hyvä keskustelu. Niin kyllästynyt jo itsetehtyyn kotiruokaan.
Eilistä moskovanpataa, perunoita ja kiinankaalisalaattia. Jälkkäriksi porkkanakakkua.
Vierailija kirjoitti:
Päivällä nakkikeitto, illalla pastaa, broilerinfilee kerma-punasipuli-aurinkokuivattutomaattikastikkeella.
Hyvä keskustelu. Niin kyllästynyt jo itsetehtyyn kotiruokaan.
Mä oon kyllästynyt ennen muuta kokkaamiseen! Kokkaan mä muutenkin normaalitilanteessa, mutta silloin myös ostan välillä eineksiä ja toisaalta lapset syövät myös koulussa ja päiväkodissa. Nyt ei oikein kauheasti eineksiä mahdu jääkaappiin, kun yritetään kuitenkin käydä kaupassa vain kerran viikossa. Täällä ei ole juuri ravintolatarjontaa, mutta pääsee sitä nyt tyyliin Hesessä käymään.
Kokkaamisen lisäksi tulee tietysti ihan kauheat määrät tiskiä.
Ap
Atrian makaronilaatikkoa. Aivan kammottavaa, älkää erehtykö ostamaan! Kukaan ei syönyt.
Saarioisen makaronilaatikko on ok.
Meillä kokataan aina sunnuntaisin alkuviikon ruoat. Nyt on lounaaksi nakkikeittoa kolmelle päivälle sekä itsetehtyjä jauhelihapihvejä ja perunamuusia neljälle illalliselle. Salaattia on vielä pariksi päiväksi joten tiistaina teen kaaliraastetta ananaksella. Keskiviikkona kokkaan kasvissosekeiton torstain ja perjantain lounaaksi ja perjantaina tilataan jotain kotiin. Ei tarvitse joka päivä miettiä mitä syötäsiin, ottaa vaan jääkaapista valmista ruokaa!
Soijasuikalenuudeliwokkia pakastewokvihanneksilla.
Lounaaksi oli eilistä kasvispasta (kermainen tomaattikastike, jossa pakasteherneitä, vihreitä papuja ja parsakaalia).
Lähiajoiksi mulla on mielessä ainakin kesäkeitto (pakastevihanneksista), kasvissosekeitto (pakastimessa on juuressoseita) jonka kanssa keitettyjä kananmunia, spaghetti ja soijarouhekastike (tähän raastan sekaan jääkaapissa olevia vihannesten jämiä), lasagne linssikastikkeella, soijasuikaleet currykastikkeessa riisin kanssa ja perunamuusi soijanakkikastikkeen kanssa.
Ei mitään. Ei kiinnosta ruoanlaitto eikä oikeastaan huvittanut syödäkään.
Noh, mitäs herkkuja koronakeittiössä tänään valmistuu? Mä aloitan kohta lounaan tekemisen. Ajattelin tehdä lihapullia, ja niiden kanssa kait perunamuusia. Mieheni ei syö lihaa, joten hänelle paistettua tofua. Lisukkeina puolukkasurvosta ja eilen tehtyä kaalisalaattia (sellaista pitseriasalaattia, juunou) ja lapsille pilkon erikseen jotain kasviksia, koska he eivät välitä etikkaisista salaateista.
Ap
Lounaaksi syötiin eilistä lasagnea ja päivälliseksi kanakasviskastiketta ja riisiä.
Koronakeittiössä ei patojen pauke lakkaa! Välipalaksi tein perunarieskaa, iltaruuaksi maidotonta ohrapuuroa ja mustikkakeittoa. Huomenna on taas uusi päivä ja uudet kokkailut :/
Ap
Tänään oli bataattitomaattikeittoa fetalla. Tuli hyvää.
Pyttipannua, johon tuli viime viikon tähteitä. Herkkusienet sopi tosi hyvin sekaan.
Söimme eilistä pizzaa ja keitin kanaNmunia
Paketti pinaattilettuja, päälle fetaa, tomaattia, jauhelihaa.
Se oli täysin otetaan-mitä-on ruokalaji, tällä kertaa oli pari porkkanaa, puolikas paprikaa, sipulia ja valkosipulia kasvispuolelta, yrttitomaattimurskapurkki ja pian vanhaksi menevä mustapapupurkki (sellainen pahvinen), melkein koko kahden desin kerma, tänään viimeistä päivää ennen mozarellaklöntti ja jotain ihme durum-ruis-kvinoa pastaa, jota olin ostanut kokeillakseni kuinka onnistuu leimasien tekeminen erilaisista pastoista - vaatii enemmän panostamista onnistuakseen kunnolla kuin olin valmis tekemään, eli en suosittele.
Siitä sitten vain vihannekset pannulle ja tavallisen tomaattikastikkeen teko, johon sitten lopuksi pavut ja kerma, laitoin mausteeksi suolaa ja paprikaa kun pippuri olikin loppu, sekoitettiin keitettyyn pastaan, päälle mozzarellaviipaleita ja uuniin. Minulla on hyvin temperamenttinen kaasu-uuni, joten joudun pitämään silmällä sitä milloin ruoka näyttää hyvältä, ja sen lämpökin on ihan herrassa, joten luultavasti kannattaa noudattaa vaikka jotakin makaronilaatikko-ohjetta tässä kohtaa.