Mitäs teidän koronakeittiössä tehtiin tänään iltaruuaksi?
Mä tein wokkia, kun piti syödä pois aiemmin viikolla käytettyjä aineksia, tällä kertaa keitettyjä nuudeleita ja kidneypapuja. Siivutin kaalia ja kuullotin sitä pannulla miedolla lämmöllä. Sitten pilkoin hieman sipulia ja valkosipulia ja panin nekin pannulle. Sitten lisäsin hieman pilkottua inkivääriä. Seuraavaksi keitetyt nuudelit. Annoin paistua hetken ja lisäsin pavut, seesaminsiemenet ja kastikeainekset, eli sitruunamehua, soijakastiketta, sokeria ja chilijauhetta. Aika hyvää tuli.
Kommentit (449)
Maitokanaa, riisiä ja sokeriherneen palkoja.
Pottua ja kalaa tahtoi taas. Eikä mitään ylimääräistä äiti siihen! eli sipulivoi-kastikkeella. Jälkiruoaksi lapselle mangomeloni ja suklaanougat-jäätelöä.
Cointreau glaseerattuja broilerin koipinuijia, pilahviriisiä ja minttuisia herneitä.
Jälkkäriksi mämmiä ja tummaa rommia.
Päivällä syötiin eilen tehty kasvislasagne loppuun, joka valmistettiin pitkän kaavan mukaan eli tehtiin bechamel- ja tomaattikastike itse. Erittäin hyvää ja turvottavaa.
Nyt iltapalaksi rahkajogurttia banaanin, mustikoiden ja myslin kera. Sen lisäksi pari paistettua pakastekasvisjauhispihviä.
Ei olla vegetaristeja mutta tästä päivästä tuli näköjään kasvispainotteinen.
Päivällä syötiin eilen tehty kasvislasagne loppuun, joka valmistettiin pitkän kaavan mukaan eli tehtiin bechamel- ja tomaattikastike itse. Erittäin hyvää ja turvottavaa.
Nyt iltapalaksi rahkajogurttia banaanin, mustikoiden ja myslin kera. Sen lisäksi pari paistettua pakastekasvisjauhispihviä.
Ei olla vegetaristeja mutta tästä päivästä tuli näköjään kasvispainotteinen.
Mun kello on kaheksan eikä yheksän.
Mikä modeja vaivaa ?
Zinc
Savustettua ylikypsää kassleria bbq-kastikkeen kera, rosmariiniperunoita ja salaattia.
Makaronilaatikkoa, siitä jäi etäpäiville monta lounasannosta. Salaattia oli kans. Lounaaksi oli seljankaa.
Vierailija kirjoitti:
Tomaattikasvisuunipastaa, .
Tää kuulostaa hyvältä, saisko reseptin 🙂!?!
Vierailija kirjoitti:
Tomaattikasvisuunipastaa, josta jäi lounaaksi maanantaille ja tiistaille, sekä jälkkäriksi kahvi-banaan-maapähkinävoi-smoothie, omena ja pikkuisen valkoviiniä. Vaihtoehto olisi ollut perunamuusia ja porkkanaröstejä puolukkahillon kanssa, mutta siirsin ne sittenkin tiistaina iltaruoaksi tehtäväksi. Kotona kököttämisen ja etätyön rytmittämisessä ruokalistojen laatimisella on tyynnyttävä ja järjestystä tuova vaikutusta - olen myös jatkanut keskeneräisiä virkkauksia, vaikka oikeaksi inhoan virkkaamista, niistä ei tosin ole syötäväksi.
Tästä kommentista tuli mieleen, vaikka monta muutakin kivaa kommenttia on ollut:
Tällaisia ketjuja kaipaisin lisää. Saisi ideoita omaankin arkeen.
Vierailija kirjoitti:
poika teki nistipataa :D
itse en välitä, mutta teinit söi ilolla.
Eli lapset laittaa ruokaa ja äippyli makaa palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lapset laittaa ruokaa ja äippyli makaa palstalla.
Palstallamakaamismieskuli osallistuu! Mitäs sä oot tehnyt tänään ruuaksi?
Ap
Kanaliemipohjaan tehty pinaattikeitto ja uppomunia.
Spagettivuokaa ja perusvihersalaattia tein päivälliseksi. Lounaalla teinit söi eilisen päivällisen loput eli lohisoppaa+kauraleipää.
Jälkkäriksi rahkapullaa.
Uuniperunoita katkarapusoosilla. Kylkeen salaattia.
Naudan suikaleita paistoin, perään tuorejuustoa ja pinaattia, sekoitin pätkäspaghetin kanssa. Hyvää tuli, mutta ei ole kyllä mitään terveysruokaa.