Suomen valtio petti Rissaset totaalisesti: jumissa Samoalla
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rissasen-perhe-on-kayttanyt-tuhansi…
Suuri häpeä, Suomi. Suuri häpeä.
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuussa tiedettiin, jos jotain älyää.
No eikä tiedetty! Koko karmea totuus oikeasti valkeni 12.3 kun melkein kaikkien maitten rajat alkoi mennä kiinni. Hienoa, jos sinä osasit ennustaa kaiken (varmaan kaikki sijoituksesikin myit hyvällä voitolla juuri tammikuussa) mutta suurimmalle osalle ihmisistä tämä kaikki on todellakin tullut aivan puskista.
Meillä on itseasiassa ollut tuollainen pieni corona-ketju tammikuusta lähtien. Ollaan seurattu ulkomaiden lähteitä, oltu hallitusta ja thl:lää edellä ja kauhisteltu heidän vastuuttomuuttaan, reippaimmat laittoivat sähköpostia WHO:lle suomen piittaamattomuudesta.
Itse nostin rahastot pois(25000) helmikuussa ja samoin peruin euroopan matkan helmikuun alussa. Silmät auki, ei kannata elämää sokkona elellä.
Tsekkaa ketju corona-virus paljon huhuttua levittyneempi.
Moni kuitenkin seuraa ja uskoo mieluummin THL:n mielipiteitä kuin jotain av-palstan ketjua...
Tuon kirjoittaja olettaa, että suurin osa suomalaisista palstailee täällä ja on vieläpä tuota ketjua alusta asti seurannut. No ei taatusti ole.
Vierailija kirjoitti:
Matkavakuutus varmaan korvaa ylimääräiset kulut joten ei mitään hätää, Kuitit kannattaa toki kerätä talteen.
T: Vakuutusyhtiön virkailija
Hyvä vitsi. Matkavakuutusten ottaminen on tarkkaa puuhaa. Liekö niissäkään pikku printtiä pandemian varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä tiedetty! Koko karmea totuus oikeasti valkeni 12.3 kun melkein kaikkien maitten rajat alkoi mennä kiinni. Hienoa, jos sinä osasit ennustaa kaiken (varmaan kaikki sijoituksesikin myit hyvällä voitolla juuri tammikuussa) mutta suurimmalle osalle ihmisistä tämä kaikki on todellakin tullut aivan puskista.
Meillä on itseasiassa ollut tuollainen pieni corona-ketju tammikuusta lähtien. Ollaan seurattu ulkomaiden lähteitä, oltu hallitusta ja thl:lää edellä ja kauhisteltu heidän vastuuttomuuttaan, reippaimmat laittoivat sähköpostia WHO:lle suomen piittaamattomuudesta.
Itse nostin rahastot pois(25000) helmikuussa ja samoin peruin euroopan matkan helmikuun alussa. Silmät auki, ei kannata elämää sokkona elellä.
Moni kuitenkin seuraa ja uskoo mieluummin THL:n mielipiteitä kuin jotain av-palstan ketjua...
Whota olisi kannattanut seurata sekä ulkomaisia tiedonvälityskanavia.
Kyllä on kipeitä ihmisiä taas täällä.
Ikävä tilanne, kaikki sympatiani tuolle perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppukuusta tiedettin, ei tammikuun alussa joten silkkaa vihamielistä puhetta. Lisäksi yrittäneet järjestää itsensä takaisin jo ennen ulkoministeriön suosituksia.
Jännää että tämä ketju paljastaa suomalaisissa niin järjettömän julmia asenteita maanmiehiään ja lähimmäisiään kohtaan. Ei minkäänlaista isänmaallisuutta näy.
Sekin on merkillistä ,että ihmiset ihan itse hommaavat itsensä hankalaan tilanteeseen ja sitten aletaan tulla veronmaksajien kukkarolle. Kukaan ei tätäkään perhettä pakottanut matkalle. Matkustaessa voi aina sattua kaikkea ikävää ja yhteydet mennä pieleen yms. Siihen vaan täytyy varautua. Valtiolla ei tähän ole osaa eikä arpaa.
Ikävä tilanne perheelle toivottavasti ratkeaa, mutta ei veronmaksajien rahoilla. Kyllä itse ainakin tajusin jo maaliskuun alussa, että ei mitään järkeä matkustaa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti täytyy olla, jos koronatilanne tuli tietoon vasta 12.3.[/
Olin matkalla pohjois-Saksassa helmi-maaliskuun vaihteessa ja todellakin oli tiedossa tilanne. Kentällä oli ilmoitukset koronasta ja pidettiin huolta käsihygieniasta ja etäisyyksistä ja korona oli ykköspuheenaihe jo silloin.
Mietin, että onneksi on lyhyt reissu ja kotiin pääsee nopeasti.
Sen jälkeen ei olis tullut mieleenkään lähteä mihinkään ulkomaille.
Jos sulle olis käynyt jotain, olisit täällä saanut vain naurut niskaasi, kun kehtaat ilmoittaa olleesi vielä tuolloin reissussa, mutta et toki sen jälkeen olisi lähtenyt... moni täällä kertoo, että olivat fiksumpia kuin sinä, eivät olisi edes enää tuossa kohtaa lähteneet mihinkään Saksaankaan.
Itsensä voi ylentää, jos on vain Suomessa ja kotona ollut, muille voi nauraa vapaasti. Tää on niin tätä. Masentavaa huomata, että suomalaiset ovat kyllä sangen ilkeää kansaa.
En minä ole ilkeä ja minun puolesta nuo voisi hakea pois, mutta ärsytti jo helmikuussa ennen hiihtolomia miten polleana ihmiset olivat että "meitä ei korona pelota me kyllä lähdetään lomalle sanoivatpa paniikinlietsojat mitä vaan" ja nauroivat "koronahysteerikoille". Ja kuinkas sitten kävikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon kirjoittaja olettaa, että suurin osa suomalaisista palstailee täällä ja on vieläpä tuota ketjua alusta asti seurannut. No ei taatusti ole.
Varsinkin kun tuo ketju aloitettiin vasta 25.1. mutta toki nämä neropatit ovat tienneet miten käy jo ennenkuin koko virus oli syntynytkään.
Hävettää näiden vihamielisten puolesta. Tuolla minä-minä-minä-asenteella mitä nämä besserwisseristiset vihamieliset viljelevät ei todellakaan selvitä yhtään mistään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia he eivät osta lentoja luottokortilla? Niin peruuntuvista lennoista ei pidä kai maksaa? Ja mikä vika Samoassa, mikseivät voi olla siellä?
Jutussa oli että luottokortit ovat tapissaan
Ainakin mun luottokorteissa saa rajaa nostaa ihan nettipankinssa.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne perheelle toivottavasti ratkeaa, mutta ei veronmaksajien rahoilla. Kyllä itse ainakin tajusin jo maaliskuun alussa, että ei mitään järkeä matkustaa ulkomaille.
Niin maaliskuun alussa. Nämä lähtivät reissuun tammikuussa ja maaliskuun alkupuolella alkoivat järjestää itseään pois. Mutta se ei enää onnistunut useista yrityksistä huolimatta. Tyynenmeeren saaret olivat ensimmäisiä jotka laittoivat rajansa kiinni.
Ketjussa asennetta jolla aseveli olisi jätetty tuleen tykinruuaksi kommentilla "mitäs läksit".
suurlähetystö tai konsulaatti voi tarvittaessa kustantaa rahattoman suomalaisen lennot kotimaahan, mutta tällaisissa tapauksissa tehdään aina takaisinmaksusopimus, joka velvoittaa henkilön maksamaan kulut jälkikäteen. Ilmaista tällainen konsulikyyti ei siis koskaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia he eivät osta lentoja luottokortilla? Niin peruuntuvista lennoista ei pidä kai maksaa? Ja mikä vika Samoassa, mikseivät voi olla siellä?
Jutussa oli että luottokortit ovat tapissaan
Ainakin mun luottokorteissa saa rajaa nostaa ihan nettipankinssa.
Miten ei Rissaset ole tuota tajunneet😦 Toivottavasti lukevat palstaa ja näkevät tämän!
Vähän oudolta tuntuu, että maailmanympärysreissun budjetti kaatuu muutamaan tuhanteen euroon. Ja viekä luottokortit ovat tapissa, mihin ne rahat ovat menneet?
Tässä nyt on turha itkeä ja yrittää tunkea tahmeeta käpälää muiden veronmaksajien taskuihin. Itse on mokattu ja lisäksi reagoitu vasta kun vellit on housuissa. Itseään saavat kiittää eikä ketään muuta.
Millanen idiootti lähtee varattomana "reppureissaamaan" lasten kanssa ilman reilua hätävararahastoa? Ilmeisesti just tämmöset rissaset joita ei edes hävetä kitistä mediassa julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun tuo ketju aloitettiin vasta 25.1. mutta toki nämä neropatit ovat tienneet miten käy jo ennenkuin koko virus oli syntynytkään.
Hävettää näiden vihamielisten puolesta. Tuolla minä-minä-minä-asenteella mitä nämä besserwisseristiset vihamieliset viljelevät ei todellakaan selvitä yhtään mistään
"minähän se lähden matkalle, minua ei mitkään koronat haittaa jos se tulee niin kuollaan sitten siihen, selfiet corona-kaljan kanssa päälle, koronahysteerikot pysytelkööt hiljaa kyllä minun pitää italiaan/tiroliin päästä kun olen kerran sen maksanut jo" -asennekko ei ollut hiihtolomalla yhtään minä-minää?
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt on turha itkeä ja yrittää tunkea tahmeeta käpälää muiden veronmaksajien taskuihin. Itse on mokattu ja lisäksi reagoitu vasta kun vellit on housuissa. Itseään saavat kiittää eikä ketään muuta.
Millanen idiootti lähtee varattomana "reppureissaamaan" lasten kanssa ilman reilua hätävararahastoa? Ilmeisesti just tämmöset rissaset joita ei edes hävetä kitistä mediassa julkisesti.
Paljonko on sitten reilu hätävararahasto?
Artikkelin mukaan perhe on kaksi viikkoa yrittänyt päästä pois. Toisin sanoen noin 14. tai 15. päivä tätä kuuta on herätty toimintaan. Siinä vaiheessa on useat maat laittaneet rajat kiinni ja Uusi-Seelanti ja Australia evakuoi omia kansalaisiaan. Ei siis ole kyse siitä, että olisivat oikeasti havahtuneet tilanteeseen vaan siitä, että odotetaan viime hetkeen eli evakuointilentoon ja kun se ei toimi, ollaan pulassa.
Ymmärrän, että ovat pahassa tilanteessa, mutta eihän Norjakaan ole omiaan sieltä noutanut. Mitä perhe siis toivoo? Että heidän oleskelunsa maksetaan, kun rahat loppuivat kesken? Onhan se selvää, että nyt pitää pyytää sukulaisilta ja hakea sitten korvauksia matkavakuutuksesta ja siltä lentoyhtiöltä, joka ei heitä päästänyt kyytiin. Edelleen ovat sinne vapaaehtoisesti lähteneet ja vapaaehtoisesti jääneet, vaikka koronatilanne on ollut paha Euroopassakin maaliskuun alusta lähtien. Ei rajat menneet yllättäen kiinni. Muistan ajatelleeni 8.3. että nyt kenellekään ei voi olla epäselvää,mikä tilanne on ja että kukaan järkevä ei enää matkusta, ei edes päästäkseen kotiin. Tuossa vaiheessa he ovat vielä odottaneet melkein viikon ennen kuin ovat yrittäneet tehdä ensimmäistäkään toimea pois pääsemiseksi.
Olenko ilkeä kun kiellän Räisäsiä hassaamasta verorahojani ympäri maailmaa ?
Mielestäni en.
Mielestäni Räisäset on ilkeitä kun vaativat vielä lisää rahaa tapahtui mitä tahansa.
Minulla on omakin perhe elätettävänä.
Ymmärtäisin jos joku olisi vienyt merikontissa Räisäset väkisin ympäri maailmaa.
Taatusti tämä porukka on sitä, jonka elämää ei lasten syntymä mitenkään muuttanut. Ihan yhtälailla huoletta voi tunkea itsensä minne vinkuintiaan tahansa pikkulasten kanssa. Joku muu on niistä vastuussa.