Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MÄÄÄ HALUUUUN KANS... Kun toisillakin on. *kiukuttelen*

Vierailija
29.06.2006 |

Jos mun kaveri saa työpaikan, jo kolmannen. Saa heti kun haluaa vaan yrittää.

Onko minulla oikeus katkaista välejä häneen? Olenhan minä työtön jo toista vuotta putkeen.. En ole työpaikkaa saanut vaikka olen aktiivisesti yrittänyt.

Sii täytyyhän kaverini ymmärtää minua kun kiukuttelen, minua satuttaa kun hän sai töitä ja minä en. Täytyyhän hänen ymmärtää etten onnittele? Täytyyhän hänen ymmärtää etten halua kuulla hänen työasioistaan mitään? Täytyyhän hänen ymmärtää etten käy hänen luonaan puoleen vuoteen kun sulattelen asiaa, että hän sai töitä ja minä en...? Täytyyhän hänen ymmärtää kun toivon hänelle potkuja?

Entä jos toinen kaverini ostaa uuden auton.. Voi että, olen kateellinen. En halua nähdä häntä ja hänen autoaan. Katkaisen välit.

Kait hänkin ymmärtää? ja on valmis jatkamaan ystävyyttä, kunhan minäkin saan töitä ja ostan uuden auton..

Käyttäydynkö muka huonosti ja lapsellisesti? KYLLÄ.

Mutta, entä, jos minä saan vauvan? Toisen vauvan ja kolmannenkin...? Enhtä kun tilanne on toisin päin? Kyseessä vaan lapset. Kyllä minun täytyy ymmärtää samoja, edellä mainittuja tilanteita. Ymmärtää kuinka minulle ollaan kateellisia, toivotaan keskenmenoa, ei onnitella, ei tulla käymään, ei haluta nähdä masua, ei tulla katsomaan vauvaa.. ei haluta kuulla koko raskaudesta tai synnytyksestä..

Minun on oltava valmis kuuntelemaan haukkuja, jotka johtuvat kateudesta.. Minun on jaksettava olla ystävä ja jatkaa ystävyyttä normaalisti vaikka vuosien tauon jälkeen kun toinenkin on saanut haluamansa.

MIKSI??

Miten tää on mennyt siihen, että me, jotka saamme lapsia, joudumme tyyliin pahoittelemaan hedelmällisyyttämme..?

En oikeasti ole työtön enkä autoton. Enkä ole kateellinen toisten omaisuudesta tai muusta.. Edellämainitut asiat olivat vain esimerkkejä.

Minä en suostu pahoittelemaan sitä, että minulla on monta lasta, ja että olen TAAS raskaana. Minä olen onnellinen lapsistani.

Valitettavasti ystäväpiiriini kuuluu niitä, joiden mielestä en saisi lapsia tehdä enempää, en ainakaan ennen kuin hekin ovat saaneet edes esikoisensa. (minä varmaan vienkin jaossa olevat vauvat toisten nenän edestä...?)'

huh, kyllä helpotti.

ps. teksti on provosoivasti kirjoitettu harmistuksissani. tuntui vaan niin pahalta kun juuri sain kuulla ystävältäni, että: " toivottavasti saat keskenmenon, jotta säkin oppisit elämästä jotain, sulle kun kaikki on niin helppoo"

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen lapsettomuudesta kärsinyt ja tiedän miten paljon se satuttaa ja miten katkeraksi sitä voi tulla nähdessään ja kuullessaan muiden onnellisia vauvauutisia.

En ole ikinä sanonut mitään noin kamalaa ääneen, kuin mitä ystäväsi sanoi, mutta ajatuksissani olen ajatellut ihan samoin. " Tuokin tuossa hehkuttaa, ei hän tiedä elämästä mitään kun on aina saanut kaiken haluamansa silloin kun vaan tahtoo"

Välillä olen ajatellut että jospa sisareni saisi keskenmenon ja minä voisin saada sen elävän vauvan. :( Ihan kamalaa, en tietenkään toivo rakkaalle sisarelleni mitään pahaa koska itse keskenmenonkin läpikäyneenä tiedän miten järkyttävä kokemus se voi olla.

Eikä elämässä voi tehdä vaihtokauppoja, jokaisella on oma elämänsä, ja sitä saa mitä kuuluukin saada. Muista ei väliä.

Se vaan saattaa päästä joskus unohtumaan kun kaikilla muilla tuntuu olevan kaikki ja itsellä ei mitään.

Vierailija
22/27 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ollaan naama kurtussa, jos sanoo vain onnittelut (miksi muuten pitää onnitella raskaudesta, en ymmärrä). Tai jos ei sano mitään, niin halleluja. Heti ollaan täällä vinkumassa, että ei noteerattu ollenkaan raskauttani.

t. 23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelee, kyselee edes yhden lauseen verran kohteliaisuudesta, toivottaa tsemppiä tms.?

Vierailija
24/27 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla lailla kyennyt sanomaan. :(

Kuinka kauan " ystävällä" sitten on ollut tuota vauvayritystä?

Minä itse en ole vielä oikein osannut käsitellä tätä hedelmättömyyttämme, terapiaan joudun kuitenkin tässä loppukesästä tai syksyllä viimeistään.

Vierailija
25/27 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se että hänestä tuntuu pahalta kun sinä saat vauvan ja hän ei. Hänen käyttäytymisensä ei kuitenkaan ole asiallista. Toisen vauvan kuoleman toivominen ja vielä sen sanominen ääneen ei ole oikeutettua vaikka lapsettomuus olisi itselle vaikka kuinka kipeä aihe. Eikä sinun tarvitse pysyä lapsettomana sen takia jos joku muu ei voi lapsia saada.

Sitä paitsi, mistä ystäväsi voi tietää, että sinä et muka välittäisi siitä miltä hänestä tuntuu? Eihän hän antanut sinulle mahdollisuutta edes puhua asiasta, kun ryntäsi itse tiehensä teiltä.

Vierailija
26/27 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sitä, että ystävä toivoi hänelle keskenmenoa!!

Näissä asioissa on vissi ero!!

Taidat olla tää apn:n ystävä...? Etkö olekin?

Vierailija:

Heti ollaan naama kurtussa, jos sanoo vain onnittelut (miksi muuten pitää onnitella raskaudesta, en ymmärrä). Tai jos ei sano mitään, niin halleluja. Heti ollaan täällä vinkumassa, että ei noteerattu ollenkaan raskauttani.

t. 23

Vierailija
27/27 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä suinkaan 24:lle!

anteeksi näppäinvirhe!