Epämielyttävin maa missä olet käynyt?
Kommentit (28)
Neukkula.
Puheiden ja tekojen (todellisuuden) täydellinen riitasointu!
Ei sellaista olekaan. Olen viihtynyt kaikkialla. Epämiellyttävimmät kohtaamani ihmiset ovat tulleet Espanjasta, mutta otanta perustuu Erasmus-vaihdon kokemuksiin, eikä ole missään nimessä yleistettävissä.
Loimaa! Tarvitseeko edes perustella?
En ole käynyt Intiassa, mutta vastaan että Intia.
Helsinki. Pidän suomalaisemmasta meiningistä.
Tahiti. Ranskalaisten suosikkikohde, jossa haisi joka paikassa kuvottavasti tupakalle.
Marokko. Ei hetken rauhaa kauppiailta ja oppaiksi pyrkiviltä, likaista, muutenkin epämiellyttävä tunnelma.
Eihän nyt mikään maa kokonaisuudessaan ole epämiellyttävä, mutta jos saan sanoa epämiellyttävimmän kaupungin?
Delhi.
Kurjuutta ja kusetusta kaikkialla. Lohduton, kun taivaalla roikkui koko ajan saastepilvi, oli märkää ja kylmää ja vatsa sekaisin likaisesta ruoasta.
Paljon matkustelleena voin sanoa, että tätä voi lähestyä monesta näkökulmasta. Kamalimmat ihmiset? Ranskassa, tuntuivat jotenkin töykeiltä. Ympäristö? Emiraatit ja tarkemmin Dubai, aivan liian keinotekoinen paikka mun makuun. Moskovassa multa yritettiin pölliä lompakko... Onhan näitä.
Viro joskus 2000- luvun taitteessa.
Kreikka. Alkukantainen kehitysmaa täynnä rosvoja ja lisäksi saastainen.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki. Pidän suomalaisemmasta meiningistä.
Olet käsittänyt väärin. Helsinki ei ole maa.
Itse vastaan Meksiko. Olen käynyt siellä turistialueiden ulkopuolella ja saanut todeta rasismin toimivan kumpaankin suuntaan (itse toki parhaani mukaan yritin olla olematta rasisti). Toisiaankaan eivät kovin hyvin siellä kohtele.
Venäjä, koska siellä on niitä venäläisiä
Iran
en pitänyt kadulla heiluvista partaveikoista rynkyt käsissään
Tansania kaupustelua ja kurjuutta
Suomi, ihmiset negatiivisia ja vihaisia
Vierailija kirjoitti:
Iran
en pitänyt kadulla heiluvista partaveikoista rynkyt käsissään
Oletkohan edes käynyt koko maassa?
(Onko tämä taas niitä ketjuja, jotka avataan voidakseen haukkua mus li mi maita?)
Iranissa ei ole partaveikkoja. Siellä kuljetaan tukka geelillä suittuna, kulmakarvat nypittyinä ja nenän päällä laastari - että kaikki tajuavat, että on käyty kauneuskirurgilla. Päällä on hopeinen toppatakki ja jalassa tiukat farkut.
Turkki. Likaista kaikkialla ja turisteja ei jätetä rauhaan vaan yritetään nyhtää rahat pois.