Raivostuttavaa miten SAIRAANHOITOhenkilökuntaa koko ajan nostetaan!
On muitakin ammattiryhmiä, jotka on "tulilinjalla" koronan suhteen. Ja jopa pahemmassa jamassa.
Mutta eihän heitä tarvi kenenkään muistaa.
Sairaanhoitajille viedään smoothieita ja voivotellaan jaksamista ja työoloja. Miksi nostetaan yli muiden?
Kommentit (61)
Ei heidän ihailemisensa tarkoita muiden vähättelyä.
Monissa ammateissa tehdään työtä, josta on apua muille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Osastolla työskentelevä laikkari käy jokaisen koronapotilaankin huoneessa useita kertoja päivässä ja on yhtä lailla vaarassa saada tartunta.
Joo niin on, mutta hän ei HOIDA niitä potilaita. Lääkärit ja hoitajat HOITAA niitä potilaita vielä sen lisäksi, että pelkästään altistavat itsensä.
Vierailija kirjoitti:
No, menisitkö itse tieten tahtoen työpaikalle, jos tietäisit todennäköisesti saavasi koronan?
-Hoitajille ollaan määräämässä hoitovelcoite hallituksen taholta, joka tarkoittaa, että kaikki hoitajan koulutuksen saaneet voidaan määrätä sairaaloihin töihin koronasta johtuen.
Tekevät töitä kuolemanriskissä.
Sinä vähättelet näitä ja ihmettelet?
Niin ja vieläpä ILMAN asianmukaisia suojuksia ja suojavaatteita, koska niitä EI OLE - puhumattakaan mistään suojaväleistä!!
Ja sitten kun yksi hoitaja sairastuu koronaan - koko hoitopaikka sairastuu ja monet kuolevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, menisitkö itse tieten tahtoen työpaikalle, jos tietäisit todennäköisesti saavasi koronan?
-Hoitajille ollaan määräämässä hoitovelcoite hallituksen taholta, joka tarkoittaa, että kaikki hoitajan koulutuksen saaneet voidaan määrätä sairaaloihin töihin koronasta johtuen.
Mitä luulet että laitoshuoltajat tekee sairaaloissa. He on etulinja. Hoitajan riski on olematon siivoushenkilöstöön verrattuna.
Ai kuinka laitoshuoltajat on enemmän etulinjassa kuin hoitajat? Hekö imevät limaa potilaan hengitysteistä tai vaihtavat vaipat ja muutenkin koskevat jatkuvasti potilaisiin?
-ohis
Ap ei elä tässä maailmassa - älyvapain aloitus taas pitkään aikaan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet että laitoshuoltajat tekee sairaaloissa. He on etulinja. Hoitajan riski on olematon siivoushenkilöstöön verrattuna.
Taas pelkkää trollaaamista ja paskaa:
-Hoitajat on potilaiden kanssa tekemisissä, kymmenien päivässä.
-Laitoshuoltajat ja siivoojat ei, joten kukakohan on todellisessa riskissä?
Vierailija kirjoitti:
Osastolla työskentelevä laikkari käy jokaisen koronapotilaankin huoneessa useita kertoja päivässä ja on yhtä lailla vaarassa saada tartunta.
Niinpä! Laikkareista ei mitään mainintaa missään, eikä pahemmin taputella. He jos lopettaisivat työnteon loppuisi sairaalan toimintakykykin pian.
No kyllä mä arvostan hoitsuja ja lääkäreitä ja koko sairaanhoitohenkilökuntaa, joka sitä kaaosta joutuu kohta pyörittämään, ehkä aika ympäripyöreetä päivää.
Junasiivoojat ja muutkin siivoojat on tärkeitä, mutta todennäköisesti eivät joudu tekemään tuplavuoroja jne.
Kauppojen henkilökunnalle kiitos siitä että pitävät meidät ruoassa, sekä apteekin väelle lääkkeistä.
Kohta on aihetta erityiseen kiitollisuuteen myös hautauspuolen väelle, joille taitaa tulla kiireiset ajat ja pitkät työvuorot, vaikka onhan heistä osalla kiirettä ja päivystystä ollut aina.
Kuitenkin se varsinainen terveydenhoidon henkilökunta on kiitoksensa ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Niin tekevät töitä kuolemanriskissä myös laitoshuoltajat, myyjät, kotihoitajat, siivoojat, bussi- ja taksikuskit jne.
Kaikille kunnia tästä!
Vierailija kirjoitti:
Tsih. Ootkos vähän kateellinen.
Olet sinäkin tärkeä, vaikkei sitä kukaan sinulle kerro ♥️
Ap vastaa, jos oli mulle tarkoitettu.
En kadehdi ketään. Kuulen päivittäin olevani rakas ja tärkeä, että älä huoli, pus. Ohi meni ilkeämielinen kommenttisi. Säälittää tosissaan ettet huomaa itse miten moni muukin joutuu työssään altistumaan. :)
Harmittelen ja ärsyttää, että tietty ammattiryhmä on ylitse muiden.
Sukulaisissa ja läheisissä on sekä hoitsuja että lääkäreitä
MUTTA myös niitä jotka tekee sellaista työtä, joka on yhtä tärkeää.
Miten tässä on nyt yhtäkkiä kaikki sairaanhoitajat ja lääkärit muka kuolemassa? Suurin osa niistä lienee ihan perustervettä, nuorehkoa ja hyvävointista porukkaa. Yleensä tuolla erikoissairaanhoidon puolella on sellaisia hoitajia ja lääkäreitä, joilla tosi hyvät elämäntavat, urheilullisuutta yms.
Mä tunnen useita hoitajia eikä ne oo koskaan saanu työpaikalta mitään noroja, keuhkokuumetta tai influenssaakaan. Yksi hyvä ystävä oli pitkään töissä infektio-osastolla, hoiti vuosia noropotilaita, keuhkokuumeen saaneita, influenssapotilaita yms. Koskaan ei sairastunut itse!
Hoitohenkilökunta on rautaisia ammattilaisia! 💪👍🏼
Minulla ei ole kokemusta kuin sairaala-apulaisena, mutta minusta silloin hoitajat olivat aina enemmän riskissä ja vastuussa kuin minä. Molemmilla oli töitä paljon, ja nyt vielä entistä enemmän, mutta veikkaan että hoitajilla laikkaria raskaampaa. Laikkari ainakin on helpompi korvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän joku junansiivoooja ole aikamoisessa riskissä myöskin.
Jos joudut sairaalaan niin toivottavasti sut hoitaa se junan vessan siivooja, kun kerran arvostat noita ammatteja yhtä paljon.
Toivottavasti se hoitaja joutuu työmatkalla käyttämään junan vessa, jota siivooja ei ole viikkoon siivonnut, kun se hoitaja ei sitä siivoojaa arvosta.
Niissä paikoissa missä virallisesti koronapotilaita hoidetaan niin todellakin on kunnon suojaukset. Silmillä on suoja, hiukset suojataan, suu-nenäsuojus, työvaatteet joiden päällä vielä toinen suoja ja hanskat tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsih. Ootkos vähän kateellinen.
Olet sinäkin tärkeä, vaikkei sitä kukaan sinulle kerro ♥️
Ap vastaa, jos oli mulle tarkoitettu.
En kadehdi ketään. Kuulen päivittäin olevani rakas ja tärkeä, että älä huoli, pus. Ohi meni ilkeämielinen kommenttisi. Säälittää tosissaan ettet huomaa itse miten moni muukin joutuu työssään altistumaan. :)Harmittelen ja ärsyttää, että tietty ammattiryhmä on ylitse muiden.
Sukulaisissa ja läheisissä on sekä hoitsuja että lääkäreitä
MUTTA myös niitä jotka tekee sellaista työtä, joka on yhtä tärkeää.
Ei voi mitään. Oli oikein tai väärin, niin minun silmin hoitohenkilökunta nousee tässä kriisissä muiden yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joudut sairaalaan niin toivottavasti sut hoitaa se junan vessan siivooja, kun kerran arvostat noita ammatteja yhtä paljon.
Toivottavasti se hoitaja joutuu työmatkalla käyttämään junan vessa, jota siivooja ei ole viikkoon siivonnut, kun se hoitaja ei sitä siivoojaa arvosta.
Kuka tässä on sanonut ettei siivoojia arvosta? Mitä h*lvettiä? Tottakai tekevät tärkeää työtä, mutta koronaa ajatellen nyt sairaanhoitaja ja lääkäri ovat olennaisempia ammatteja kuin siivooja. Typerä täytyy olla jos sitä ei tajua.
Ps. En ole hoitaja enkä lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Niissä paikoissa missä virallisesti koronapotilaita hoidetaan niin todellakin on kunnon suojaukset. Silmillä on suoja, hiukset suojataan, suu-nenäsuojus, työvaatteet joiden päällä vielä toinen suoja ja hanskat tietenkin.
Katsotaan tilannetta vaikka kahden kuukauden kuluttua. Ruotsissakin jo nyt suojavarusteet loppumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin tässä saa kuvan, että junan siivooja ei arvosta hoitohenkilökunnan ylimääräistä panosta koronakriisissä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä on nyt yhtäkkiä kaikki sairaanhoitajat ja lääkärit muka kuolemassa? Suurin osa niistä lienee ihan perustervettä, nuorehkoa ja hyvävointista porukkaa. Yleensä tuolla erikoissairaanhoidon puolella on sellaisia hoitajia ja lääkäreitä, joilla tosi hyvät elämäntavat, urheilullisuutta yms.
Mä tunnen useita hoitajia eikä ne oo koskaan saanu työpaikalta mitään noroja, keuhkokuumetta tai influenssaakaan. Yksi hyvä ystävä oli pitkään töissä infektio-osastolla, hoiti vuosia noropotilaita, keuhkokuumeen saaneita, influenssapotilaita yms. Koskaan ei sairastunut itse!
Hoitohenkilökunta on rautaisia ammattilaisia! 💪👍🏼
Älä viitsi verrata tätä tautia influenssaan tai varsinkaan noroon. Suurin osa hoitohenkilökunnasta ei ole vielä koronaa sairastanut, eikä ole tietoa, miten kukin siitä selviää.
Ehkä moni niputtaa kaikki sairaalan työntekijät samaan. Tai unohtaa muut. Silti ajattelen, että hoitajilla ja lääkäreillä on enemmän koronapotilaiden kanssa töitä kuin sairaalaan laitoshuoltajilla. Siis kiireenpää.