Raivostuttavaa miten SAIRAANHOITOhenkilökuntaa koko ajan nostetaan!
On muitakin ammattiryhmiä, jotka on "tulilinjalla" koronan suhteen. Ja jopa pahemmassa jamassa.
Mutta eihän heitä tarvi kenenkään muistaa.
Sairaanhoitajille viedään smoothieita ja voivotellaan jaksamista ja työoloja. Miksi nostetaan yli muiden?
Kommentit (61)
Hmmm... mulla pisti heti silmään taas. Jos sanoo mielipiteensä nii on kade. Mikä h vetin veto toikin on? Bull shittiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä hoitajille alapeukuttaneista olisi itse valmis menemään nyt tällä hetkellä sairaalaan töihin?
-Aivan, YKSIKÄÄN teistä ei menisi, joten lopettakaa trollaaminen hoitajia vastaan, kiitos!
Pelkillä hoitsuilla ja lääkäreillä se sairaala pyörii ja pysyy toiminnassa? No hei hyvä uutinen muille että voivat hyvin jättää riskeeraamatta itsensä ja jäädä kotiin.
Hoitajat ja lääkärit ovat lähikontaktissa kymmenien potilaiden kanssa päivittäin, ja suojavarusteista on pulaa. He ovat todella suurimmassa vaarassa mutta silti tekevät töitä pelastaakseen meidät muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä hoitajille alapeukuttaneista olisi itse valmis menemään nyt tällä hetkellä sairaalaan töihin?
-Aivan, YKSIKÄÄN teistä ei menisi, joten lopettakaa trollaaminen hoitajia vastaan, kiitos!
Pelkillä hoitsuilla ja lääkäreillä se sairaala pyörii ja pysyy toiminnassa? No hei hyvä uutinen muille että voivat hyvin jättää riskeeraamatta itsensä ja jäädä kotiin.
Kuka niin sanoi? Aivan, ei kukaan.
Voisit lopettaa sen uhriutumisen ja mennä vaikka tekemään jotain hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän joku junansiivoooja ole aikamoisessa riskissä myöskin.
Jos joudut sairaalaan niin toivottavasti sut hoitaa se junan vessan siivooja, kun kerran arvostat noita ammatteja yhtä paljon.
Toivottavasti se hoitaja joutuu työmatkalla käyttämään junan vessa, jota siivooja ei ole viikkoon siivonnut, kun se hoitaja ei sitä siivoojaa arvosta.
Ei kukaan tarvitse vessaa kulkiessaan töihin bussilla tai omalla autolla, joten miksi sitä tarvitsisi junassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin sanoi? Aivan, ei kukaan.
Voisit lopettaa sen uhriutumisen ja mennä vaikka tekemään jotain hyödyllistä.
Onko kukaa kirjoittanut hoitajia vastaan? Aivan ei kukaan! Kysyttiin miksi vain hoitsut nostetaan tärkeiksi. Etenkin Suomessa kun ei vielä ole edes montaa hoitajaa tarvittu koronapotilaita hoitamaan.
Meilläpäin ei ole vielä yhtäkään koronapotilasta hoidettu sairaalassa eli kovin suuressa riskissä hoitajat sen suhteen eivät siellä ole. Monen muun alan edustajat ovat paljon pahemmassa asemassa kun palvelevat eri paikoissa näitä kotona sairastavia ja heidän perheenjäseniään.
Mun sydäntä särkee kun joka päivä pelkään kuulevani, että lapseni kertoo sairastuneensa. Hän käy jatkuvasti sairaalassa eri osastoilla, hakee potilaita ja vie toisen sairaalan, terveyskeskukseen, jne. Hänellä ei oo minkäänlaisia suojavarusteita ja stressaa siitä.
Pyysin jäämän pois töistä mut sano ettei haluu jäädä tukien armoille ja nyt tarvitaan kuljetuksia. 2- 3 viikon päästä vielä enemmän kuulemma. Sen tietää keitä siinä sit kuljetellaan.
Rukoilen joka ilta ettei hän sairastuis. Pelottaa lapsen ja lastenlasten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun sydäntä särkee kun joka päivä pelkään kuulevani, että lapseni kertoo sairastuneensa. Hän käy jatkuvasti sairaalassa eri osastoilla, hakee potilaita ja vie toisen sairaalan, terveyskeskukseen, jne. Hänellä ei oo minkäänlaisia suojavarusteita ja stressaa siitä.
Pyysin jäämän pois töistä mut sano ettei haluu jäädä tukien armoille ja nyt tarvitaan kuljetuksia. 2- 3 viikon päästä vielä enemmän kuulemma. Sen tietää keitä siinä sit kuljetellaan.
Rukoilen joka ilta ettei hän sairastuis. Pelottaa lapsen ja lastenlasten puolesta.
No kai nyt käsineet kuitenkin on?
Vierailija kirjoitti:
Sairaalatyössä on kuitenkin se etu, että siellä tiedetään jos potilaalla on joku tarttuva tauti, ja sen mukaan pystytään sitten työntekiköitäkin suojaamaan. Oikeastaan missään muualla tällaista tietoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen joka ilta ettei hän sairastuis. Pelottaa lapsen ja lastenlasten puolesta.Sairaalatyössä on kuitenkin se etu, että siellä tiedetään jos potilaalla on joku tarttuva tauti, ja sen mukaan pystytään sitten työntekiköitäkin suojaamaan. Oikeastaan missään muualla tällaista tietoa ei ole.
Niinpä. Sairaanhoitajilla ja lääkäreillä on varmaan myös parempi vastustuskyky, kuin vaikka kaupankassalla tai junan siivoojalla.
No sit sua raivostuttaa. Varo verenpainettaas,ette ihan poksahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen joka ilta ettei hän sairastuis. Pelottaa lapsen ja lastenlasten puolesta.Sairaalatyössä on kuitenkin se etu, että siellä tiedetään jos potilaalla on joku tarttuva tauti, ja sen mukaan pystytään sitten työntekiköitäkin suojaamaan. Oikeastaan missään muualla tällaista tietoa ei ole.
Sitähän ei tiedetä potilaan sairaalaan tullessa, joten altistus ehtii tapahtua ennen eristämistä.
Vai naamastako sen sairauden näkee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, menisitkö itse tieten tahtoen työpaikalle, jos tietäisit todennäköisesti saavasi koronan?
-Hoitajille ollaan määräämässä hoitovelcoite hallituksen taholta, joka tarkoittaa, että kaikki hoitajan koulutuksen saaneet voidaan määrätä sairaaloihin töihin koronasta johtuen.
Tekevät töitä kuolemanriskissä.
Sinä vähättelet näitä ja ihmettelet?
Mitä luulet että laitoshuoltajat tekee sairaaloissa. He on etulinja. Hoitajan riski on olematon siivoushenkilöstöön verrattuna.
Mistä lähtien laitoshuoltaja on imenyt limaa intuboidun koronapotilaan hengitysteistä?
Taitaa tääl olla sairaanhoutoalan ihmisiä kun muiden ammattiryhmien tunnustus otti noin koville 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ainahan kriisien/sotien aikaan nostetaan hoitsut ja lekurit jumalien asemaan. Kaikki muut ammatit, vaikka ovat elintärkeitä huoltovarmuuden kannalta, unohdetaan. Ei mitään uutta auringon alla 😒
kade?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, menisitkö itse tieten tahtoen työpaikalle, jos tietäisit todennäköisesti saavasi koronan?
-Hoitajille ollaan määräämässä hoitovelcoite hallituksen taholta, joka tarkoittaa, että kaikki hoitajan koulutuksen saaneet voidaan määrätä sairaaloihin töihin koronasta johtuen.
Tekevät töitä kuolemanriskissä.
Sinä vähättelet näitä ja ihmettelet?
Mitä luulet että laitoshuoltajat tekee sairaaloissa. He on etulinja. Hoitajan riski on olematon siivoushenkilöstöön verrattuna.
Ihanko tosi? Teet hoitajana kaikki hoitotoimenpiteet puolen metrin säteellä-kiinni potilaassa etkä ole etulinjassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What?? Luuketko että ihmiset ovat valmiiksi testattuja sairaalaan joutuessaan?
En usko, että tämä kuolleisuuslukuja ihan hirveästi muuttaa. Ihmiset kuolee muihinkin asioihin kausittain. Tässä on sinulle se kausi.
Mitä tulee siivoojiin: kyllä joutuvat tekemään pidempiä vuoroja.