Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäloman palkka ja lomautus?

Vierailija
29.03.2020 |

Vaikuttaa siltä, että joudun lomautetuksi toistaiseksi. Mitenkähän kerätyt kesälomapäivät tässä tilanteessa menee? Olenko yhden kuukauden kesällä "töissä" eli lomalla, ja sen jälkeen lomautus jatkuu ja muilta paitsi lomakuukausilta voi hakea työttömyyskorvausta? Vai jääkö lomautettuna maksettu kesäloma pitämättä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up, muakin kiinnostaa

Vierailija
2/13 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, täälläkin kiinnostaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lomapäivät jää käyttämättä, eli säästöön. Työnantajan ei tarvitse niitä maksaa eikä pitää sua kesälomalla jos olet lomautettu.

Vierailija
4/13 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lomapäivät jää käyttämättä, eli säästöön. Työnantajan ei tarvitse niitä maksaa eikä pitää sua kesälomalla jos olet lomautettu.

Ja kertynyt loma on kai oikeus pitää nyt kuluvan lomanmääräytymisvuoden aikana eli ensi vuoden huhtikuun loppuun mennessä? Ihan kivat vapaat tiedossa lomautuksen lisäksi. Kerryttääkö muuten lomautusaikakin normaalisti lomapäiviä?

Vierailija
5/13 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni ensimmäiseltä kuukaudelta kertyy lomautettuna lomaa.

Minulla on käsitys että lomautuksen osuessa lomakaudelle, lomat on oikeus pitää lomautettunakin. Mikäli käy Sekä työnantajalle ja työntekijälle, voidaan siirtää myöhemmäksikin. Nämä eivät ole varmaa tietoa, mutta menneiltä ajoilta luottamusmiehenä muistelisin näin.

Vierailija
6/13 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tietää faktaa?

Vierailija
7/13 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautuksen aikana kertyy lomapäivät yhtäjaksoisesti 30 päivän ajalta. Mutta jos lomautus katkeaa välillä, alkaa lomapvät taas kertyä. Yhteensä olikohan Max 90 pvän ajalta kuitenkin, en muista kun oma lomautus ei ainakaan vielä ole niin pitkä.

Vähän sekavasti selitetty mutta mulla esim. 1kk lomautusta, sitten vko kesälomaa mistä palkka ja lomarahat ja sit taas kk lomautusta. Eli mulla jatkuu ensi vuoden lomien kertyminen tuon järjestelyn ansiosta.

Luulis että työnantaja suostuisi antamaan lomat nyt kun töitä ei ole tarjota, ellei sitten ole kassa jo tyhjä.

Vierailija
8/13 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon ollu lomautettuna jo maaliskuun puolestävälistä, koronan takia. Nyt 18.5. minulla alkaa 4 viikon kesäloma. Työnantaja vaan sen minulle viikko sitten yksipuolisesti ilmoitti. Kesäloman jälkeen kesäkuun puolessavälissä joko takaisin duuniin tai lomautus jatkuu. Riippuen koronasta. Tänä kesänä ei pahemmin työntekijän lomatoiveita kysellä.

Vierailija
9/13 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mitä ns työlakia noudatatte...

kunta-alalla ainakaan työnantaja ei voi PAKOTTAA lomautettua kesälomalle... saa toki itse mennä mut ei voi pakottaa... ja 30 päivää voi olla lomautettuna niin ei vielä vaikuta lomapäivien hankintaan...

Faktoja nämä...

Vierailija
10/13 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lomautettuna kertyy lomapäiviä. Kyllä, lomautettuna saat pitää kesäloman normaalisti. Paremminhan siitä saa rahaa kuin liitolta.

Vierailija
11/13 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee tämä kesä niin, että ensin on lomautusjakso ja sen jälkeen alkaa kesäloma. Tietty osuus lomapäivistä on käytettävä tiettyyn aikaan mennessä.

Vierailija
12/13 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla oli täydet lomat viime vuonna, vaikka olin ollut edellisenä lomautettuna 2,5kk.

Vierailija
13/13 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä! justhan tos ylhäällä kirjotettiin 🤦‍♂️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi