Kuinka Böndelä on pärjännyt ilman Uusimaata?
Nyt kun teidät on eristetty siellä maakunnissa, niin kuinka olette pärjänneet?
Kommentit (21)
Henkinen romahdus on pahinta. Tulen hulluksi, kun en saa mistään kauramaitolattea. Eikä ole näkynyt yhtään transihmistäkään. Ajatelkaa nyt, kuinka muu Suomi kärsii.
Ihan täysi anarkiahan täällä jo on. Me harvat lukutaitoiset piilottelemme kellareissa, koska meitä on alettu polttaa noitina.
Vihdoin voimme kerätä veromme itse ja laittaa paikalliset tieverkot kuntoon. Ei ole vihreät sotkemassa ihmisten asioista.
Entä jos teitä ei enää huolita takaisin sivistykseen pandemian loputtua, vaan joudutte lopullisesti eroon ja tarvitsette viisumin ja passin Helsingin matkaa varten? Kestäisittekö sitä?
Olen pärjännyt jo 50 vuotta, joten hyvin menee.
Yllättävän hyvin. Ratkaisu voisi jäädä voimaan ja viisumipakkoakin voisi miettiä puilin ja toisin. Ai että mua naurattaa nää kiinni olevat rajat. Loppu se vihreiden mädätys kuin seinään.
Onko nyt niin, että tavoitteet sähkön saamiseksi muuhun Suomeen ovat nyt Uudenmaan karanteeniin vuoksi ns. ”jäissä”?
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt niin, että tavoitteet sähkön saamiseksi muuhun Suomeen ovat nyt Uudenmaan karanteeniin vuoksi ns. ”jäissä”?
Sen voi vähäksi aikaa unohtaa. Mutta onko lamppuöljyä riittänyt, vai pitääkö polttaa päreitä?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin että isoimmat voimalat on oikeassa Suomessa. Riittää vivusta vääntäminen niin Uusimaa on sähköttä.
Pöhinän äkillinen loppuminen jätti oudon tyhjyyden, mutta tähän luonnonrauhaan voisi tottua.
Perheeni kuuluu voittajiin tässä tilanteessa. Isälläni on meidän pikkukylässä ainoana henkilönä lupalappu kulkea Uusimaan rajojen yli. Hänestä tehtiin heti kylämme johtaja. Nytkin hän kulkee aamukierroksellaan kylänraitilla hirventalja viitassaan, laminoitu lupalappu kaulassa heiluen. Minuun, kierosilmäiseen pullukkaan ei ole tämän kylän pojat ennen vilkaisseetkaan, mutta nyt ovemme takana on jono kosijoita.
Kyllä Uusimaa voisi olla ihan oma valtionsa. Meitä on täällä 1,7 miljoonaa eli enemmän kuin esim. Islannissa, Virossa, Montenegrossa tai Kyproksella on asukkaita.
Asuntojen hinnat muuttuisivat maltillisemmiksi kun Mökkimaan asukkaat eivät voisi enää pakkautua tänne, ruuhkat helpottaisivat kun Lahdesta, Riihimäeltä ja Kouvolasta ei enää tulisi porukkaa tänne töihin ja töitä riittäisi paikallisille enemmän kun mökkimaalaiset joutuisivat etsimään jatkossa työt kotiseudultaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin että isoimmat voimalat on oikeassa Suomessa. Riittää vivusta vääntäminen niin Uusimaa on sähköttä.
Meinaat, että voitte sieltä böndeltä käsin sammuttaa meiltä Loviisan ydinvoimalaitoksen?
Mulla ja miehellä on työpaikka Helsingissä joten pääsemme vielä pääkaupungin rientoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loviisa on uudellamaalla.
Helsingissä on hiilivoimaa. Sitä voidaan aina lisätä.
(kohtalon ironiaa, kun vihreät hallituksessa)
Zinc
Turun ja Tukholman kautta pääsee pois ja Tallinnaan ei minun tarvitse mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin voimme kerätä veromme itse ja laittaa paikalliset tieverkot kuntoon. Ei ole vihreät sotkemassa ihmisten asioista.
Suostun, nyt pitäisi äkkiä säätää laki, jonka mukaan jokaisen maakunnan verorahat käytetään vain kyseisen maakunnan tarpeisiin.
Vaikeata on. Sivistys on kohta muisto vain. Kohti barbariaa.