Kaduttaako kerrostaloasunnon hankinta omakotitalon sijaan.Nyt ahdistaa asua laatikossa eikä ulkoilla voi
Olisinpa puoli vuotta sitten tehnyt toisin. Kerrostalossa seinät kaatuu päälle eikä omaa tilaa ole.Vaihtoehtona 20 km Hämeenlinnantietä Klaukkalaan omakotitaloon.Siellä olisi oma piha ja maaseutumainen ympäristö.Sisällä voisi vetäytyä omaan rauhaan kun ei jaksa aina kuunnella lapsen tai puolison valitusta.Silloin Kerrostaloasunto oli muodissa ja kaikki sanoivat että omakotitaloista luovutaan kun ihmisten on parempi asua tiiviisti kerrostaloalueeiia ja voi luopua autosta ja käyttää yleisiä.Nyt kaikki on pyörähtänyt nurinpäin.Koronasta sanotaan että voi levitä ja huonolla tuurilla tarttuu .Pitäisi olla etäisyyttä
Kommentit (45)
No ei. Viihdyn kerrostalossa ja nautin kerrostaloasumisen helppoudesta, ja kyllähän täältäkin ulkoilemaan pääsee.
Ei tarvitse paeta ulos lapsen valitusta, kun ei sellaisia ole mennyt tekemään. Parveke on ihan huippu ja kaupungissa pelaa kaikki kotiinkuljetuspalvelut hyvin ilman, että tarvitsee edes kaupassa käydä. Suomessa ei luonto ole koskaan kovin kaukana, lenkkeilen meren rannalle kohta.
Murteet ja erilaiset ilmaisuthan ovat vaan rikkaus. Miksi ne saavatkin niin monet ihmiset raivostumaan. Itse asun Jyväskylässä ja täällä ei juuri murretta ole. Toki ( muiden mielestä)hassuja ilmaisuja täälläkin joillekin sanoille löytyy.
Mutta joo, asiaan. Ulkona tosiaan on tänäänkin ihana ilma ainakin täällä, joten heti, kun saan kahvit juotua ajattelin lähteä metsään kävelemään. Kerron sitten montako ihmistä tuli vastaan.
Ja siis kerrostalossa asun. Lähimpään kauppaan on noin kolme kilometriä, kauppaanhan saa mennä vaikka ulkona liikkumiskieltokin tulee. eikä mulla ole autoa, joten siinä jo kauppareissulla tulee hyvä ulkoilu.
Vierailija kirjoitti:
Ap, pisteen jälkeen laitataan aina välilyönti.
Lupaan laitattaa jatkossa 🤪
Vierailija kirjoitti:
Täällä on korkeatasoinen viestiketju heti aamusta:D
Mutta siis kysymykseen piti vastata, että ei todellakaan kaduta. Valittiin kerrostaloasunto, johon kuuluu oma piha. Meillä siellä katettu terassi, vähän kukkapenkkiä, lapsille hiekkalaatikko, tilaa potkia palloa ym.
Enempää pihan hoitoa en haluaisi mistään hinnasta. Aikansa kesti löytää tämä sopiva asunto.Miksi ap olet muuttanut kerrostaloasuntoon, johon et ole tyytyväinen?
No tosi harvassa on tuollaiset kerrostaloasunnot, senkin ilkkuja.
Kyllä ulkoilla saa, mekin meinattiin kohta lähteä lasten kanssa kävelylle ja katsomaan oisko lähi leikkari tyhjillään.
Asun kerrostalossa, ulkoinen tänäänkin. Menen käymään järven rannalla, ulkoinen yksin, tuttuja vain moikkaan, enkä jää lähelle rupattelemaan.
Mukavudenhaluinen ( laiska) = kerrostalo Ahkera = omakotitalo
Vierailija kirjoitti:
Mukavudenhaluinen ( laiska) = kerrostalo Ahkera = omakotitalo
Tiesitkö, että porvarillisiin hyveisiin kuuluu myös kukonlaulunaikaan nousu? Aatelisto rötväsi puolillepäivin, skippasi aamiaiset ja kirkonmenot.
Meillä oli sama suunnitteilla vuosi sitten, reilu 200 neliön omakotitalo joen rannalta oli myynnissä ja katselussa oli puolet pienempi kerrostaloasunto keskustan läheltä. Onneksi kauppoja ei tullut!!
Meitä on nyt kotona 4 etätöissä, eikä ole tullut riitaa, kun kaikille on reilusti tilaa. Pihaa on 5000 neliötä rantasaunalla, sinne on hyvä mennä rauhassa hengittämään. Palvelut on kuitenki niin lähellä (1,5km), että mies on käynyt useamman kerran ihan huvin vuoksi kävellen kaupassa, kun aikaa on nyt enemmän.
Jo ennen koronaa olin äärimmäisen tyytyväinen valintaamme ja pidin hetkellistä keskustakaipuuta lähinnä hulluutena. Koronan myötä kodin henkinen arvo on kasvanut vielä ihan uusiin sfääreihin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama suunnitteilla vuosi sitten, reilu 200 neliön omakotitalo joen rannalta oli myynnissä ja katselussa oli puolet pienempi kerrostaloasunto keskustan läheltä. Onneksi kauppoja ei tullut!!
Meitä on nyt kotona 4 etätöissä, eikä ole tullut riitaa, kun kaikille on reilusti tilaa. Pihaa on 5000 neliötä rantasaunalla, sinne on hyvä mennä rauhassa hengittämään. Palvelut on kuitenki niin lähellä (1,5km), että mies on käynyt useamman kerran ihan huvin vuoksi kävellen kaupassa, kun aikaa on nyt enemmän.
Jo ennen koronaa olin äärimmäisen tyytyväinen valintaamme ja pidin hetkellistä keskustakaipuuta lähinnä hulluutena. Koronan myötä kodin henkinen arvo on kasvanut vielä ihan uusiin sfääreihin.
Huvin vuoksi kaupassa? Ei voi olla todellista, kuinka tyhmiä ihmiset voivat olla. Miksi ihmeessä ette hae autolla kauppakassi tms. palvelusta ruoat kerralla? Meillä on useita kauppoja 200 metrin etäisyydellä, kaikkia ruoat hankimme kotiinkuljetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrodtalossa ja just tulin ulkoota sisälle. Ei ollut kukaan alaovella estämässä liikkumistani. Hieno ilma muuten, aurinko paistaa ja joki kimmeltää 😀
”Ulkoota” 😂
Mikä vi*un ”ulkoota”?
No ulkoota, ulkoota! Etkö sä tampio suomea ymmärrä?
Ymmärrän hyvin, mutta sinä et tunnu osaavan kirjoittaa.
No mitä sä sitten kyselet, jos kerran ymmärrät? Tampio 😒
Opettele sinä edes äidinkielen kirjallisen ilmaisun perusteet ja taivutusmuodot, saatan*an juntti.
Alkanee olla mökkihöperöitymistä ilmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrodtalossa ja just tulin ulkoota sisälle. Ei ollut kukaan alaovella estämässä liikkumistani. Hieno ilma muuten, aurinko paistaa ja joki kimmeltää 😀
”Ulkoota” 😂
Mikä vi*un ”ulkoota”?
Kyseessä on eksessiivi-niminen erosija, jota esiintyy joissain suomen murteissa. Yleiskielessä on joitain partikkeleita, jotka ovat kivettyneet vastaavasta sijasta separatiivista (ulkoa, kotoa). Eksessiivin ja separatiivin merkitys on sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Ulkoota” 😂
Mikä vi*un ”ulkoota”?
Kyseessä on eksessiivi-niminen erosija, jota esiintyy joissain suomen murteissa. Yleiskielessä on joitain partikkeleita, jotka ovat kivettyneet vastaavasta sijasta separatiivista (ulkoa, kotoa). Eksessiivin ja separatiivin merkitys on sama.
Ai niin, linkkejä:
Mie tulin just ulkoo kotio, kävin pikku pyörälenkillä lapsen kanssa. Ihana ilma. 5v tahtoi jäädä ulos leikkimään ja suostuin, aika pieni mahis että kiikuissa olisi Coronaa!
Me olemme grillanneet ja lapsi hyppinyt trampoliinilla, meillä on maatason parveke ja vaikka ahdasta onkin niin tramppa saatiin onneksi lapselle laitettua.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilua ei ole edelleenkään kielletty, vaan ihan suositellaan, jos olet terve, etkä riskiryhmää ja ulkoilet yksin tai oman perheen kanssa. Mistä näitä idiootteja oikein sikiää ?
Ei ulkoilua ole riskiryhmillekään kielletty. Esim diabeetikkojen terveydelle liikkuminen on todella tärkeää. Ja ajatelkaa jos kaikki yli 70v ei yhtään ulkoile muutamaan kuukauteen, varmaan tulee paljon kuolemia siitäkin, ei terveys kauaa kestä sellaista, sekä fyysinen että mielenterveys. Suomessa onneksi on tilaa liikkua, voi noudattaa kahden metrin suositus väliä.
En mä tiedä miten teillä siellä mielenterveysongelmaisten mikämikämaassa on, mutta täällä normaalien ihmisten todellisuudessa ulkona saa ihan vapaasti köydä sitten vaikka lenkkeilemössä asuu sitten kerrostakossa, luhtitalossa tai vaikka roskalaatikossa. Kannattaisi varmaan soitella simne lääkärisedälle/ tädille ja pyytää jotain lääkettä noihin harhoihin.
Mun puolituttu päätti nyt muutetaan upeampaan asuntoon. 3 lasta ja 2 aikuista. Myivät paljon irtaimistoa pois, karsivat, karsivat ja muuttivat 65 neliön asuntoon.
Kuulemma ovat kaikki niin paljon ulkona, ei haittaa. Mielummin sijainti.
Minä asun 80 neliön rivitaloasunnossa. Lapsilla on omat huoneet ja minä nukun makkarissa.
Oon taloudellisista syistä karsinut irtaimiston lähes minimiin. Lasten isä vei lapset ulkomaille, tulevat aikaisintaan juhannuksena takaisin.
Minulla tuntuu asuisin palatsissa .
Pakkanen on täynnä, kaupassa tarvii käydä seuraavan kerran vappuna. Asun ns pussin perällä, tänä päivänä ei eksy edes autoja.
Nyt ko ihminen on kysynyt monelta voisiko joku vaihtaa kotia päittäin. Minultakin kysyi, mutta koska minun asunto on edullisempi, olisi minun pitänyt maksaa väliin.
Onnea matkaan,
Ap, pisteen jälkeen laitataan aina välilyönti.