Eikö Nostradamus ennustanut "idästä nousee uhka"
Kommentit (39)
Mutta on voinut hyvin nähdäkin sen! En sitä sano ;)
Zinccis
Esim. minä olen nähnyt yhden auto-onnettomuuden etukäteen ..
En vain tiennyt koska se tapahtuu ja missä. Kun se tapahtui, niin olin, että hei .. minähän olen jo nähnyt tämän jo aikaisemmin.
Zinc
Nostredamus ennusti jo tämän mutta emme voi mitään koska Karlsson ja muut psykot ovat työelämässä.
Nostradamuksen höpimöiden perusteella kukaan ei ole mitään etukäteen ennustanut.
Jälkikäteen niitä on sovitettu milloin mihinkin.
Hupaisa kirja on hyllyssäni, siinä ennustetaan Nostradamusta tulkiten, että ennen vuotta 2000 mm.
-USA:n länsirannikko vajoaa mereen
-arabinaapurit hävittävät Israelin
-prinssi Charles kruunataan kuninkaaksi
-
No sieltä idästä nyt tuleekin vaikka mitä kaikkea sontaa: venäjä, islam, arabit, kiina, pohjois-korea... listä on pitkä.
"Ja tulee maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä" Luukas 21:11
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa Minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko Minä teille, että Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka Minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin, ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä missa Minä olen. Ja mihin Minä menen-tien sinne te tiedätte." Tuomas sanoi Hänelle: "Herra, me emme tiedä mihin Sinä menet, kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie, totuus ja elämä, Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin Minun kauttani."
Joh.14:1-6
Nostanpa tämän vanhan ketjun, kun taas somessa hieman keskustellaan Nostradamuksesta. Puhkaistaanpa taas mystinen kupla....
Nostradamuksen ns. ennustukset eivät ole oikeasti ennustuksia, vaan bisneksiensä myynnin kasvattamiseksi kehitetty verbaalinen temppu. Eli Nostradamus kirjoitteli mystisiä, arvoituksellisia ja tulkinnanvaraisia "ennustuksia", joita voi soveltaa lähes mihin tahansa tapahtumaan. Kun horoskooppeihin uskova henkilö kokee jotain, hän jopa vaistomaisesti alkaa nähdä tulkinnanvaraisissa "ennustuksissa" asian toteutumista ja Nostradamuksen kyvyn nähdä asioita ennalta.
Pääasiassa kuitenkin Nostradamuksen jopa pelottavasta legendasta vastaa tämän päivän ihmiset itse. He tulkitsevat tulkinnanvaraisia "ennustuksia" oman mielenmaisemansa mukaan ja kun massassa tietynlaisia tulkintoja alkaa vakiintumaan, ne toimii ikään kuin "todisteina" Nostradamuksen kyvystä nähdä tuleva. Ja kun ihmiset tekevät sadoittain tai tuhansittain tulkintoja, niin hyvällä tuurilla joku tai jotkut niistä osuu kohdalleen. Sitten kohistaan nahka kananlihalla, ja kuitenkin unohdetaan ne kaikki pieleen menneet "ennustukset", sekä sen tosiasian, että kaikki se hype ja häröily on syntynyt omista tulkinnoista ja niiden vakiintumisesta.
Näkikö Nostradamus oikeasti mitään tulevaa? Vai onko taas todistettu taikauskon ja hyväuskoisuuden typerryttävä voima?
Idästä nousee antikr, tämä on kerrottu myös raamatussa.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Nostradamus ennusti World Trade Centerin terrori-iskunkin oikein.
Ei ennustanut. Se puhui "uudesta kaupungista" eli Neapoliksesta, nyk.Napoli.
Nostradamus uskoi että historia toistaa itseään ja kertomalla menneisyyden tapahtumista hän itse asiassa ennustaisi tulevaisuutta.
Isomummoni (joka oli jonkinlainen tietäjä) ennusti että kun kaikki pitäjän asukkaat mahtuu kerralla kirkkoonsa, maailmanloppu tulee. No kerran oltiin lähellä mutta seuraava vuonna kunta yhdistettiin naapurikaupunkiin. Nyt on taas yli 10 000 asukasta. Perhana!
Kuka sanoi keltaisesta vaarasta ja milloin? Muistan lukeneeni siitäkin, että seuraava maailman sota alkaa idästä. Eli tulkitsen että Kiina tai, Pohjois- Korea aloittavat sodan. Kiina hyökkää Taiwaniin ja Pohjois- Korea Etelä- Koreaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi keltaisesta vaarasta ja milloin? Muistan lukeneeni siitäkin, että seuraava maailman sota alkaa idästä. Eli tulkitsen että Kiina tai, Pohjois- Korea aloittavat sodan. Kiina hyökkää Taiwaniin ja Pohjois- Korea Etelä- Koreaan.
Jossain noista oli aikoja sitten
Suomalaisille se on aina noussut sieltä. Aina.
Lukekaa historiaa, Pikkuviha ja Isoviha esim. Suomalaisia vietiin orjiksi Venäjälle, mm. lapsia. Ihmiset pakenivat metsiin ja kuka minnekin. Isostavihasta on reilut 300 vuotta, ja sen jälkeen on koettu paljon vainoa ja tuhoa idästä.
Eikä pelkästään Suomi ole tästä kärsinyt. Itä on aina ollut huono ilmansuunta ja tulee olemaan. Varuillaan saa olla aina.
Norjasta katsottuna Ruotsi on idässä. Ja silleen.
Vierailija kirjoitti:
Sanonta Keltainen vaara oli keskiajalta silloisen Siamin (nyk.Thaimaa) keksimä iskulause.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanonta Keltainen vaara oli keskiajalta silloisen Siamin (nyk.Thaimaa) keksimä iskulause.
Sanonnan "Länsimainen hapatus" keksi japanilaisen zen-buddhalaisuuden perustaja Doogen kommenttina maallistuneisiin buddhalaissuuntauksiin joita yritettiin tuoda Kiinasta Japaniin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille se on aina noussut sieltä. Aina.
Lukekaa historiaa, Pikkuviha ja Isoviha esim. Suomalaisia vietiin orjiksi Venäjälle, mm. lapsia. Ihmiset pakenivat metsiin ja kuka minnekin. Isostavihasta on reilut 300 vuotta, ja sen jälkeen on koettu paljon vainoa ja tuhoa idästä.
Eikä pelkästään Suomi ole tästä kärsinyt. Itä on aina ollut huono ilmansuunta ja tulee olemaan. Varuillaan saa olla aina.
Ruotsalaiset tuli kyllä lännestä, juutit kauempaa. Saksat etelästä. Suomalaiset itsekin tulivat idästä. Slaavit taas menivät itään lännestä.
Lukiko siellä oikein, että terroristit lentävät lentokoneilla World Trade Centeriä päin ?
Zinc