Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pojassani jotain vialla, kun ryhmässä ollessaan (esim jalkapalloharkat) ei tajua ohjeita kuten muut..

Vierailija
29.06.2006 |

Kaikki muut ymmärtävät kerrasta, pojalleni joudutaan selittämään asiat kahdesti. Ryhmässä on 5-6 -vuotiaita, poikani on 6. Keskittymishäiriöitä vai mitä?? Poika ei ole tyhmä, lukee itse tietokirjoja, ymmärtää niistä lähes kaiken, mutta ohjeiden vastaanottaminen vaan ei toimi kuten muilla??? Mikä vikana? Vilkas poika on ainakin...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä poikasi paras oppimistapa ei perustu kuulemiseen ja siksi pitää selittää useammin? Itsekin olen aina ollut sellainen, että vasta se minkä luen, jää päähän, kuultu menee aina ohi jollain tapaa...

Vierailija
2/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli lopettaa koko harrastus, mutta toivoisin että keskittymiskyky paranisi pikkuhiljaa. Vielä ei ole näin tapahtunut, yleensä muut pojat tekee kuten valmentaja sanoo, mun poika seisoo ihmeissään keskellä kenttää. Kun selitän asiat kädestä pitäen erittäin selkeästi, hänkin tajuaa ja tekee kuten muut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poika itse kiinnostunut vai kiinnostaako esim. kentällä pörräävä kärpänen enemmän. Oma poikani on ihan fiksu poika, osaa jo nyt 6v lukea kahdella kielellä ja tekee paljon asioita. Mutta urheilu ei kiinnosta juuri ollenkaan. tykkää kyllä potkia palloa, mutta lähinnä omaan tahtiin. Sen takia esim. aikoinaan yhdessä pallopeli-harkoissa ei juuri kuunnellut ohjeita. Katsoi sitten kun muut alkoivat tekemään että mitä piti tehdä, mutta taas toisessa musiikkiin liittyvässä harrastuksessa kuunteli tosi tarkkaan ohjeita ja oli muutenkin ihan täysillä mukana. Että kyllä tossa iässä se keskittyminen seuraa yleensä sitä kiinnostusta.

Vierailija
4/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisitteko tälläisen tapauksen kanssa harrastusta, kun poika itse haluaa? Mun mielestä pojan olisi hyvä oppia ryhmässä toimiminen, vaikka onkin enemmän luonnontieteilijä-tyyppi. Tykkää pallotella, mutta on enemmän sellainen filosofinen luonne.

ap

Vierailija
5/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin älykäs (Mensassa testattu), akateemisesti koulutettu, hyvässä duunissa, koulussa pärjäsin aina erinomaisesti. Pienestä asti olen lukenut paljon, tietokirjoja yms. Silti juuri tuollaiset ryhmässä annetut käytännön asioiden ohjeet menevät multa helposti " ohi" . Usein ymmärrä asian paremmin jos saan sen luettua, enkä toisten kertomana. Hermostun kun en ymmärrä toisten kertomana ohejita yms.

Olen itse tämän vasta aikuisena sisäistänyt mutta varmasti näin on aina ollut.

Ei pojallasi siis mitenkään välttämättä mitään " ongelmaa" ole. Me ihmiset vaan olemme erilaisia.

Vierailija
6/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona voitte vaikka sopia miten kannattaa kuunnella ja seurailla mitä muut tekee. Jos poika ei itse koe asiaa kiusallisena niin älä kiinnitä siihen huomiota. Eri asia on jos joku alkaa kiusaamaan sen takia.

Vierailija
7/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika luki jo 5-vuotiaana (oppi itsekseen lukemaan) maantieteellisiä ja eläintieteellisiä kirjoja. On fiksumpi kuin äitinsä. En kai oikein tiedä miten toimia pojan kanssa... Vien poikaa jalkapalloharkkoihin tietokirjojensa äärestä. Mielestäni vaan sitäkin puolta pitää tukea, ja poika kyllä itse tykkää käydä pelailemassa.

Vierailija
8/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

met heti alusta kun, että lapsi pääsee turhautumaan ja haahuilemaan ekat kuukaudet...

Vierailija
9/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojat ovat 6 ja 7 vuotiaita ja mieheni sanoi, että suurinosa pojista on sellaisia, että se ruohon repiminen on toisinaan kiinnostavampaa kuin harjoittelu. Joukkueessa on 3 poikaa jotka osaavat ihan kunnolla pelata ja ovat täysillä pelissä ja harkoissa mukana. Toiset menevät hippaa, toiset tappelevat keskenään, yksi kaivaa nenää ja toinen makaa ruohikolla.

Se kuuluu ilmeisestikkin tuohon ikään, eli pojassasi ei ole mitään vikaa=)

Vierailija
10/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se poika hyvänen aika häntä KIINNOSTAVAAN harrastukseen.

Vierailija
11/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittymishäiriöitä, mutta älykäs? Tue poikasi kiinnostusta tiedeharrastukseen, mielestäni jalkapallot ovat typerän yliarvostettuja! Vie häntä tietokonekerhoon, niin tienaa vielä perheellenne miljoonia :)

Vierailija
12/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että osa asperger-pojista oppii lukemaan ennen koulunalkua, mutta lukeminen on mekaanista ts. luetunymmärtäminen on hyvin heikkoa. Olen kuitenkin samaa mieltä, että älä turhaan vie poikaa jalkapalloon, jos se ei häntä kiinnosta. Jokin älyllisempi harrastus voisi tuoda enemmän onnistumisenkokemuksia. Hyvän itsetunnon kehittyminen on tarpeen erityisesti silloin, kun lapsi on erilainen kuin muut keskimäärin. Voit varmuuden vuoksi käydä eskarivaiheessa psykologilla tutkimuksissa vaikka perheneuvolassa, etenkin, jos päiväkodissa ollaan huolissaan. Nauti pojastasi. Hän on hieno, pieni poika.

Vierailija
13/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkimisestä ikäistensä kanssa, johtuen siitä että ovat niin paljon älykkäämpia.

Vierailija
14/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän tässä vielä mitää diagnooseja voi tehdä, mutta ei myöskään vaan todeta, että ihan täysin normaalia, jos äiti toiaan on huolissaan.

Kyselin tosiaan onko päiväkodissa huomattu mitään ? Jos äitiä huolestuuttaa kannattaa kuitenkin ajoissa ennen koulun alkua kysellä perheneuvolasta etc. neuvoja, sillä jos jotein erityistä olisi, onhan paras saada apuja mahdollisimman ajoissa, ettei koulussa tule ongelmia. Ja jos mitään erityistä ei ole niin onpahan sitten sekin asia varmistettu...

Vierailija
15/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on sosiaalinen, sillä on pari hyvää kaveria, joiden kanssa mm. pyöräilee, kiipeilee puissa ym. normaalia. Poika on myös taiteellinen, mutta kavereiden seurassa kovaa jätkää, silloin ei piirretä eikä lueta. Tarhassa oli suuria kurinpito-ongelmia, kotona suht tottelevainen. Hyväsydäminen ja kiltti poika, mutta välillä tuntuu ettei pysty kontrolloimaan itseään. Ja poika itse tykkää käydä jalkapalloharkoissa.

Vierailija
16/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. yksi, jota vietiin harrastuksiin, joissa oli huono

Vierailija:

Poika on sosiaalinen, sillä on pari hyvää kaveria, joiden kanssa mm. pyöräilee, kiipeilee puissa ym. normaalia. Poika on myös taiteellinen, mutta kavereiden seurassa kovaa jätkää, silloin ei piirretä eikä lueta. Tarhassa oli suuria kurinpito-ongelmia, kotona suht tottelevainen. Hyväsydäminen ja kiltti poika, mutta välillä tuntuu ettei pysty kontrolloimaan itseään. Ja poika itse tykkää käydä jalkapalloharkoissa.

Vierailija
17/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puulla päähän lyöty kun sain kuulla ettei häiriköi siellä yhtään, koska normaalisti on pieni häirikkö ellei vanhemmat ole paikalla. Muskaria kokeiltiin, mutta häiriköi sielläkin.

ap